MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr maja 08, 2024 7:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 16, 2009 1:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 06, 2009 5:51 pm
Posty: 18
Zastanawiam się nad kupnem uzywanego MB100 w wersji long (być może podwyższony).
Nie będzie intensywnie eksplowtowany ani obciążany, Będzie służył do przewozu luźnuch przedmiotów i ciągnięcia lekkiej przyczepki.
Wolalbym silnik bez turbiny , nie potrzebuje mocy ale niezawodnosci i trwalosci.
Wczescniej jezdzilem VW t3 i t4.
Czy MB100 jest porzadnym autem?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 1:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
behemot pisze:
Czy MB100 jest porzadnym autem?

Nie [smiech]

Rozwinięcie skrótu MB100 - małych błędów sto .

Ogólnie opinia o nim jest fatalna. Lepiej kup zadbaną "kaczkę" czyli np 208D itp.

A T4 to klasyka już prawie - bardzo dobre auto.

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam MB 100 to praktycznie następca mersedesa 206 produkowanego do 76-77 roku. który w "poprzednim wcieleniu" nazywał się hannomag-henschel 206 L. Który to z kolei był "liftingowanym" matadorem. Tak więc rozwiązania układu jezdnego MB 100 pochodzą w prostej linii z lat 50-tych. Karoserie wymyślili natomiast Hiszpanie którzy najpierw stworzyli i produkowali na swój rynek krajowy koszmarek pod nazwą MB 180. Niemcy jednak "podchwycili temat" i po lekkiej zmianie nadwozia i zaadoptowaniu nowych silników produkowali już "to" pod symbolem MB 100 na całą Europę i nie tylko. Ale produkcja cały czas w dużej mierze odbywała się w Hiszpanii. A Hiszpańska fantazja nie szła w parze z Niemiecką precyzją.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 5:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Parafrazując hasło z kampani rekalmowej Seata: MB100- hiszpańska technologia, niemiecki temperament :)

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 8:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pamiętam trzy, dosyć namiętnie powtarzające się w pewnym okresie usterki:
- wada fabryczna: zacierające się na osi widełki sprzęgła (zbyt blisko układ wydechowy)
- zaniedbanie eksploatacyjne: niesmarowane drążki skrętne zawieszenia ulegały zatarciu
- błędne wskazania czujnika poziomu paliwa (wadliwa elektronika)
Więcej wad nie pamiętam. Silnik sprawdzony, ekonomiczny, buda pojemna.
Może trochę faktycznie głośno w kabinie - ale to tak powyżej 110-120 (a szedł i 140:) )

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
adi pisze:
A T4 to klasyka już prawie - bardzo dobre auto.


:o Już wolał bym zajechanego 100MB niż t4 [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 8:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
MercSwir pisze:
Już wolał bym zajechanego 100MB niż t4


Masohista? ;)

_________________
Pozdrowki

adi

W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 5:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 06, 2009 5:51 pm
Posty: 18
Widze ze przewazaja tu opinie negatywne. Natomiast na innych forach stricte busowych najwiecej jest opinii pozytywnych. Powtarzaja tylko "smaruj punkty podwozia" i uzywaj i sie nie przejmuj.
Co do t4 to uzywalem go codziennie przez ostatnie 5 lat, bylem zadowolony choc mialem starego grata:)
Chcialbym jednak zmienic go na cos innego.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
Kaczka. A jeśli nie to 100MB dobre auto, o które trzeba dbać. ;)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 1:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
chyba wszyscy nie polecaja MB100, ani tez Vito jako auto dostawcze
czasem lepiej kupic mniej wyeksploatowane T4 w dieslu czy w gazie (lub zadbana "kaczke") i nacieszac sie codziennym uzytkowaniem prawie bezobslugowym, niz co chwile myslec o tym czy o owym

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 8:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
A może kolega chce, bo akurat mam tanio na zbyciu IVECO 3510 2,5 TD ! 8)

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 8:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
jak już się licytujemy to ja tanio oddam sprintera 212d 1995r krótki niski (czyli wielkość długiego i wysokiego MB100)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
a ja mam Vito w najsłabszej wersji i jestem zadowolony:):) ze spalajina, jazdy i wogule... a auto uzywane na codzien

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Trochę pojedzie nekrofilia bo temat z zeszłego roku.
Ale...
MB100 miałem w budzie średniej max podwyższanej i był to bardzo dobry samochód przy którym wszystko moglem zrobić sam.
Jak we wszystkich dostawczych mercedesach trzeba zwracać uwagę na korozje bo ta jest niemiłosierna a wiadomo jak auto dostawcze to zawsze sie obije tu i tam. Najczęstsze miejsca korozji to łączenia przednich błotników z progami, łączenia poszycia bocznego, tylne doły drzwi i podłogo pod wykładzina kierowcy.
Cały układ zawieszenia jest prosty w budowie i łatwy w naprawie. Szczególna uwagę zwrócić trzeba na sworznie zwrotnic i drążki wzdłużne, trzeba pamiętać o częstym smarowaniu po przez umieszczone tam kalamitki a będzie służyć długo. Sam silnik nie przysparza żadnych problemów niezniszczalny nawet jak śmiga na opale. Ja zrobiłem około 800 000 km i silnik dalej był jak bezmała nowy . W ciągu tego przebiegu wymianie podlegały takie elementy jak"
sprzęgło
vacum pompa
tarcze i bębny
paki napędu mediów
świece żarowe
oczywiscie co 8000 km olej i filtry
gaszek na pompie
łożyska w piastach przednich
raz sworznie zwrotnicy
Wszytkie te naprawy były wykonane samodzielnie prócz wymioany sprzegła bo nie miałem takiego podnosnika kanalowego.
Ogólnie auto uważam za bardzo wdzięczne i mogę je polecić każdemu prócz kaczki to będzie dobry wybór.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 12:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Ja też miałem kiedyś MB100 (a właściwie moi rodzice, było to dobrych kilka lat temu). Nie wspominam go źle. Nie był to ideał (też te smarowanie drażni) ale jeździło się nim nie źle. Wygodny, zwrotny, funkcjonalny i pojemny (jak na gabaryty). Na rdze to w każdym musisz uważać, czujnik poziomu paliwa to chyba częsta awaria w wielu autach (w 123 już zaliczyłem). T4 mam i też są nie złe (tylko gwiazdy brak). Największy plus ten samochód zaliczył u mnie gdy zakończył swój żywot :cry: . Stał on na światłach w nocy, z tyłu zasnął kierowca tira i uderzył z pełną prędkością w całą kolumnę. MB100 skrócono z tyłu o 2m (paka się złożyła). Popchnięty staranował starego seata (tam 2 osoby w szpitalu wylądowały). Z MB wyszli wszyscy bez szwanku (silnik książkowo wpadł pod kabinę). Dla policji która przyjechała to był szok (bliżej mu do malucha było)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl