MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 02, 2017 5:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 14, 2017 8:44 pm
Posty: 8
Witam, przeglądałem różne wątki, ale nie znalazłem odpowiedzi czy znaczącej podpowiedzi, Pacjent: W107 2.8L 76r - problem z wolnymi obrotami na k-jecie. Odpalam samochód i po chwili zaczyna powoli sam wkręcać się na wyższe obroty aż zamknie licznik. Mam pytanie, co decyduje o obrotach biegu jałowego ?

klapka z przepustnicy którą sterujemy pedałem gazu nie zacina się,jak odpalę auto i reką zatkam klapkę górną z kjeta to auto gaśnie, więc lewego powietrza też nie dostaje.

Czy ta górna klapa z powietrza z K-jeta powinna się dać swobodnie popychać w dół ? czy powinna generować jakiś opór ? auto stoi w garażu w temp ok 5-10stopni i jak ściągnę kolanko z filtra powietrza, górną klapkę z kjeta jak nacisnę to pracuje jak sprężynka, nie ma żadnego oporu, mam wrażenie że po odpaleniu ta klapka nie ma jak by "przeciwwagi" prawidłowej i zaczyna sama co raz bardziej się uchylać i zasysać powietrze, rozumiem że steruje nią moduł wtryskowy(rozdzielacz) jeżeli się dobrze wyrażam, jak to powinno działać ?

dodaję zdjęcia silnika, może to coś pomoże

Dziękuję za wszelką pomoc

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 03, 2017 2:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Czy szkiełkowałeś dolną przepustnicę? jeśli tak to wyreguluj jej położenie spoczynkowe.Druga sprawa to śruba regulacji obrotów sprawdź czy silnik reaguje na zakręcanie śruby.Trzecia sprawa zawór powietrza w bloku.


Na górę
Post: ndz gru 03, 2017 3:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 14, 2017 8:44 pm
Posty: 8
hruścik pisze:
Czy szkiełkowałeś dolną przepustnicę? jeśli tak to wyreguluj jej położenie spoczynkowe.Druga sprawa to śruba regulacji obrotów sprawdź czy silnik reaguje na zakręcanie śruby.Trzecia sprawa zawór powietrza w bloku.


Przepustnica raczej nie szkiełkowama -ale sprawdzę położenie spoczynkowe, śruba regulacji obrotów to ta co znajduje się w kolektorze dolotowym od przodu , koło aparatu zaplonowego? (Tak gdzieś wyczytalem) zawór powietrza w bloku -proszę o więcej info albo jakieś zdjęcie bo nie wiem o który chodzi


dodatkowo mam pytanie bo moe być to związane z moim problemem: co to jest? u mnie to coś wisi w nogach kierowcy, jeden wężyk ciśnienowy idzie na zbiornik w słupku a drugi leci w instalację, jest to nie podłączone pod wtyczkę bo żadnej wtyczki w około wolnej nie ma... do czego to służy ? może jakiś schemat gdzies mogę znaleźć? jak się to nazywa w ogóle ?
Obrazek

pytanie nr2. może znacie jakiegoś specjalistę od K-jetów na Sląsku któremu mogę odstawić auto i mieć jeden problem mniej, tam jest coś popieprzone tylko nie wiem co i zapewne ja będę to robił miesiąc a ktoś kto k-jety robi 3 dni...

proszę o pomoc:)


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 7:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 14, 2017 8:44 pm
Posty: 8
nikt nic ?:)


Na górę
Post: czw gru 14, 2017 10:17 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Poczytaj trochę o k-jet a będziesz wiedział.W necie są schematy tego układu i układu by-passów gdzie takie zaworki były wpinane.


Na górę
Post: czw gru 14, 2017 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Kolego Hruścik ja mam coś podobnego (albo takiego samego - teraz nie pamiętam) do tego zaworka w w123 240D. umiejscowione za prawą przednią lampą. do czego on jest?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: ndz gru 17, 2017 5:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 14, 2017 8:44 pm
Posty: 8
czytałem i szukałem sporo niestety jest dużo rozbieżnych informacji i schematów od groma ale w większości do silników v8, do 2.8 coś sensownego znaleźć nie jest tak łatwo, dlatego tu pytam :) tak bym głowy nie zawracał


hruścik pisze:
Poczytaj trochę o k-jet a będziesz wiedział.W necie są schematy tego układu i układu by-passów gdzie takie zaworki były wpinane.


Na górę
Post: ndz gru 17, 2017 6:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Kolego, nie obraź się, ale uzupełnij profil, wskaż skąd jesteś a potem przy dobrym wietrze ktoś wskaże ci osobę/warsztat w którym ogarną Ci auto.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl