MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 11:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 14, 2007 8:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Potrzebuje namiar na dobrego gaźnikowca z Warszawy - słyszałem o 2 dobrych z czego jeden drogi - poprosze o namiar na tego drugiego :P

Dziś się mocno zdenerwowałem - mimo usilnych mych starań zresztą nie tylko moich - w tym również mechaników, wymianie - prawie całego aparatu zapłonowego!, sprawdzeniu dokładnie silnika auto chodzi nie równo - a to już prawie pół roku - dlatego jestem zdeterminowany i pewnie powiozę auto na lawecie do Warszawy.

Mam jeszcze kilka pytań technicznych
Sprawdzałem jak szczelny jest kolektor dolotowy - z jednej strony pojwiła się na husteczce czarna plamka - cienka na ok 5 mm i długa na 4 cm - radzicie wymienić uszczelkę ?

Pytanie Banalne - Guma na kolektorze ( od odmy ) okazała się nieszczelna - jutro zamówię nową - Rozumiem że nieszczelność na tym odcinku ma duży wpływ - na prace silnika i wyregulowaniu gaźnika - tzn nie da się wyregulowac gaźnika bez szczelności??

Ostatnie techniczne
Czy do mojego silnia nr. 115.923-10-041530 '
Podejdzie uszczelka do kolektora - A1151420580
Oraz właśnie guma - kolektor -odma - A1150160081

Z góry dziękuje za pomoc - bo jeszcze troszkę to się zamęcze na śmierć
Mam takie auto :
Obrazek
Obrazek

a jechałem nim dalej dopiero raz :(:(

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 11:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Kilka pytań:

1. Jak się domyśliłem, czy przy pełnym wygrzaniu, silnik zaczyna pracować nierówno?
2. Jak pracuje na zimnym, gdy jest włączone (powinno być włączone) ssanie?
3. Czy nierówna praca pojawia się na letnim silniku (np. po godzinnym postoju w słoneczny dzień)?
4. Ile pali przy spokojnej jeździe (do 110km/h)?

AD 1: Jeżeli pali ponad 15litrów na 100km. = za bogata mieszanka. Jeżeli gaźnik był ustawiony "książkowo", to zaworek iglicowy powinien się zamykać w momencie, gdy dolna część pływaka znajduje się w odległości 17mm od górnej podstawy gaźnika. jeżeli tak jest, a mieszanka jest za bogata, oznacza to zużycie dyszy głównej. Tu masz dwie możliwości:
a) wymienić dyszę jeżeli jest bardzo zużyta,
b) zwiększyć odległość dolnej części pływaka od górnej podstawy, przez co obniżysz poziom w komorze pływakowej. Tu niestety trzeba kombinować. U mnie zwiększenie tego wymiaru do 19mm rozwiązało problem

AD 2: Sprawdzić mechanizm otwierania ssania. To akurat można dość łatwo wykonać. Luzujesz dwie śruby M3 i obracasz mechanizmem ssania. Można równeż pobawić się dyszą regulacyjną biegu jałowego, która znajduje się w kolektorze. Warto ją również wykręcić i sprawdzić, czy nie jest zatkana, w razie potrzeby oczyścić i doregulować. Gdy nie da się wyregulować ww. sposobem, a gaźnik jest wyregulowany książkowo, masz dwie możliwości:
a) Za uboga mieszanka - zwiększyć poziom w komorze pływakowej - wykonać AD 1 w odwrotnej kolejności, czyli zmniejszając odległość dolnej części pływaka od górnej podstawy. Jest to raczej mało prawdopodobne.
b) Pobawić się wkrętem regulacyjnym składu mieszanki u dołu. Jurgen Cassedorf poleca najpierw wkręcić ów wkręt do oporu, a następnie wykręcić go o dokładnie pięć obrotów. U mnie przyniosło to zadziwiająco dobry efekt. Musiałem jedynie doregulować gaźnik po odbyciu jazd próbnych, tak by zejść ze spalaniem. Możliwy do przyjęcia zakres regulacji tym wkrętem to max. pół obrotu w lewo lub w prawo. Po jego przekroczeniu, silnik owszem potrafi zejść ze spalaniem, jednak będą występowały objawy które opisujesz (nierówna praca silnika przy różnych temperaturach - ssanie, bez ssania, wyraźny spadek mocy...). Idealnym wyjściem byłoby mieć do dyspozycji analizator spalin przy tej zabawie. Można sobie jednak poradzić bez niego.

AD 3: Tutaj wystarczy sprawdzić dyszę biegu jałowego, czy nie jest zatkana. Po ewentualnym odetkaniu zwiększyć nieco obroty biegu jałowego. Gdyby dalej się dusił, można delikatnie podciągnąć ssanie.


Przed wykonaniem ww. czynności, należy pozbyć się bezwzględnie wszelkich nieszczelności, sprawdzić stan gumy, łączącej obudowę filtra z kolektorem. Jeżeli chodzi o sam gaźnik, musi być idealnie czysty, bez nagarów. Ważnym elementem jest podciśnieniowy zaworek odcinający dopływ paliwa: sprawdzić membrankę i podciśnieniową rurkę sterującą (podciśnienie bierze z pomiędzy przepustnicy, a kolektora ssącego). O takich rzeczach jak uszczelki, szczelność zaworka iglicowego, membrany sterującej tłokiem już nie wspominam...


Gdybym wyraził się bełkotliwie, zamieszczam poniżej schematy i serwisówkę Stromberga, wraz z podanymi wartościami, które będą zapewne pomocne przy regulacji (przepraszam za niski transfer):

http://85.222.27.1/mercedes/

Przy regulacjach, korzystałem głównie z karty A i R.

Powodzenia


Ps. Gaźnikowca niestety nie umiem Ci polecić. [szalone]

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Hej na wstępie zaznacze że napewno wyrażasz się błyskotliwie tylko ja musze się jeszcze poduuczyć [zlosnik]

Patro pisze:
1. Jak się domyśliłem, czy przy pełnym wygrzaniu, silnik zaczyna pracować nierówno?
2. Jak pracuje na zimnym, gdy jest włączone (powinno być włączone) ssanie?
3. Czy nierówna praca pojawia się na letnim silniku (np. po godzinnym postoju w słoneczny dzień)?
4. Ile pali przy spokojnej jeździe (do 110km/h)?


Silnika pracuje nie równo zarówno na zimnym jak i na gorącym - ile pali przy 110 - nie jestem w stanie powiedzieć bo za mało nim jeździłem.

Czy odległość wynosi 17 mm - nie wiem [szalone] - robił mi to gaźnikowiec - spróbuje w środe samemu to rozkręcić - ale jestem trochę zileony - jakieś wskazówki ?
Ps. U mnie nie ma dyszy regulacyjnej biegu jałowego i nie było.
Dzięki za strone - będe musiał posiedzieć przy tłumaczeniu ale napewno się przyda.

Gdybyś mógł w miarę możliwości w sposó dla zielonych mnie przeprowadzić przez regulacje - będe wdzięczny do grobowej deski

[zlosnik]

Można na oko ocenić zuzycie dyszy?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Ostatnio zmieniony śr maja 16, 2007 10:57 am przez mojojojo13, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 3:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
mojojojo13 pisze:
Ps. U mnie nie ma dyszy regulacyjnej biegu jałowego i nie było.



Napewno nie było czegoś takiego:
Obrazek

Zdjęcia 1-2 pokazują śrubę do zgrubnej regulacji obrotów biegu jałowego. Znajduje się ona przy dźwigni cięgna pedału gazu i pełni rolę prostego stopera.

Zdjęcie 3 przedstawia dyszę (powietrzną) biegu jałowego. Za jej pomocą dokonuje się szczegółowej regulacji.

Schemat zasady działania regulacji biegu jałowego przedstawia poniższy rysunek. Regulacja za pomocą dyszy, polega na określeniu dawki powietrza:

Obrazek

Najważniejsze na tym rysunku są:
38 - Elektrozawór odcinający dopływ powietrza na biegu jałowym (gdy się zamknie - brak napięcia, silnik gaśnie)
147 - Dysza regulacyjna biegu jałowego
149 - Śruba regulacyjna ilości powietrza kanałem bocznikowym - w nowszej wersji gaźnika musi być wkręcona do oporu.
152 - Wkręt regulacyjny składu mieszanki - znajduje się w dolnej części komory pływakowej. Jego obracanie powoduje przesuwanie się dyszy głównej wzdłuż stożkowatej iglicy = mieszanka bogatsza lub uboższa.


Obrazek
Wkręt (152)

Obrazek
Śruba (149) - ma być całkowicie wkręcona.

Patrz Karta A.




mojojojo13 pisze:
Czy odległość wynosi 17 mm - nie wiem - robił mi to gaźnikowiec - spróbuje w środe samemu to rozkręcić - ale jestem trochę zileony - jakieś wskazówki ?


1. Otwórz kartę R - czyszczenie i regulacja gaźnika.
2. Przejdź do rysunku ze strony 4.

Aby wykonać regulację poziomu paliwa w komorze pływakowej należy:
1. Wykręcić wkręty (76) mocujące komorę pływakową (50)
2. Wyjąć uszczelkę komory pływakowej (49) - warto mieć nową na wymianę
3. Elementy (37, 36, 80, 35, 81) zostają w dopiero co zdjętej komorze pływakowej. Uwaga nie zgubić sprężynki 37.
4. Pływak (45) i jego elementy mocowania (41, 42, 43, 44) orqaz zaworek iglicowy wraz z uszczelką (39, 40) zostają w górnej podstaiwe gaźnika.
5. Mamy już zdjętą komorę pływakową, przechodzimy do strony 1 karty R. Interesująca będzie w tej chwili część z cyklu Adam Skłodowy poleca, czyli "Self made tool". Wykonujemy narzędzie zgodnie z podanymi wymiiarami.
6. Przechodzimy do strony 7 karty R.
7. Przesuwamy pływak w kierunku górnej podstawy tak, by zawór iglicowy był całkowicie zamknięty.
8. Przykładamy dopiero co wykonany przyrząd pomiarowy zgodnie z rysunkiem pierwszym na stronie 7 karty R. (przy bystrym oku można obejść się bez przyrządu pomiarowego, posługując się suwmiarką). Przyrząd powinien się opierać krótszymi końcami o górną podstawę gażnika. Pozioma długa krawędź powinna idealnie przylegać do powierzchni pływaka. Regulacji położenia pływaka dokonuje się podginając w odpowiednim kierunku tą część dźwigienki pływaka, która naciska kuleczkę iglicy zaworu.
9. Najważniejszy jest dla nas wymiar (17mm) własnoręcznie wykonanego przyrządu. Zwiększając go do np. 18mm, zmniejszymy poziom paliwa w komorze pływakowej, zmniejszenie wymiaru spowoduje zwiększenie paliwa w komorze. Równie dobrze można zamiast przyrządu użyć suwmiarki.


mojojojo13 pisze:
Silnik pracuje nie równo zarówno na zimnym jak i na gorącym


Jeżeli tak jest, to zacząłbym od sprawdzenia regulacji wkrętem regulacyjnym składu mieszanki. Tak jak wcześniej wspomniałem, odchylenie o ponad pół obrotu, w stosunku do ustawień "książkowych" daje takie właśnie objawy. Można spróbować wkręcić do do oporu (nie na siłę, by nie zniszczyć o-ringa), a następnie wykręcić go o dokładnie pięć obrotów.

Tak czy owak, warto sprawdzić, czy poprzedni gażnikowiec wykonał swą robotę starannie (patrz rys. strona 4 karta R):
1. Sprawdzić czystość gażnika, wraz ze sprawdzeniem drożności wszystkich kanałów.
2. Sprawdzić stan membranki tłoka powietrznego (48) oraz iglicę dyszy głównej (51).
3. Sprawdzić stan sprężyny (53) - niestety nie pamiętam jaka powinna być jej długość. W książce Cassedorfa jest ona podana, ale nie mam jej w tej chwili. Sprężyna musi trzymać "prostą linię".
4. Sprawdzić mechanizm ssania (grzałka elektryczna, działanie wszystkich dżwigni, automat bimetaliczny, drożność wszystkich zaworków). Napewno przyda się do tego Karta I
5. Sprawdzić szczelność zaworu odcinającego dopływ paliwa przy zdjęciu nogi z gazu (zamknięciu przepustnicy), zwrócić uwagę na stan membranki (29) i wężyka doprowadzającego podciśnienie.
6. Sprawdzić szczelność zaworka iglicowego w komorze pływakowej (39)
7. Sprawdzić stan pływaka (czy jest szczelny) - (45).
8. Sprawdzić, czy na oci przepustnicy nie ma luzów

Mając rozebrany gaźnik warto wymienić:
1. komplet uszczelek,
2. membranę tłoka powietrznego,
3. membrankę w zaworku odcinającym paliwo,
4. zaworek iglicowy,
5. dyszę główną wraz z iglicą

Wszystkie części (może oprócz 5) wchodzą w skład typowego zestawu naprawczego.


mojojojo13 pisze:
Można na oko ocenić zuzycie dyszy?


Można jeżeli ma duże wżery, lub gdy jej iglica nie trzyma linii prostej. Na etapie regulacji, o których mówiłem nie jest to niestety możliwe. Podobno istnieje możliwość sprawdzenia takiej dyszy w warsztacie. Polega to na pomiarze ilości przepływającej przez dyszę cieczy w określonym czasie. Podobno istnieje również jakiś katalog, który te wartości określa. Jeżeli nawet jest to prawdą, to wątpię, że ktoś w Polsce tym się zajmuje, a gdyby nawet, to o kosztach takiej zabawy nie chcę mi się myśleć.
Dodam, że dysza Puchatej wyglądała na idealną, konieczne jednak było obniżenie poziomu paliwa w komorze pływakowej.

Powodzenia [smiech]

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 8:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Hej - dziś wracam do Łukowa i wieczorem się wezmę za gaźnik
Aby nie było wątpliwośći :
Obrazek
rysunek troszkę zamazany ale na dole 16mm na górze 17mm? i wymiar 17mm musimy uzyskać ...?( gdybyś mógł zaznaczyć na zdjęciu - wtedy na 100% się nie machnę )
Obrazek

U mnie w gaźniku wygląda to troszkę inaczej - ale nad wkrętem regulacyjnym znajduje się śruba - jak mocno powinna być wkręcona?

Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Ostatnio zmieniony śr maja 16, 2007 9:53 am przez mojojojo13, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 9:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1430
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
mojojojo13 pisze:
Potrzebuje namiar na dobrego ga¼nikowca z Warszawy - s³ysza³em o 2 dobrych z czego jeden drogi - poprosze o namiar na tego drugiego


Polecam warsztat na szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 10:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
Polecam warsztat na szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat :)


Z Solexem jakoś im nie wyszło, a regulacja z wymianą uszczelek kosztowała 700 zł. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 12:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A Szczotkarska?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 2:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
szarych szeregów 1, robią wszystkie gaźniki, szyko i fachowo. tel.: 632-69-51 . Chyba ze to ten "drogi" warsztat


To fakt, że ceny nie są niskie ale robia dobrze! Ja zawsze byłem zadowolony !

Cem - Twoje auto to wyjątek potwierdzający regułe [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 3:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1430
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
Z Solexem jako¶ im nie wysz³o, a regulacja z wymian± uszczelek kosztowa³a 700 z³


troszke pojechali :)...wiem ze renault to nie mercedes, ale generalny remoncik gaźnika do R19 kosztował 220 zł z wymianą membrany, uszczelek,i takich tam innych.

Niedługo pojawie się tam z beczką, zobaczymy czy podołają ? :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 3:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
mojojojo13 pisze:
rysunek troszkę zamazany ale na dole 16mm na górze 17mm? i wymiar 17mm musimy uzyskać ...?( gdybyś mógł zaznaczyć na zdjęciu - wtedy na 100% się nie machnę )


Zaznaczyłem na zdjeciu:
Obrazek


mojojojo13 pisze:
U mnie w gaźniku wygląda to troszkę inaczej - ale nad wkrętem regulacyjnym znajduje się śruba - jak mocno powinna być wkręcona?


Wygląda na to, że masz jednak starszy typ stromberga, z elektrozaworem biegu jałowego w komorze pływakowej.

Obrazek

Opis poszczególnych elementów:
2 - nakrętka kontrująca (skręcasz do oporu).
3 - wkręt regulacyjny składu mieszanki.
4 - elektrozawór biegu jałowego.

Niestety tego starszego gaźnika nie miałem okazji regulować, więc nie wiem jak książkowo ustawić skład mieszanki. Pomocny napewno okaże sie analizator spalin oraz karta serwisowa G. na stronie 2 są podane wartości, które należy uzyskać podczas zabawy wkrętem składu mieszanki. Warto również zapoznać się z kartą serwisową H, gdzie opisany jest cały proces regulacji Stromberga.

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 4:05 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Ja co roku w swojej W111 ustawiam swoje Solexy na ul.Szpaczej obok ul.Marsa.
http://www.autoszpacza.pl/index.htm

_________________
MB W 111(skrzydlak)
MB LF 710(straż pożarna)
dawniej
Wartburg 311 1962r
fiat 126p 1979r
fiat 125p 1983r
fiat 125p MR 1986r
Polonez 1,5 1988r
Polonez Caro 1993r
tel. gsm 0-693-803-385


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 1:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1430
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
o jak milo,

Jaros³aw Tobolski pisze:
Ja co roku w swojej W111 ustawiam swoje Solexy na ul.Szpaczej obok ul.Marsa.


pracuje 5 minut na piechote i 10 minut samochodem (ahh ten wiadukt) [zlosnik] od nich, .

Moze skorzystam z ich pomocy?

Jak wygladaja cenowo ? (koszt regulacji bedzie jakims punktem odniesienia)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 4:05 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Za regulacje bierze ode mnie 100 zł. Ale jestem jego klientem od 4 lat.

_________________
MB W 111(skrzydlak)

MB LF 710(straż pożarna)

dawniej

Wartburg 311 1962r

fiat 126p 1979r

fiat 125p 1983r

fiat 125p MR 1986r

Polonez 1,5 1988r

Polonez Caro 1993r

tel. gsm 0-693-803-385


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 7:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Byłem i efekty przedstawiają się następująco:
okazało się że w gaźniku nie było zabezpieczenia na dyszy - więc założyłem
ustawiłem wszystko jak powinno być - i okazało się że jest jeszcze większy ZONK :oops:
Po przekręceniu gażnika o 180* okazało się że olej gdzieś mi się zmył , więc czy brak oleju może być przyczyną tego....:
Kręce rozrusznikiem autko ani zagada ani nie próbuje nawet - po wykręceniu świec - suche , po odkręceniu gaźnika w kolektorze suchutko - wniosek nie dostaje wogule paliwa .
Sprawdziłem czy paliwo idzie przewodem paliwowym - idzie!
Gdzie mogłem się machnąć ?
Wszystko co zrobiłem-
-Wykręciłem śrube regulującą mieszankę
-Wykręciłem - nie wiem jak to nazwać ale w tym siedziała śruba reguljąca mieszankę - na tym siedzi oring .
-Odkręciłem komorę pływakową
-Wymieniłem pływak na prawie nowy i ustawiłem odległość na 17mm
- Założyłem zabezpieczenie dyszy - siedzi na kulce od dyszy i współgra z pływakiem
Potem wszystko skręciłem w odwrotnej kolejności a efekt jak poniżej ,
Patro - masz jakiś pomysł?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl