MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

D-jetronic
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=62613
Strona 1 z 2

Autor:  Wowek [ czw sie 01, 2013 11:57 am ]
Tytuł:  D-jetronic

Witam,
Mam 4 szybkie pytania na początek:

1. Czy ktoś z was może mnie upewnić w numerach MB czujników podciśnienia przy D jetronic do 250CE oraz do 280CE?
Czy czujniki te mogą być zamienne i działać poprawnie?

2. Nie znalazłem tego w moim ruskim EPC - numery osłonek na końcówki wtrysków "2" D jetronic do 280CE - takie plastikowe zielone kapturki.
Jaki to ma numer MB - i czy poza ASO można to zamówić od ręki, jak tak to gdzie?

3. Jedna zakuwka przy wtryskiwaczu lekko się poci - czy i jak można ją zdemontować i czy można to przerobić na rurki z zaciskami?

4. Zestawy naprawcze - rurki + filierki do Djet - ktoś z was to kupował, gdzie to można dostać?


Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Autor:  rasch [ czw sie 01, 2013 7:06 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

W moim 250CE jest zamontowany 0 280 100 025. Czy do 280 jest to samo, nie wiem.
Numery wtryskiwaczy to 0 280 150 035. Wszystkie mam podłączone na opaski bez skuwek. Ściągasz wężyk ze skuwką i zakładasz na opaskę.
Tych zielonych kapturków nie masz wcale, czy potrzebujesz wymienić? Nie wydaje mi się, żeby można było dostać to oddzielnie.

Autor:  amon [ czw sie 01, 2013 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Można je stosować zamiennie (u mnie działało), ale uważam, że nie jest to dobrze skoro zostały skonstruowane z różnymi numerami. Tak na oko to rozpoznasz te od m110 po czarnym dużym kapturku od przodu w w114 korpus to monolit ze stopu.
W czasie produkcji 250ce były czujniki z dwoma numerami zależnie od roku produkcji. Napisz z którego roku masz auto to ci odpowiem czy jest tak jak opuściło fabrykę [zlosnikz]
Zielonych plastików nie kupisz osobno to jest integralna część wtryskiwacza. Można a nawet powinno się wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy (te czarne gumki)
Mam kilka wtryskiwaczy kompletnych, ale nie daję za nie gwarancji i mogę je sprzedać.

Autor:  rasch [ czw sie 01, 2013 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy?

Autor:  Wowek [ czw sie 01, 2013 9:31 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Chłopaki dzięki za podpowiedzi! Właśnie wyszedłem z garażu.

Wymontowałem czujnik podciśnienia - numer 0280100111 - czyli prawidłowy dla M110 - wg. katalogów
Pomierzyłem go - zgodnie z instrukcją do Djet, nie pamiętam numeru pinów ale ma odpowiednio 93,5ohm oraz 366ohm. Katalogowo powinien mieć 90 i 360 - jak duży może mieć to wpływ? Nie mam pojęcia.
Co gorsza czujnik miałem na błotniku od strony pasarzerra i długi przewód podciśnienia - przewód wymieniłem na twardy - ale jaki to może mieć wpływ - nie wiem!

Wtryskiwacze mam 0280150014 - później zastąpione właśnie numerem części 0280150035 - wszystkie 6 takie same.
Zgodnie z podpowiedzią zdejmę zakuwki i zrobię nowy dopływ.

Wtryski właśnie wyjąłem na wierzch, wykręciłem świece i zrobiłem próbę jakości i ilości. Rozpylają w ładnie i w dobrej sekwencji - tak jak zapłon idzie. Później nałożyłem 6 rurek do 6 kieliszków (nie miałem nic małego z podziałką wiec dziś piłem shoty z w114) - przez jakieś 60 sekund kręcenia naleciało ok 20-25ml - po równo z 6 wtrysków.

Ciśnienie na listwie mam ustawione manometrem na 2.0bara. Jak zostawi sie wtryski z działającą pompką to na iglicy widać śladowe ilości paliwa, ale nie cieknie - raczej pojawia się wokół iglicy - poci się - akceptowalne?

Potencjometr na przepustnicy działa płynnie - niestety w 1 osobę nie dałem rady go zmierzyć. Jedyne co to on może sklejać styk wskazujący przyspieszanie - czyli wzbogaconą mieszankę silnik dostawał by cały czas- nawet przy równej jezdzie - mechanizm jest delikatny ale rozłożony działał prawidłowo.

Zapłon ustawiony - dokładnie, ciśnienie na cylindrach równe i w normie dla M110, czujniki temperatury - dziś przy ok 20st - pokazują dokładnie tyle ile mówi instrukcja.
Dodatkowe powietrze do rozruchu i wolne obroty - działają prawidłowo, 7 wtryskiwacz podaje paliwo na starcie (później raczej się wyłącza ale nigdy tego nie miałem jak sprawdzić).

Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?!

Autor:  Wowek [ czw sie 01, 2013 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

rasch pisze:
Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy?


W środku jest cewka - którą porusza membrana podciśnienia - jak cewka padnie - to "komp" nie poda paliwa, jak się gdzieś zacina albo nie działa płynnie albo membrana pęknie - to p będzie dawać złą dawkę - prawdopodobnie za ubogą jak na obory silnika.
Ale pojęcia nie mam jak to zweryfikować - są wykresy - gdyby podać parę podciśnień dokładnie to można zweryfikować czy jest w normie - ale nie mam tak dokładnego sprzętu.

Autor:  rasch [ czw sie 01, 2013 10:44 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty :-? To zaczynam poszukiwania :evil:

rasch pisze:
Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?!
Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa.

Autor:  marcin280e [ czw sie 01, 2013 10:48 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

http://members.rennlist.com/pbanders/
Poczytajcie trochę

Autor:  Wowek [ pt sie 02, 2013 7:29 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

marcin280e - dałeś naprawdę dobre źródło informacji! Wcześniej widziałem tę storonę ale nie dodałem od razu do zakładek i mi uciekła.
Widzę ze bardzo przydał by się oscyloskop albo miernik z taką funkcją.

Pierwszy wniosek po pobieżnej lekturze - potrzebuje nowe cięgna i elementy mechaniczne do sterowania przepustnicą - inaczej nie ustawię dokładnie i trwale przepustnicy.

Autor:  Wowek [ pt sie 02, 2013 7:35 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

I w ramach relaksu:
Obrazek

Wasze zdrowie!
Obrazek

Autor:  Wowek [ sob sie 03, 2013 9:13 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Witam,

Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy?
Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika.

Może ktoś w Łodzi ma 114//115 z M110 - to bym sobie obejrzał i porównał?

Może ktoś z was ma coś takiego do sprzedania?


rasch pisze:
Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty :-? To zaczynam poszukiwania :evil:


11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm ;) Obyś miał tylko błąd pomiaru :)

rasch pisze:
Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa.


rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet
1. Powietrza - na dolocie przy filtrze,
2. Temperatury cieczy - ten mniejszy w głowicy - odpowiadający za mieszankę,
3. Temperatury cieczy - ten większy - od sterowania wtryskiem rozruchu

Nie wliczamy tego do wskaźnika temperatury.

Autor:  Wowek [ sob sie 03, 2013 9:19 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

I jeszcze raz zapytam o wtryski:
U mnie wygląda to tak:
Obrazek

W silniku 4,5 z D-jet wtryskiwacze miały jeszcze na samym końcu małą plastikową nakładkę - nie uszczelkę i wyglądały tak:
http://wtryski.com.pl/photos/wtrysk-paliwa-mercedes-w107-116-0280150024-d-jet-3194587412.jpg

To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy.
Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba?

Autor:  rasch [ sob sie 03, 2013 11:06 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Hej
Wowek pisze:
11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm Obyś miał tylko błąd pomiaru

Wowek, faktycznie, pomiaru dokonywałem na "piszczadełku" i tam był zakres do 200ohmów. Niezły numer zrobiłem :oops:
Dzięki za uwagę. Mój zawór jest raczej sprawny. Mam później na mierniku zakres na 2 tys. i tam pokazuje mi 0,3.

Wowek pisze:
rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet

Z tym czujnikiem temperatury to faktycznie, teraz sobie przypomniałem. Ja w moim M114 mam pod termostatem.
Więc nie ma co porównywać do M110.
U mnie przy uszkodzonym czujniku akurat tak lało, że na nowych świecach odpalone auto chodziło chyba z minutę :lol: i gasło bo świece już całe czarne.

Wowek pisze:
To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy.
Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba?

Jeżeli ta nakładka miałaby służyć tylko np. ochronie iglicy przed mechanicznym uszkodzeniem, to przy montażu do silnika pewnie byłaby ściągana. Ale niech się znawcy wypowiedzą ;) . U mnie wszystkie mają osłonki i kilka sztuk, które kupowałem, też je miały.

Autor:  Wowek [ pn sie 05, 2013 10:38 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Witam,

Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy?
Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika.

Wowek

Autor:  Wowek [ pn sie 05, 2013 10:41 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Cisza , no tak mało ambitne pytanie i pewnie nikt nie ma 280E czy CE. Rozumiem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/