MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

D-jetronic
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=62613
Strona 2 z 2

Autor:  marcin280e [ czw sie 08, 2013 6:47 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Innych nie mam-to mój były 280E-znalazłem gdzieś na dysku.
Możesz sobie układ dzwigni odszukać w EPC -jest oryginalny rysunek.
Parę elementów jest jeszcze po drugiej stronie ściany grodziowej czyli w kabinie...

Załączniki:
a 016.jpg
a 016.jpg [ 40.06 KiB | Przejrzano 10635 razy ]
a 015.jpg
a 015.jpg [ 170.51 KiB | Przejrzano 10635 razy ]
a 014.jpg
a 014.jpg [ 152.21 KiB | Przejrzano 10635 razy ]
a 001.jpg
a 001.jpg [ 166.18 KiB | Przejrzano 10635 razy ]

Autor:  WujekT [ czw sie 08, 2013 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

mam komara sztywniaka

Autor:  Wowek [ sob sie 10, 2013 9:56 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Wow! Zdjęcie numer 3 - mówi mi wszystko! U mnie ktoś zrobił wcześniej rzemiosło - nie mama tam takiej dźwigienki.
Z jakiego rocznika był twój 280E ?
U mnie dźwigienki nie są w kształcie płaskownika a jako pręty - czyli raczej mama starsze rozwiązanie.

Bardzo ciekawe jak wygląda mechanizm po drugiej stronie grodzi. Niestety w Łodzi mam ASO gdzie muszę dokładnie pokazać na obrazku co chę kupić. Stąd te pytania.

Chyba ze ktos z was mam takie elementy z 280e czy ce do odsprzedania?

Autor:  Stomek [ pn sie 19, 2013 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Podepnę się pod temat w temacie D-jeta , ale w sprawie pompy paliwa. Jako że oryginalna nowa pompa jest niedostępna, ktoś poradził zastosowanie zamiennika z allegro , firma MaxGear. Podobno miała działać bezproblemowo. Dziś po podłączeniu paliwo pompuje, jednak wpięta w układ nie potrafi wytworzyć żadnego ciśnienia , podczas gdy stara oryginał nabijała 1,8- 2 bar (sprawdzone manometrem za pompą w obu przypadkach). Czy ktoś ma pomysł jaki zastosować zamiennik , aby silnik zadziałał? :-?

Autor:  marcin280e [ pn sie 19, 2013 9:39 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Z K-jeta zastosuj jakąś na sztukę.

Autor:  Wowek [ pn wrz 09, 2013 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Witam,
Podsyłam metodę jak sprawdzić ciekniecie wtrysków:
Obrazek
I dodatkowo regulator cienienia:
Przy 2barach moj ładnie wyrzucał paliwo z "listwy"
Obrazek

Wtryskiwacze sprawdziłem na rozpylanie - działaj dobrze, nie przeciekały, zalałem je na 2 noce "odrzewiaczo czyscielem wtrysków" - czy pomogło? Nie wiem ale nie zaszkodziło.

Dodatkowo - każdemu polecam przy jakichkolwiek objawach nierównej pracy - wymienić uszczelki wtryskiwaczy, pierścienie segera i przewody gumowe - zrobiłem tak i silnik pracuje o niebo równiej.

Przy okazji - dodałem nowe świece, przewody i przeniosłem czujnik podciśnienia w prawidłowe miejsce.
PS. Czujnik podciśnienia zweryfikowałem na trzymanie podciśnienia - wynik - szczelny i elektrycznie na oporności.

Czujnik przepustnicy - działa poprawnie ale brakuje mi jeszcze elementów cięgien - wiec auto stoi...
Mam nadzieje że temat spalania został zwalczony - najprawdopodobniej - przyczyną były uszelki które dawały lewe powietrze i oddalony czujnik podciśnienia.



Pisze dla potomności ;)

Stomek - pompka paliwa - kupowałem w tamtym roku, są z zamienników 100-150pln

Autor:  rasch [ wt wrz 10, 2013 9:03 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Co do pompy paliwa znalazłem właśnie przy okazji porządków opakowanie od pompy, na której jeżdżę od dwóch lat i na razie bez problemów.
Na etykiecie jest opis Getz-30.
Mniej więcej coś takiego: http://allegro.pl/pompa-paliwa-zewnetrz ... 59075.html

Autor:  Wowek [ śr wrz 11, 2013 10:31 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Rasch - tak ale zdaje mi się ze przy 250ce jest inna pompa niz przy 280ce - pewny nie jestem....

Autor:  wielbuont [ śr wrz 11, 2013 2:13 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

oryginalna w 250CE wygląda tak - przynajmniej w moim, 1970 rok

Obrazek

akurat mam na wierzchu.

i to jest konkretnie ta druga wymieniona w pniższym poście rascha:
250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004

Autor:  rasch [ śr wrz 11, 2013 8:33 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Podstawa to właściwe ciśnienie i średnice króćców. Resztę, czyli gabaryty czy mocowanie można zawsze dopasować.
Co do ciśnienia powinno być 2,0 atm przy 2,5l i 2,2 atm przy 2,8l. Jak będzie wyższe to chyba nie zaszkodzi?
Sprzedawcy podają obecnie, że do 250CE i 280CE jest taka sama pompa. Pewnie znaczenie może mieć jeszcze rocznik.

Znalazłem jeszcze takie info jak poniżej. Wrzucałem tu na forum kiedyś nawet linka do tych danych z posta z niemieckiego forum /8
Nie wiem na ile te dane są poprawne. Porównując do mojej oryginalnej pompy w odniesieniu do numeru nadwozia i rocznika, to by się zgadzało.

250CE 4.69-3.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 002
250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004
250CE 10.70-4.72: Pompa paliwa Bosch 0 580 464 005 Moja wersja

Zastosowanie po numerze nadwozia z numeracją pomp MB:
do 014884: A0010917401
od 014885: A0010917101

Zastosowanie w pojazdach
0 580 970 002: Zamieniona przez 0 580 970 004
0 580 970 004: MB 250 CE (4.69-4.72), MB 280 SEC 3.5 (1.70-12.71), MB 300 SEL 3.5 (1.70-7.72)
0 580 464 005: dużo MB D-Jetronic od około końca 1971 (W107, W108, W114, W116)

Podają tam jeszcze, że obecnie stosują uniwersalny zamiennik o numerze 0580464070 i ciśnieniu 3 barów.

Autor:  voytas [ śr wrz 11, 2013 10:26 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.

Autor:  ziconylo [ czw sie 21, 2014 11:53 am ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie.

Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę.

Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa.

pzdr
kuba


voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.
voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.

Autor:  andrea [ wt cze 20, 2017 6:09 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

ziconylo pisze:
Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie.

Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę.

Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa.

pzdr
kuba


voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.
voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.


Osobiście sprawdzałem i dziala na pewno ale nie można stosować pompy od k-jetronika ponieważ ona daje ciśnienie 6 bar a to jest za dużo dla d-jetronika i jego słabszych przewodów paliwowych i możemy sie domyśleć czym to grozi przy rozgrzanym silniku. Zwróćcie uwagę ze pompa 6barowa ma podłączenie przewodem stalowy na gwint i do urządzenia wtryskowego tez a 2barowa wężem gumowym i zabezpieczonym opaska zaciskowa.

Autor:  maciekpiti [ wt mar 31, 2020 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: D-jetronic

Panowie pacjent 250 CE bardzo ciezko wkreca sie na obroty kopci na bialo przy dodawaniu gazu. Od czego zaczac ?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/