MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 3:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: sob sie 08, 2015 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Kręcisz wałem z wtryskami czy bez wtrysków?


Na górę
Post: sob sie 08, 2015 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
kręcę ręcznie bez wtrysków... ale dzisiaj poszło już lepiej... zmieniłem ustawienie tłoków i zalałem ponownie naftą... być może to tylko moje subiektywne wrażenie ale nafta ścieka już wolniej


Na górę
Post: czw paź 29, 2015 12:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Po wielokrotnym ładowaniu rozładowanych akumulatorów ;), parokrotnym pomiarze kompresji-przed i po regulacji zaworów, oraz po kilkudniowym zalewaniu naftą podjąłem decyzję... silnik na stół. Po rozkręceniu silnika potwierdziła się znana reguła, że OM 617 jest niezniszczalne... a dokładniej, że tak jest z reguły, a mój egzemplarz jako wyjątek może tą regułę jedynie potwierdzić :)

Pomiar średnicówką wykazał maksymalne zużycie gładzi ok. 0,40mm (w starej serwisówce dla 4 cyl. OM wyczytałem, że nominalne zużycie wynosi 0,01mm na 10tkm), silnik natomiast zatarty był na panewkach korbowodowych. Blok poszedł do szlifu na drugi nadwymiar, wał na korbach również na drugi, a podpory na pierwszy. Mechanik "obiecał", że do końca tego tygodnia silnik będzie gotowy do włożenia... :) Poniżej parę fotek "pakietu startowego" dla klasyka :)


Załączniki:
IMG_0562.JPG
IMG_0562.JPG [ 32.54 KiB | Przejrzano 4079 razy ]
IMG_0561.JPG
IMG_0561.JPG [ 242.85 KiB | Przejrzano 4079 razy ]
IMG_0556.JPG
IMG_0556.JPG [ 30.36 KiB | Przejrzano 4079 razy ]
IMG_0533.JPG
IMG_0533.JPG [ 223.42 KiB | Przejrzano 4079 razy ]
Na górę
Post: czw paź 29, 2015 12:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Tłoki


Załączniki:
IMG_0552.JPG
IMG_0552.JPG [ 284.67 KiB | Przejrzano 4079 razy ]
Na górę
Post: śr lis 04, 2015 9:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Bogaty zestaw,czy już wiesz ile może cię to kosztować mam na myśli cały remont silnika?
Jaka cena tłoków?


Na górę
Post: czw lis 05, 2015 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Narazie szacunkowo... będę wiedział gdy włożę silnik do auta. Zakupiłem nowy wałek rozrządu i wyszedł mały problem gdyż stare podpory nie pasują, są za małe. Jeżeli ktoś miałby podpory od 88 konnego silnika w dobrym stanie proszę o info na priv.


Na górę
Post: czw lis 05, 2015 8:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Musiałeś zmieniać wałek na nowy?
Może producent wałka ma podpory,podpory i wałek zawsze tworzyły całość serwisową.


Na górę
Post: czw lis 05, 2015 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
nie nie tworzyły całości serwisowej... w Mercedesie są dostępne oddzielnie
Tak musiałem zmieniać był przytarty na kilku krzywkach. Cztery kipheble były również przytarte więc od razu wymieniłem wszystkie. OM 617. 910 miało inne średnica trzech podpór wałka c. 46,8 mm, w beczkach średnica tych podpór wynosiła ca.48,9mm.
Wałek dla 617.910 powinien mieć numer 617 051 0001 ale epc twierdzi, że został zastąpiony przez 617 051 0801.
Zakładam, że ten drugi to jest beczkowy.
Mój wałek ma numer 617 051 1101. Ten numer jest zamienny z numerem 617 051 0501. Zestaw naprawczy tzn komplet podpór który ma pasować do mojego silnika wg. EPC to 617 586 0005 mastępny w kolejności jaki pokazuje EPC to 617 586 0505 i obydwa te zestawy zostały zastąpione przez 617 586 0905. Zamówiłem ten zestaw ma dotrzeć w sobote ewentualnie jutro pod wieczór. Pytanie tylko czy jest on również na 88km czy tylko na 80.


Załączniki:
IMG_0585.JPG
IMG_0585.JPG [ 198.35 KiB | Przejrzano 3946 razy ]
IMG_0583.JPG
IMG_0583.JPG [ 241.33 KiB | Przejrzano 3946 razy ]
Na górę
Post: pt lis 06, 2015 1:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Tak dawno robiłem te silniki,zawsze klient dostarczał wałek z podporami i zawsze to były używki,znów się czegoś dowiedziałem.


Na górę
Post: pn wrz 26, 2016 7:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Witam odświeżając nieco temat Rudolfa, po roku przerwy z uśmiechem na twarzy stwierdzam, że Rudolf jeździ i to całkiem nieźle ;)

https://www.youtube.com/watch?v=aXckvtmUwmI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl