MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
/8 problemy vel /9 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=12934 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sebi [ wt cze 21, 2005 11:29 pm ] |
Tytuł: | /8 problemy vel /9 |
Hej Chciałbym w tym temacie podjąć dyskusje na temat znanych nam "/8" i "/9" Czy tylko modele W114/115 do nich sie zaliczają czy również np: 300/SEL /8 lub 280SL/8 a jak to wszystko sie ma do /9. Przyznam że bliskie nam "ósemki" mogą, ale wcale nie muszą być osamotnione??!! Ciekaw jestem Waszych opinii !!!! |
Autor: | PK2 [ śr cze 22, 2005 11:12 am ] |
Tytuł: | |
Czołem, Po powrocie z urlopu odnajdę stosowny fragment w książce i podzielę się tą wiedzą. Tak z głowy, na samym początku czerwonej książki M. Rohde o /8, problem nazewnictwa /8 i /9 jest dobrze opisany. Może ktoś inny ma tę książkę pod ręką? Pozdrawiam! |
Autor: | Ocet [ śr cze 22, 2005 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
Tak celem urozmaicenia dyskusji |
Autor: | PK2 [ sob lip 02, 2005 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
Jak obiecałem, zamieszczam tłumaczenie fragmentu z książki o /8. Tłumaczenie z niemieckiego wykonał Maciek Bukol "/8 – rocznik `68 Na początku był „/8“. Pochodzenie ósemki jest oczywiste, dotyczy to roku 1968. Ułatwiało to rozróżnienie obecnego modelu od jego poprzedników tego samego typu, bo w końcu poprzednicy /8 też nosili oznaczenie n.p. 200. Oznaczenie „/8” pojawiało się tylko i wyłącznie w papierach wozu zaraz za oznaczeniem modelu, przy czym „/8” nie dotyczyło jedynie „małego” ale wszystkich modeli rocznika 1968, jak n.p. 300SEL /8 lub 280SL /8. Powszechnie „/8” przyjął się tylko w odniesieniu do typu W114/115. Nawet rok później zaprezentowane coupe nosiło „8”, podobnie jak dwuwałkowce z `72 czy także pojazdy po `73 po zmianach stylistycznych, ale krótko po prezentacji coupe wprowadzony 3,5 litrowy V8 klasy S nosił oznaczenie „/9”." |
Autor: | Maniek [ czw lip 28, 2005 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Tak celem urozmaicenia dyskusji Wczoraj widziałem takową tabliczkę na samochodzie gdzie także dumnie stało napisane "280SL/8" a było to auto w wersji USA co nie wiem czy właśnie nie ma znaczenia Spotkałem się także (jedynie w formie pisanej w necie) z oznaczeniem "600/8" |
Autor: | PK2 [ czw gru 01, 2005 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazłem też coś takiego: (Jakby nie było wiadać na małym zdjęciu, jest tam "300SEL/1 4.5" [img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1133447653_89_4.jpg[/img] [img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1133447653_89_4.jpg[/img] Pozdrawiam! |
Autor: | Ximon5 [ pn paź 10, 2011 7:03 pm ] |
Tytuł: | Re: /8 problemy vel /9 |
220 SEb/C: |
Autor: | Mitu [ pt lut 08, 2013 2:34 pm ] |
Tytuł: | Re: /8 problemy vel /9 |
Ximon5 pisze: 220 SEb/C: To akurat jest proste. Chodzi o W111 220 SE w wersji coupe i to "C" na tabliczce jest po to, aby odróżnić wersję coupe od limuzyny i kabrioletu, które też miały oznaczenie 220 SE(b). Co do literki "b", gdyby ktoś nie wiedział, to W111 dostało ją po to, aby odróżnić "skrzydlaki" od "pontonów", które też były produkowane w wersji 220 SE, a konkretnie W128, tak jak W111 jako limuzyna, coupe i kabriolet. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |