MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34349
Strona 29 z 30

Autor:  fr4n [ wt wrz 18, 2012 11:42 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Ukaniu ratuj bo błądzę we mgle ;)

Niedawno, zakupiłem auto które miało problem z zalewającym ke. Po wymianie wszystkich gum i uszczelnieniu zabrałem się do dzieła. Po podpięciu miernika wyrzucało błąd 90 %. Zbyt uboga mieszanka, a była wręcz zbyt bogata świece czarne dymienie na czarno itp. Pomyślałem, że sterownik szlak strzelił zakupiłem nowy o tym samym oznaczeniu (oznaczenie sprawdzałem w ASO i zgadza się z numerem VIN) na "nowym" sterowniku również wyrzuca błąd 90 % i nie reaguje na jakiekolwiek kręcenie imbusem. Wyregulowałem na słuch zubożałem aż zaczął kuleć i następnie dodałem ćwierć obrotu (wzbogaciłem) i chyba trafiłem. Świece przepala ładnie. Oznaczenie silnika m102.963 wersja włoska, możliwe jest że włochy miały inne oznaczenia wypełnień ? Czy czepiać się dalszego opisu błędu 100 % zbyt uboga mieszanka brak masy bądź zasilania ? Gdzie w takim razie szukać zasilania i masy. Ciekawostką jest to iż z instrukcji serwisowych (tych po polsku) brak jest schematu dla oznaczenia tego silnika, a inne nie pasują. Inne kolory kabli i kable w innych pinach. Audo z ASD, klimatronikiem i SRS. Dodam jeszcze, że auto słabo odpala na zimnym nie pali od kopa trzeba pokręcić z 5 sec potem pali już od strzała. Czasem podczas przyspieszania występuje takie mulenie z dołu jakby ktoś przez 2 sec zdławił dolot. V-MAX 150 oO

Padł rozdzielacz ? EHA miesza ? Czy wtryski do wymiany (jedyna rzecz której dotychczas nie sprawdzałem)

PS Wymienione : wszystkie gumy, Sonda, czujnik powietrza zasysanego, Sterownik. potencjometr nie wytarty wyregulowany na 0.7. Świece, Nigdy nie wiedział gazu, Czujnik położenia przepustnicy sprawny, stycznik biegu jałowego sprawny, Wszystkie sprężynki są. Nie mam już pojęcia i szlak mnie strzela że nie mogę sobie go wyregulować książkowo i widzieć na mierniku 50 % ;). Jak już odpali jedzie dobrze przyśpiesza itp obroty trzyma wzorowo, brak jakiegokolwiek falowania, Ssanie z rana jest.

Autor:  chmielo [ śr wrz 19, 2012 12:39 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

mierzyłeś 5 do masy, czy napięcie na akumulatorze?

Autor:  fr4n [ śr wrz 19, 2012 1:07 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Tak, napięcie w granicach 14 V na aku i w gniezdzie takie samo.

Autor:  ukaniu [ czw wrz 20, 2012 11:54 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Nie pozostaje nic jak znaleźć odpowiedni schemat po kolorach kabli i po koleji sprawdzać sygnały z czujników. Sonda lambda jest?
Jak wygląda wypełnienie od chwili przekręcenia kluczyka przez odpalanie i pracę, stany, zmiany, czasy.
Jakie napięcie potencjometru.

Autor:  fr4n [ czw wrz 20, 2012 11:00 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Sonda jest nowa.
Praca wygląda następująco : Odpalam wypełnienie stoi na 50% (wiadomo) po chwili zaczyna liniowo rosnąć tak jakby liczył do 90 - 100 % (oscyluje w tym zakresie) od czasu do czasu wypełnienie zaczyna latać losowo 20 %,70 %, 35 %,po przegazowaniu zatrzymuje się na 50 % i znów zaczyna rosnąć do 90 i tam oscyluje. Potencjometr nie wytarty ustawiłem go na 0.72.

Czysto teoretycznie co może być przyczyną tego błędu ?

Autor:  ukaniu [ pt wrz 21, 2012 12:27 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Jak lekko naciskasz albo podciągasz klapę podczas pracy ręką (na tyle aby zmiana pracy była odczuwalna) to wypełnienie się zmienia? Co się wtedy dzieje z sygnałem z sondy L?

Autor:  chmielo [ czw wrz 27, 2012 1:05 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Żeby nie zaśmiecać forum, bo trochę powiązane. Ma ktoś schemat instalacji pod maską do W201 2.0E 1988 rok, 201.024, M102.962, zapłon EZL-KAT?

Autor:  fr4n [ czw wrz 27, 2012 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

ukaniu pisze:
Jak lekko naciskasz albo podciągasz klapę podczas pracy ręką (na tyle aby zmiana pracy była odczuwalna) to wypełnienie się zmienia? Co się wtedy dzieje z sygnałem z sondy L?


Cześć, sorry ze tak dawno nie pisałem robota etc. Podczas naciskania klapy wypełnienie nie zmienia się nadal w okolicach 100 % sygnału. Podczas naciskania klapy sygnał na sądzie stoi w granicach (0.11-0.13) i nie zmienia się, zas podczas podciągania klapy ku górze maleje do wartości minusowych -0.02 .

Obrazek Obrazek Obrazek


Schematy dla kolegi wyżej :
Obrazek Obrazek

Autor:  TReneR [ czw wrz 27, 2012 3:20 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Sygnał z sondy to miernikiem wychylowym najlepiej zbadać (no chyba, ze masz oscyloskop). Ale wygląda, ze sonda nie żyje albo masz potężna dziurę w kolektorze.

Autor:  fr4n [ czw wrz 27, 2012 3:39 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

TReneR pisze:
Sygnał z sondy to miernikiem wychylowym najlepiej zbadać (no chyba, ze masz oscyloskop). Ale wygląda, ze sonda nie żyje albo masz potężna dziurę w kolektorze.


Sonda jest nowa jakaś uniwersalna - całkiem możliwe że padła ale po jej wymianie powinna przez chwile działać dobrze a ona świruje tak od początku i od początku wypełnienie cały czas 100 %. Podjadę jutro do elektryka i się upewnię.

Autor:  TReneR [ czw wrz 27, 2012 4:57 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

A była dobrze rozgrzana jak robiłeś pomiary?

Autor:  fr4n [ czw wrz 27, 2012 8:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Tak była dobrze rozgrzana. byłem już u elektryka twierdzi że sonda działa dobrze. Polecił mi wkrecic używany orginal i wtedy zobacczyc, orginal będę miał na dniach i sie okaże. Jest jakiś sposób aby zasymulować pracę sondy aby sterownik myślał że z sonda wszystko dobrze ?

Autor:  ukaniu [ czw wrz 27, 2012 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Jeśli podczas lekkiego naciskania klapy silnik zaczyna "przebierać" znaczy mieszanka jest bogata i napięcie ze sprawnej sondy L ma wynosić wtedy ok 0,8V. Nie ma cudów, palcem cisnąć klapę da się zalać silnik jak konewką w gaźnik więc nie może być tak, że nie da się uzyskać mieszanki bogatej i tym samy wysokiego napięcia z sondy.
Jeśli grzałka jest zasilana a napięcia nie ma to albo błąd w sztuce pomiarowej albo uszkodzenie czujnika albo zwarcie.

Autor:  chmielo [ czw wrz 27, 2012 11:47 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

fr4n pisze:
Schematy dla kolegi wyżej :

Ten schemacik mam, nie do końca się zgadza ;)
P.S. co to za czujnik, że Ci wypełnienie w procentach podaje?

Autor:  TReneR [ pt wrz 28, 2012 9:13 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Tani chiński miernik firmy Uni-T http://allegro.pl/miernik-mini-uni-t-ut ... 70303.html

Strona 29 z 30 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/