MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
D-jetronic https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=62613 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | WujekT [ czw sie 08, 2013 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
mam komara sztywniaka |
Autor: | Wowek [ sob sie 10, 2013 9:56 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Wow! Zdjęcie numer 3 - mówi mi wszystko! U mnie ktoś zrobił wcześniej rzemiosło - nie mama tam takiej dźwigienki. Z jakiego rocznika był twój 280E ? U mnie dźwigienki nie są w kształcie płaskownika a jako pręty - czyli raczej mama starsze rozwiązanie. Bardzo ciekawe jak wygląda mechanizm po drugiej stronie grodzi. Niestety w Łodzi mam ASO gdzie muszę dokładnie pokazać na obrazku co chę kupić. Stąd te pytania. Chyba ze ktos z was mam takie elementy z 280e czy ce do odsprzedania? |
Autor: | Stomek [ pn sie 19, 2013 8:23 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Podepnę się pod temat w temacie D-jeta , ale w sprawie pompy paliwa. Jako że oryginalna nowa pompa jest niedostępna, ktoś poradził zastosowanie zamiennika z allegro , firma MaxGear. Podobno miała działać bezproblemowo. Dziś po podłączeniu paliwo pompuje, jednak wpięta w układ nie potrafi wytworzyć żadnego ciśnienia , podczas gdy stara oryginał nabijała 1,8- 2 bar (sprawdzone manometrem za pompą w obu przypadkach). Czy ktoś ma pomysł jaki zastosować zamiennik , aby silnik zadziałał? |
Autor: | marcin280e [ pn sie 19, 2013 9:39 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Z K-jeta zastosuj jakąś na sztukę. |
Autor: | Wowek [ pn wrz 09, 2013 10:20 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Witam, Podsyłam metodę jak sprawdzić ciekniecie wtrysków: I dodatkowo regulator cienienia: Przy 2barach moj ładnie wyrzucał paliwo z "listwy" Wtryskiwacze sprawdziłem na rozpylanie - działaj dobrze, nie przeciekały, zalałem je na 2 noce "odrzewiaczo czyscielem wtrysków" - czy pomogło? Nie wiem ale nie zaszkodziło. Dodatkowo - każdemu polecam przy jakichkolwiek objawach nierównej pracy - wymienić uszczelki wtryskiwaczy, pierścienie segera i przewody gumowe - zrobiłem tak i silnik pracuje o niebo równiej. Przy okazji - dodałem nowe świece, przewody i przeniosłem czujnik podciśnienia w prawidłowe miejsce. PS. Czujnik podciśnienia zweryfikowałem na trzymanie podciśnienia - wynik - szczelny i elektrycznie na oporności. Czujnik przepustnicy - działa poprawnie ale brakuje mi jeszcze elementów cięgien - wiec auto stoi... Mam nadzieje że temat spalania został zwalczony - najprawdopodobniej - przyczyną były uszelki które dawały lewe powietrze i oddalony czujnik podciśnienia. Pisze dla potomności Stomek - pompka paliwa - kupowałem w tamtym roku, są z zamienników 100-150pln |
Autor: | rasch [ wt wrz 10, 2013 9:03 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Co do pompy paliwa znalazłem właśnie przy okazji porządków opakowanie od pompy, na której jeżdżę od dwóch lat i na razie bez problemów. Na etykiecie jest opis Getz-30. Mniej więcej coś takiego: http://allegro.pl/pompa-paliwa-zewnetrz ... 59075.html |
Autor: | Wowek [ śr wrz 11, 2013 10:31 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Rasch - tak ale zdaje mi się ze przy 250ce jest inna pompa niz przy 280ce - pewny nie jestem.... |
Autor: | wielbuont [ śr wrz 11, 2013 2:13 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
oryginalna w 250CE wygląda tak - przynajmniej w moim, 1970 rok akurat mam na wierzchu. i to jest konkretnie ta druga wymieniona w pniższym poście rascha: 250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004 |
Autor: | rasch [ śr wrz 11, 2013 8:33 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Podstawa to właściwe ciśnienie i średnice króćców. Resztę, czyli gabaryty czy mocowanie można zawsze dopasować. Co do ciśnienia powinno być 2,0 atm przy 2,5l i 2,2 atm przy 2,8l. Jak będzie wyższe to chyba nie zaszkodzi? Sprzedawcy podają obecnie, że do 250CE i 280CE jest taka sama pompa. Pewnie znaczenie może mieć jeszcze rocznik. Znalazłem jeszcze takie info jak poniżej. Wrzucałem tu na forum kiedyś nawet linka do tych danych z posta z niemieckiego forum /8 Nie wiem na ile te dane są poprawne. Porównując do mojej oryginalnej pompy w odniesieniu do numeru nadwozia i rocznika, to by się zgadzało. 250CE 4.69-3.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 002 250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004 250CE 10.70-4.72: Pompa paliwa Bosch 0 580 464 005 Moja wersja Zastosowanie po numerze nadwozia z numeracją pomp MB: do 014884: A0010917401 od 014885: A0010917101 Zastosowanie w pojazdach 0 580 970 002: Zamieniona przez 0 580 970 004 0 580 970 004: MB 250 CE (4.69-4.72), MB 280 SEC 3.5 (1.70-12.71), MB 300 SEL 3.5 (1.70-7.72) 0 580 464 005: dużo MB D-Jetronic od około końca 1971 (W107, W108, W114, W116) Podają tam jeszcze, że obecnie stosują uniwersalny zamiennik o numerze 0580464070 i ciśnieniu 3 barów. |
Autor: | voytas [ śr wrz 11, 2013 10:26 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa... Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica. |
Autor: | ziconylo [ czw sie 21, 2014 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie. Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę. Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa. pzdr kuba voytas pisze: Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa... Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica. voytas pisze: Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica. |
Autor: | andrea [ wt cze 20, 2017 6:09 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
ziconylo pisze: Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie. Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę. Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa. pzdr kuba voytas pisze: Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa... Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica. voytas pisze: Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa... Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica. Osobiście sprawdzałem i dziala na pewno ale nie można stosować pompy od k-jetronika ponieważ ona daje ciśnienie 6 bar a to jest za dużo dla d-jetronika i jego słabszych przewodów paliwowych i możemy sie domyśleć czym to grozi przy rozgrzanym silniku. Zwróćcie uwagę ze pompa 6barowa ma podłączenie przewodem stalowy na gwint i do urządzenia wtryskowego tez a 2barowa wężem gumowym i zabezpieczonym opaska zaciskowa. |
Autor: | maciekpiti [ wt mar 31, 2020 11:27 pm ] |
Tytuł: | Re: D-jetronic |
Panowie pacjent 250 CE bardzo ciezko wkreca sie na obroty kopci na bialo przy dodawaniu gazu. Od czego zaczac ? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |