MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 26, 2020 2:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Dzień dobry.
Witam ciepło wszystkich użytkowników forum. Mam na imię Paweł i od 3 tygodni jestem właścicielem R107 SL 450 - 1979.
Auto stało w garażu od, wg sprzedającego 2 lat, w mojej oceny od 7. Od kilku dni próbuję rozeznać się co i jak w tym aucie funkcjonuje. W związku z tym mam kilka pytań natury technicznej, może ktoś będzie mógł coś podpowiedzieć.

1. Udało się odpalić silnik lecz bardzo nierówna praca silnika.
Auto odpala jednak dość słabo chce się wkręcać na wysokie obroty. Po chwili gdy złapie temp gaśnie i dopalenie jest możliwe jedynie z lekkim naciśnięciem pedału gazu. Klapka na dolocie pracuje bardzo lekko.
Postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie są zamienione jakieś kable do świeć.
Po sprawdzeniu okazuje się że mam inaczej podłączone kable z rozdzielacza niż gdziekolwiek przeczytałem.
Co to znaczy?
To znaczy, że :

numer na aparacie zapłonowym ///////// numer cylindra wg serwisówki,
1 //////////// 4
2 //////////// 3
3 //////////// 2
4 ///////////// 1
5 //////////// 8
6 //////////// 7
7 /////////// 6
8 /////////// 5
Po zmianie wg serwisu, auto zupełnie nie chce gadać.
Sprawdziłem znaki na kole.
Okazało się że dla schematu jak powyżej, zero na kole daje ustawienie aparatu przesunięte o blisko 180 stopni w stosunku do znaku - przestawiłem aparat - nie chce gadać kompletnie.
Powróciłem do ustawienia pierwotnego (schemat powyżej) - odpala bez problemu...ale ustawienie to jak kilka innych znalezionych w necie, kompletnie bez sensu. :roll:
Kolejność cylindrów : 1-5-4-8-6-3-7-2
Czy ktoś może podpowiedzieć jakim tropem należy pójść w tym temacie.

2.kwestia podciśnienia - szukam jakiegoś schematu podciśnień z dokładnym rozłożeniem wszystkiego na czynniki pierwsze. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że będę musiał zająć się wymianą przynajmniej części, jeśli nie całości, układu. Przy okazji, prośba o podpowiedź gdzie jest główna pompa napędzająca cały układ.

3. nie działa kompletnie radio - sprawdziłem bezpieczniki pod schowkiem - są. mam nadzieję że nie jest również na podciśnienie :)
Będę szukać dalej.

4. Wentylacja - działa jedynie nadmuch na szybę gorącego powietrza, nic więcej nie udało się mi wskrzesić. Gorące powietrze, bo testowane po kilku minutach pracy silnika.

5. Czy jest jakiś sposób aby zajrzeć bez wyciągania silnika i sprawdzić numery. Z literatury wynika że jest to silnik 117.985, ale miło by było wiedzieć że na pewno.

6. Czy jest ktoś na forum kto może rozszyfrować tabliczki znamionowe. Pytam w szczególności o np kod koloru - gdzie to znaleźć?. W trakcie prac okazało że czarny mercedes jakiego kupiłem był kiedyś brązowym metalikiem i tylko Wój Sam wie ile jeszcze kolorów mogło mieć to auto.

7. Czy jest jakiś zaufany warsztat w W-wie lub okolicach, który zna się na rzeczy.

Licząc na pomoc,
Pozdrawiam

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 6:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 972
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Witamy na forum!


Na mechanice się nie znam, więc nie pomogę.


Ad.5 Nr silnika jest z tyłu bloku po prawej stronie, więc rzeczywiście trzeba go wyciągnąć albo użyć jakichś luster, żeby go odczytać. Możesz dotyczać ile dokładnie oleju silnikowego wchodzi do 3.5 a ile do 4.5 i na tej podstawie próbować potwierdzić pojemność po zmianie oleju i pomiarze na bagnecie.

Ad.6 Kody są rozszyfrowane na wielu stronach w internecie; ewentualnie trzeba je przetłumaczyć:

Kody wyposażenia: https://sternzeit-107.de/de/technik/codes/337-fzg-codes-ausstattung-ueberarbeitet
Kody kolorów: http://www.astralsilber.de/farbcodes/farbcodes.htm

Ad. 7 Lista polecanych warsztatów powinna być nadal aktualna: http://www.forum.w114-115.org.pl/viewforum.php?f=37

Jeśli chodzi o problemy z silnikiem to polecam Auto Szpacza na ul. Szpaczej 15 w Warszawie.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 9:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Jezooo.Koło dolne na wale na zero(OT) aparat palcem na znacznik na obudowie -taka kreska ustaiwsz go na środku fasolki do zakontrowania,kable w kolejnościj jak na deklu.Wtryski i ich zasilenie bez znaczenia i tak leje na wszystkie.Po odpaleniu korygujesz ustawienie aparatu i obroty .Jak klapa po napełnieniu układu paliwem idzie do dołu z dużym oporem może być uszkodzony termiczny regulator ciśnienia paliwa zatkany rozdzielacz lub zardzewiały powrót do baku.


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 9:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Dziękuję za odpowiedź.
Niestety moja tabliczka jest inna niż na zalaczonej instrukcji i nie jestem w stanie znaleźć odpowiedź na moje pytanie.
Spróbuje ogarnąć jak sie wstawia zdjecia i wstawię zdjęcie tabliczki

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 9:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Wszystko ok. Jednak coś jest nie tak, bo tak jak pisałem nie jest to takie proste. Jeśli koło ustawie na znak zero, to w tym momencie palec jest obrócony w stosunku do znaku na obudowie blisko 180 stopni.....

Ponieważ nie jestem mechanikiem pytanie:
Czy aparat zapłonowy mogę bez żadnych przykrych konsekwencji wyjąć i obrócić na znak w obudowie, czy też jest jakaś reguła? Np tylko w lewo, tylko w prawo?

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2020 12:57 pm przez Klewap, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sie 26, 2020 9:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Przepraszam za zamieszanie.
Uczę się obsługi.....

Czy możliwe jest że tabliczka która jest na zdjęciu jest z innego auta?
Zastanawiam się nad numerem Vin który oficjalnie dla mojego auta wygląda tak:
WDB107044 12 050150
Tymczasem na tabliczce znalazłem numer który jest podobny swoim układem do Vin:
107044 12 04905 7
Czy mogę prosić bardziej doświadczonych o jakiś komentarz.

Nadal szukam koloru.....czy spośród tych cyfr można odczytać kolor auta?


Załączniki:
Komentarz: Tak wygląda moja tabliczka.
1598469182662_0_20200822_145749_Easy-Resize.com.jpg
1598469182662_0_20200822_145749_Easy-Resize.com.jpg [ 179.68 KiB | Przejrzano 9543 razy ]

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł
Na górę
Post: czw sie 27, 2020 1:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
hej
404 G - kolor milanbraun metalik, lakier Glasurita
http://www.meinbenz.de/farben/107/404milanbraun.htm

531 - automatyczna antena
587 - klima automatyczna i przednie szyby w prądzie
592 - zielone szyby, tylna grzana
639 - ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
809 - ???
467 - centralny zamek
494 - wersja na Kalifornię
518 - Becker Mexico stereo

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2020 1:02 pm przez kubol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sie 27, 2020 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Wielkie dzięki za informację,
Będę mógł przekazać za jakiś czas swojemu lakiernikowi....

809 - znalazłem gdzieś informację że to zmiana roku modelowego, cokolwiek to znaczy?

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 2:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Twój jest 1979, więc mogło by pasować, pytanie czy opis kodu odpowiada odpowiedniemu zakresowi lat.
Tak czy siak, ten kod to już pierdoła, w pozostałych masz opis wyposażenia.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 2:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Dzięki,
Orientujesz się może w kwestii o której pisałem wyżej związanej z Vin-em na tabliczce...?

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 2:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Jest ok, te numery nie są takie same, tzn. nr nadwozia (nie VIN) masz na tabliczce znamionowej, a ten numer na tabliczce lakierowanej składa się z baumuster (oznaczenia modelu i wersji silnikowej), czyli 107 044 (że 107 i że 450SL), następnie 1 oznacza kierownicę z lewej strony, 2 oznacza automat, a reszta jest jakimiś cyferkami fabrycznymi, coś one oznaczają pewnie....ale co? fabryka pewnie wie...

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 2:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Super!
Jestem uspokojony, bo to jedyny numer który nie zgadzał się w pozostałymi.
Raz jeszcze wielkie dzięki!

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 3:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
USZCZELKI TYLNYCH LAMP

Nie ma już oryginałów, sprawdziłem w ASO. Znalazłem, nie było ciężko, uszczelki z Kalisza ale słyszałem o nich że nie do końca.....Czy ktoś może podrzucić w którą stronę należy patrzeć, tzn które ewentualnie zamienniki warte są uwagi?
Moje są mocno zużyte, i chyba ja po raz pierwszy je oglądałem od chwili założenia w fabryce.

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: pn lut 08, 2021 4:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
Czy ktoś może coś napisać na temat techniki klejenia forniru na elementy w środku auta. Mój fornir wymaga wymiany, a nie bardzo wiem jakim klejem, lakierem.....bo auto potrafi się nagrzać dość mocno...

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Post: pt maja 14, 2021 3:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 25, 2020 5:33 pm
Posty: 12
KLEJENIE PLASTIKÓW - serwo klimy

Próbuję reanimować serwo mechanizm sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem które jest pęknięte.

Ponieważ nie znalazłem na żadnym elemencie opisu z jakiego rodzaju plastiku wykonana jest obudowa, proszę o podpowiedź w tym temacie.
Może ktoś już wcześniej próbował to jakoś kleić?

_________________
____________________________________________
Pozdrawiam
Paweł


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl