MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=70681
Strona 1 z 1

Autor:  fufi21 [ czw lip 09, 2020 10:39 am ]
Tytuł:  Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

Od jakiegoś czasu szukam przyczyny dlaczego biegi w moim aucie nie zmieniaja się płynnie, dwójka przeciąga i zmienia się z lekkim szarpnięciem przy zbyt wysokich obrotach, a zeby weszła czwórka muszę odjąć gazu. Skrzynia była rozebrana, modulator wymieniony, olej wymieniony, silnik pracuje dobrze. Mechanicy szukając dalej przyczyny stwierdzili ze jest zbyt małe podciśnienie na silniku i zastanawiają się jak je zwiększyć. Namierzyli dwa elementy w silniku, które mogą mieć z tym związek i tu pytanie do Was:

Zdj nr 1: czy ten element może mieć wpływ na podciśnienie? Jezeli tak to te wystające bolce tez chyba powinny być podłączone?

Zdj nr 2: czy ten element może mieć wpływ na podciśnienie? u mnie ten siłownik w ogóle się nie rusza a podobno powinien i może właśnie podnosić ciśnienie?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi bo trochę już jestem bezradny.

Załączniki:
IMG_6268.jpg
IMG_6268.jpg [ 35.16 KiB | Przejrzano 6982 razy ]
IMG_6269.jpg
IMG_6269.jpg [ 39.99 KiB | Przejrzano 6982 razy ]

Autor:  hruścik [ czw lip 09, 2020 4:41 pm ]
Tytuł:  Re: Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

Masz skrzynie sterowana tylko podciśnieniem z kolektora czy jeszcze jakiś patyk .jeśli jest jeszcze pręt po prawej stronie to go wydłuż ma regulację.

Autor:  taurat [ pt lip 10, 2020 10:23 pm ]
Tytuł:  Re: Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

To co masz na rys nr 2 to elektromagnes odpowiadający za podniesienie obrotów kiedy wrzucasz bieg.
Działa to w skrócie tak:
Wrzucasz bieg i wtedy do elektromagnesu dochodzi napięcie.
Powoduje to wysunięcie się bolca , który jest zakończony tą dużą, płaską nakrętką.
Bolec wysuwa się o ok 5-7 mm
Bolec , jeśli cięgna są prawidłowo wyregulowane, otwiera zarówno przepustnicę powietrza oraz zwiększa dawkę paliwa. Czyli w skrócie dodaje troszkę gazu.
Prawidłowe obroty na biegu to ok 700 do 750.

Urządzenie to nie ma to żadnego związku z podciśnieniem.

pozdrawiam

Autor:  fufi21 [ ndz lip 12, 2020 9:44 pm ]
Tytuł:  Re: Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

Hruscik, a w którym dokładnie miejscu powinien być ten patyk, żebym mógł to sprawdzic?

Autor:  fufi21 [ ndz lip 12, 2020 9:46 pm ]
Tytuł:  Re: Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

Taurat, dzieki za wyjasnienie, a czy ten bolec tylko się wysuwa jak wrzucam D czy przy przejściu na każdy kolejny bieg?
A wiesz może co to jest na rysunku 1?

Autor:  taurat [ ndz lip 12, 2020 11:20 pm ]
Tytuł:  Re: Zbyt małe podciśnienie w silniku W108 280 se automat - skrzynia szarpie

cześć

jeśli wrzucasz bieg ( niezaleznie czy do przodu czy wsteczny ) to bolec jest stale wysuniety , czyli silnik ma dodane trochę gazu. Nie zmienia tego przejście z 1 na 2 lub 3 lub R. Na biegu bolec jest wysunięty zawsze.

Sterowaniem skrzyni z tego okresu rządzi podciśnienie. Przewód wychodzi z kolektora dolotowego. Na wyjściu do skrzyni jest tzw modulator z możliwością regulacji.

To co jest na zdjęciu nr 1 nie odpowiada za podciśnienie i sterowanie zmianą biegów

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/