MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 16, 2019 10:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr paź 16, 2019 9:56 pm
Posty: 2
Witam Szanowni, jako że zakupiłem SL560 R107 wersja USA automat proszę was o pomoc.
Potrzebuje rozpiski jakie płyny tj symbole wymienić :
- Płyn hamulcowy
- Płyn do wspomagania
- olej do skrzyni
itd.
Chce kompleksowo wymienić wszystkie płyny ale nie znam ich kodów (książki auta z fakturą nie uzyskałem)
Szukałem na forum ale konkretnie do tego modelu nie znalazłem takiej rozpiski.
Pomożecie? Jeśli komuś pomoże to podaje VIN :WDBBA48DXHA052695


Na górę
Post: czw paź 17, 2019 9:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Kolego do tego auta nic specjalnego, co mu tam nie wlejesz to i tak będzie jeździł:)
Hamulce zwykły Ate dot4
Skrzynia proponuję mobil atf 220
Do wspomagania lejesz to samo co do skrzyni

Nivo masz? Jeśli tak to febi ma olej hydrauliczny do nivo. Ja np używam oleju hydraulicznego CAT , tak do koparek... Jest lepszy od febi ale mega drogi :)

Do silnika: to zobacz co tam amerykanie lali i lej to samo. Teoretycznie powinien być 5w40 ale jak lali mineralny to nie zmieniaj na syntetyk bo zacznie Ci cieknąć spod każdej uszczelki.

Ale pamiętaj najważniejsze to paliwo bo tego trzeba najwięcej dolewać... [zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob paź 19, 2019 8:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
jakub_gozdzik pisze:
5w40 ale jak lali mineralny to nie zmieniaj na syntetyk bo zacznie Ci cieknąć spod każdej uszczelki.

[zlosnikz]



To ja z taką ciekawostką odnośnie wlania 5W30 po każdym innym oleju.
Pracuje przy maszynach w których sa silniki benzynowe z golfa 4 1.6 benzyna 2.0 benzyna . I diesle 1.9 jak z audi 80 czy golfa 3 , oraz takie diesle jak w vw passat b5 pompowtryski . A także słynne vr6 z touarega czy cayenne .

Maja po 20 30 tysięcy motogodzin, pracują w podwyższonej temperaturze .
Nigdy po zalaniu 5w30 nic nie zaczęło cieknąć. Nawet w maszynach , które z racji wyeksploatowania wracały do mnie na kolejny remont , silniki suche.

To może z tym wypłukaniem nagaru i wyciekami to jakaś miejska legenda ?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 9:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Tu chyba nie chodzi o płukanie bo oczywiście,że to bujda. Bardziej chodzi o to że im rzadszy olej tym bardziej kompresja ucieka do skrzyni korbowej i w silniku robi się ciśnienie, które szuka ujścia przez wszystkie uszczelki. Stąd powstające wycieki.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 9:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mam takie zwłoki , którym przez odmę leci tyle samo co z wydechu .
Biorą olej ale wycieków brak.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 11:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
:) no ale niech odma będzie niedrożna to zacznie lecieć. Tak czy owak z jednym się zgadzamy ;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lut 29, 2020 11:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr paź 16, 2019 9:56 pm
Posty: 2
Dzieki Koledzy za konstruktywne odpowiedzi. Trochę mnie nie było , temat trochę odłożyłem bo szarpnąłem sie na konserwacje i malowanie całego nadwozia :). Autko już na końcówce w lakierni . Następny etap to chce trochę pogrzebać w silniku - remont generalny to dużo powiedziane ale czeka moją 107 gruntowne uszczelnienie.
Mam problem bo do wersji m117 560 jest ciężko z częściami - siedze od jakiegoś czasu i próbuje znaleźć na rynku polskim chociażby głupie pierścienie tłokowe do 5,6l i efekt mizerny.
Możecie mnie oświecić skąd bierzecie części nazwijmy je "silnikowe" do wersji amerykańskich?


Na górę
Post: wt mar 03, 2020 1:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
https://www.fpt-prima.com.pl/

ja pierścienie tam kupowałem

do 230 sl

pozdrawiam


Na górę
Post: wt mar 03, 2020 6:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Olej ma być taki jak wyjechał samochód z fabryki lepkość i tyle, 5w30 to zbyt rzadki olej do starych aut.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl