MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
D-jetronic https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=62613 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wowek [ czw sie 01, 2013 11:57 am ] |
Tytuł: | D-jetronic |
Witam, Mam 4 szybkie pytania na początek: 1. Czy ktoś z was może mnie upewnić w numerach MB czujników podciśnienia przy D jetronic do 250CE oraz do 280CE? Czy czujniki te mogą być zamienne i działać poprawnie? 2. Nie znalazłem tego w moim ruskim EPC - numery osłonek na końcówki wtrysków "2" D jetronic do 280CE - takie plastikowe zielone kapturki. Jaki to ma numer MB - i czy poza ASO można to zamówić od ręki, jak tak to gdzie? 3. Jedna zakuwka przy wtryskiwaczu lekko się poci - czy i jak można ją zdemontować i czy można to przerobić na rurki z zaciskami? 4. Zestawy naprawcze - rurki + filierki do Djet - ktoś z was to kupował, gdzie to można dostać? Dzięki za pomoc Pozdrawiam |
Autor: | rasch [ czw sie 01, 2013 7:06 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
W moim 250CE jest zamontowany 0 280 100 025. Czy do 280 jest to samo, nie wiem. Numery wtryskiwaczy to 0 280 150 035. Wszystkie mam podłączone na opaski bez skuwek. Ściągasz wężyk ze skuwką i zakładasz na opaskę. Tych zielonych kapturków nie masz wcale, czy potrzebujesz wymienić? Nie wydaje mi się, żeby można było dostać to oddzielnie. |
Autor: | amon [ czw sie 01, 2013 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Można je stosować zamiennie (u mnie działało), ale uważam, że nie jest to dobrze skoro zostały skonstruowane z różnymi numerami. Tak na oko to rozpoznasz te od m110 po czarnym dużym kapturku od przodu w w114 korpus to monolit ze stopu. W czasie produkcji 250ce były czujniki z dwoma numerami zależnie od roku produkcji. Napisz z którego roku masz auto to ci odpowiem czy jest tak jak opuściło fabrykę Zielonych plastików nie kupisz osobno to jest integralna część wtryskiwacza. Można a nawet powinno się wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy (te czarne gumki) Mam kilka wtryskiwaczy kompletnych, ale nie daję za nie gwarancji i mogę je sprzedać. |
Autor: | rasch [ czw sie 01, 2013 8:51 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy? |
Autor: | Wowek [ czw sie 01, 2013 9:31 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Chłopaki dzięki za podpowiedzi! Właśnie wyszedłem z garażu. Wymontowałem czujnik podciśnienia - numer 0280100111 - czyli prawidłowy dla M110 - wg. katalogów Pomierzyłem go - zgodnie z instrukcją do Djet, nie pamiętam numeru pinów ale ma odpowiednio 93,5ohm oraz 366ohm. Katalogowo powinien mieć 90 i 360 - jak duży może mieć to wpływ? Nie mam pojęcia. Co gorsza czujnik miałem na błotniku od strony pasarzerra i długi przewód podciśnienia - przewód wymieniłem na twardy - ale jaki to może mieć wpływ - nie wiem! Wtryskiwacze mam 0280150014 - później zastąpione właśnie numerem części 0280150035 - wszystkie 6 takie same. Zgodnie z podpowiedzią zdejmę zakuwki i zrobię nowy dopływ. Wtryski właśnie wyjąłem na wierzch, wykręciłem świece i zrobiłem próbę jakości i ilości. Rozpylają w ładnie i w dobrej sekwencji - tak jak zapłon idzie. Później nałożyłem 6 rurek do 6 kieliszków (nie miałem nic małego z podziałką wiec dziś piłem shoty z w114) - przez jakieś 60 sekund kręcenia naleciało ok 20-25ml - po równo z 6 wtrysków. Ciśnienie na listwie mam ustawione manometrem na 2.0bara. Jak zostawi sie wtryski z działającą pompką to na iglicy widać śladowe ilości paliwa, ale nie cieknie - raczej pojawia się wokół iglicy - poci się - akceptowalne? Potencjometr na przepustnicy działa płynnie - niestety w 1 osobę nie dałem rady go zmierzyć. Jedyne co to on może sklejać styk wskazujący przyspieszanie - czyli wzbogaconą mieszankę silnik dostawał by cały czas- nawet przy równej jezdzie - mechanizm jest delikatny ale rozłożony działał prawidłowo. Zapłon ustawiony - dokładnie, ciśnienie na cylindrach równe i w normie dla M110, czujniki temperatury - dziś przy ok 20st - pokazują dokładnie tyle ile mówi instrukcja. Dodatkowe powietrze do rozruchu i wolne obroty - działają prawidłowo, 7 wtryskiwacz podaje paliwo na starcie (później raczej się wyłącza ale nigdy tego nie miałem jak sprawdzić). Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?! |
Autor: | Wowek [ czw sie 01, 2013 9:36 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
rasch pisze: Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy? W środku jest cewka - którą porusza membrana podciśnienia - jak cewka padnie - to "komp" nie poda paliwa, jak się gdzieś zacina albo nie działa płynnie albo membrana pęknie - to p będzie dawać złą dawkę - prawdopodobnie za ubogą jak na obory silnika. Ale pojęcia nie mam jak to zweryfikować - są wykresy - gdyby podać parę podciśnień dokładnie to można zweryfikować czy jest w normie - ale nie mam tak dokładnego sprzętu. |
Autor: | rasch [ czw sie 01, 2013 10:44 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty To zaczynam poszukiwania rasch pisze: Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?! Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa.
|
Autor: | marcin280e [ czw sie 01, 2013 10:48 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
http://members.rennlist.com/pbanders/ Poczytajcie trochę |
Autor: | Wowek [ pt sie 02, 2013 7:29 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
marcin280e - dałeś naprawdę dobre źródło informacji! Wcześniej widziałem tę storonę ale nie dodałem od razu do zakładek i mi uciekła. Widzę ze bardzo przydał by się oscyloskop albo miernik z taką funkcją. Pierwszy wniosek po pobieżnej lekturze - potrzebuje nowe cięgna i elementy mechaniczne do sterowania przepustnicą - inaczej nie ustawię dokładnie i trwale przepustnicy. |
Autor: | Wowek [ pt sie 02, 2013 7:35 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
I w ramach relaksu: Wasze zdrowie! |
Autor: | Wowek [ sob sie 03, 2013 9:13 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Witam, Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy? Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika. Może ktoś w Łodzi ma 114//115 z M110 - to bym sobie obejrzał i porównał? Może ktoś z was ma coś takiego do sprzedania? rasch pisze: Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty To zaczynam poszukiwania 11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm Obyś miał tylko błąd pomiaru rasch pisze: Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa. rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet 1. Powietrza - na dolocie przy filtrze, 2. Temperatury cieczy - ten mniejszy w głowicy - odpowiadający za mieszankę, 3. Temperatury cieczy - ten większy - od sterowania wtryskiem rozruchu Nie wliczamy tego do wskaźnika temperatury. |
Autor: | Wowek [ sob sie 03, 2013 9:19 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
I jeszcze raz zapytam o wtryski: U mnie wygląda to tak: W silniku 4,5 z D-jet wtryskiwacze miały jeszcze na samym końcu małą plastikową nakładkę - nie uszczelkę i wyglądały tak: http://wtryski.com.pl/photos/wtrysk-paliwa-mercedes-w107-116-0280150024-d-jet-3194587412.jpg To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy. Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba? |
Autor: | rasch [ sob sie 03, 2013 11:06 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Hej Wowek pisze: 11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm Obyś miał tylko błąd pomiaru Wowek, faktycznie, pomiaru dokonywałem na "piszczadełku" i tam był zakres do 200ohmów. Niezły numer zrobiłem Dzięki za uwagę. Mój zawór jest raczej sprawny. Mam później na mierniku zakres na 2 tys. i tam pokazuje mi 0,3. Wowek pisze: rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet Z tym czujnikiem temperatury to faktycznie, teraz sobie przypomniałem. Ja w moim M114 mam pod termostatem. Więc nie ma co porównywać do M110. U mnie przy uszkodzonym czujniku akurat tak lało, że na nowych świecach odpalone auto chodziło chyba z minutę i gasło bo świece już całe czarne. Wowek pisze: To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy. Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba? Jeżeli ta nakładka miałaby służyć tylko np. ochronie iglicy przed mechanicznym uszkodzeniem, to przy montażu do silnika pewnie byłaby ściągana. Ale niech się znawcy wypowiedzą . U mnie wszystkie mają osłonki i kilka sztuk, które kupowałem, też je miały. |
Autor: | Wowek [ pn sie 05, 2013 10:38 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Witam, Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy? Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika. Wowek |
Autor: | Wowek [ pn sie 05, 2013 10:41 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Cisza , no tak mało ambitne pytanie i pewnie nikt nie ma 280E czy CE. Rozumiem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |