MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt mar 19, 2024 7:35 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 28, 2019 8:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Cześć jak zmienia biegi to szarpie jak to ustawić żeby było spokojnie?


Na górę
Post: ndz wrz 29, 2019 11:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ogarnij nieszczelność w podciśnieniach a jak nie pomoże to kręć w lewo.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz paź 13, 2019 7:59 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Ok dziękuje.


Na górę
Post: pn paź 14, 2019 12:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Co rozumieć przez "kręć w lewo" ?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pn paź 14, 2019 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Chodzi zapewne o modulator.Na pokrywie zaworowej przykrecany był regulator podciśnienia w wersji pojedynczej lub pietrowej lub vacuum control valve mechanizm przy pompie wtryskowej.
OM617A w google


Na górę
Post: wt paź 15, 2019 7:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Ok ale którym elementem kręcić w lewo? Bo też nie moge dojść ze zmianą biegów.
Czy może chodzi o "blaszke pod kopółką" która znajduje się na skrzyni,a wchodzi doń wężyk podciśnienia.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt paź 15, 2019 8:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Jesli wcześniej nie trzeba było ruszac modulatora w skrzyni to po co kręcić tym kluczykiem pod dekielkiem? Wystarczy sprawdzić czy nie strzeliła w nim przepona czyli wyssać powietrze z rurki tam nie może być oleju i ma być szczelnie.Wina leży albo w modulatorze ciśnienia na pompie/przy pompie(2 rodzaje) lub na deklu zaworowym(biały z 3 wyjściami i ślizgiem)


Na górę
Post: wt paź 15, 2019 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Modulator na pompie mam już założony elegancki (sprawdzony),modulator przy skrzyni sprawdzony pod kątem szczelnosći. Czyli brać się za te ślizgi na pokrywie zaworów? W amerykańcu mam je dwa. Je sprawdzać pod kątem szczelności czy jakiś inny test?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt paź 15, 2019 7:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Kowal Ty masz zawór modulacyjny przykrecony z boku pompy tam jest regulacja na fasolkę a na pokrywie w zaworkach wycierają się ślizgi.Do tego jeśli zmieniałeś modulator to trzeba ustawić modulację.Jak się ją ustawia i jakie ma być ciśnienie modulacji znajdziesz w starych postach i jeszcze najważniejsze pompa vacum ma być sprawna i drożny otworek w trójniku na rurce do serwa.obejrzyj trójnik tam jest średnica otworu na odlewie.


Na górę
Post: wt paź 15, 2019 7:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Mam modulator z góry pompy,taki sam jak w 617A. I z takiego właśnie założyłem.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr paź 16, 2019 5:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Dziś sprawdziłem oba zaworki na pokrywie zaworów,pod kątem szczelności. Są szczelne. Przyjrzałem się temu dużemu białemu ślizgowi po którym owe zaworki chodzą. Jest już troche wytarty. Może to mieć duży wpływ? Warto się bawić żeby nadlać tam jakiegoś plastiku i potem to przeszlifować?
No i dziś sprawdziłem jeszcze raz szczelnośc modulatora przy skrzyni. Jednak puszcza troche. Podejrzewam,że to przez to iż zdejmowałem go z 30 razy żeby próbowac regulować tym kluczykiem. I możliwe,ze 40 letni oring już ma dość. Jutro spróbuje kupić taki oring. Bo myślicie,ze to on odpowiada za szczelność tego modulatora? Czy jeszcze gdzie indziej może leżeć przyczyna?
Co do regulacji poprzez przekładania tego kluczyka w rowkach w modulatorze - czy dobrze rozumiem,że to mial na myśli kolega Bary123ce ?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: czw paź 17, 2019 7:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Duży ślizg przesuwa się po małym ślizgu zaworka/zaworków.Kluczyk modulatora wyciagamy do połowy,krecimy ,wsuwamy,zakładamy kapturek.
OM616 vacuum diagram w google ułatwi Ci pracę.


Na górę
Post: wt paź 29, 2019 7:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Jakaś magia u mnie.
Posprawdzane wszystkie szczelności,wszystkich zaworków,modulatorów itp. Jeżeli dobrze sprawdzałem to wszystko szczelne.
Przestawiałem i cięgno łączące gaz i zawór plastikowy na pompie. I kluczyk w modulatorze. Zero efektu czyt. zero zmian. Cały czas biegi zmienia przy bardzo wysokich obrotach i z dużym poslizgiem lub wyrzutem.
Nawet jak podpiąłem zawór na pompie bezpośrednio do vacum,a drugie wyjście na modulator skrzyni to i tak efekt ten sam.
Jedyna różnica jest jak podepne modulator skrzyni bezpośrednio do vacum. Wtedy jest spokojniej. Ale minus jest taki,że przy prędkości 40-50 mam już zapięty 4 bieg. Fakt,że auto jakoś tam jedzie ale biorąc pod uwage,że jest to 240 to do bolidu mu jeszcze daleko.
No i przy tej ostatnej kombinacji biegi wchodzą naprawde płynnie Fakt,ze jak go depne do podłogi to z 2 na 3 pośliźnie.Ale jak mam gaz wciśnięty lżej to czy z 2 na 3 czy z 3 na 4 zmiana biegu jest praktycznie niewyczuwalna,niczym w DSG ;)
Aha i przy tym odłączeniu nie działa kick down czyli nie moge zrzucić biegu. Przy tym fabrycznym podłączeniu kick działał.
Ma ktoś jakiś pomysł na ten przpadek?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr paź 30, 2019 7:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
A z którego roku masz 240 kę, ja ma 300 turbo i objawy podobne 1985, mam nieszczelność, ponieważ odpiłem centralny zamek i auto gaśnie a z centralnym nie. Pod maską jest istna pajęczyna przewodów podciśnieniowych oraz puszek działających na zasadzie przepon, trudne do ogarnięcia w 5 minut.


Na górę
Post: pt lis 01, 2019 1:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Ja mam z 82r.
U mnie wychodzi,że niby wszystko szczelne. Układ wężyków dwa razy sprawdzałem ze schematem. I kicha.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl