MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 15, 2017 7:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jak w temacie jakieś doświadczenie, każde informacja jest cenna.
Czy trzeba ruszać tuleję "deformowalną"? Jakie momenty?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr mar 15, 2017 11:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Trzeba wymieniać tuleję i dokręcać takim samym momentem jak było, raczej wartości nie znajdziesz. Pytaj Ukaniu jak to zrobić. Mi się udało za 3cim razem w jednym moście. Pamiętam, że był jakiś problem z wyjęciem tego. Jeśli nie leci mocno, to odpuść.
EDIT: a tak w ogóle to wysiliłeś się żeby poszukać na forum tematu ?! :p

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob kwie 08, 2017 3:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kiedyś to wymienialem w swoim 123 i warsztat tylko od mb nie ruszal tej tulei na pewno ,bo gadalem z nimi kiedy to robili.To długo nie trwało .Także sprawdź dokładnie ,ale na pewno u mnie nie ruszali tej tulei .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt kwie 11, 2017 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
https://dl.dropboxusercontent.com/conte ... Kksl2/file
Tutaj masz procedurę dla W124, ale to generalnie raczej zasada dla każdej główki.

O ile pamiętam to wymiana tulejki jest przewidywana raczej w momencie wymiany samych łożysk. Łożyska są stożkowe, jak w przedniej piaście i tulejka ustala ich naprężenie. Jeśli zrobisz pomiary jak WiS przewiduje to skręcasz i po sprawie. Możesz sobie oznaczyć nakrętkę i skręcić na znaki bądź wyczucie. Ważne by nie było ani za luźno, ani za mocno bo robota może pójść na marne (a dyfer na rentę) [hihi]
Ja nie spotkałem się nigdy z konkretnymi danymi jakimi Nm skręcać, jedynie jakieś suche informacje w internecie, bez źródła więc osobiście bym nie zastosował. Myślę że mało który warsztat ma przyrządy jak w WiS i najzwyczajniej w świecie oznaczają pozycję nakrętki i liczą obroty, potem skręcają podobnie, no może ciutkę mocniej?


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 6:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
THC pisze:
nie ruszal tej tulei na pewno ,bo gadalem z nimi kiedy to robili.

Tyle samo mi powiedział mechanik z mercedesa w GW, ale nie zdecydowali się na wymianę.
Szczecin też się nie podejmie :(

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt kwie 14, 2017 1:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moja szkoła jest taka, że tuleje się wymienia. Jak miałem przyjemność robić jakieś mosty to ze starą tuleją nie udawało mi się uzyskać odpowiedniego skręcenia wałka ataku - zachowując ten sam moment hamujący łożysk.
W manualu zdaje się jest podany minimalny moment jaki trzeba uzyskać zakręcając śrubę flanszy oraz moment hamujacy wałka dla łożysk nowych i używanych - ZTCP.
Ja to kiedyś już opisywałem (dziękuję za pamięć bary :) )

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl