MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 04, 2024 9:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 22, 2016 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Witam.
Mam W201 2,0 benzyna, wtrysk w super stanie i wyregulowany tj;
- wszystkie czujnik sprawne (sprawdzone)
- sonda lambda sprawna (oscyluje prawidłowo 0,1-0,8V)
- potencjometr bez trzasków i ustawiony na 0,72V
- wypełnienie w gniezdzie diagnostycznym oscyluje w granicach 47-53%
- ZPD sprawny, przechodzi własny test
- wtryski ładnie rozpylaja i nie pocą sie.
- klapa potencjometru chodzi bez zacieć
- układ WN w bdb stanie
Generalnie auto pieknie chodzi, po odpalenie chwila na wtrysku rozruchowym, pozniej obroty spadaja do ksiazkowych 750-800, nie faluja.
Problemy mam dwa, nie wiem ktory wiekszy;
Po pierwsze PRIMO [zlosnikz] , jak sie cholera juz nagrzeje, zgasze go i postoi pare min to odpali owszem ale momentalnie zdechnie. I wtedy go odpalic to juz wyzsza szkoła jazdy- trzeba sie niezle nakrecic( to nie przystoi mercedesowi zeby go chechłac do bolu). No chyba ze odrazu przy rozruchu wcisne lekko gaz to wtedy zaskoczy, nierowno bo nierowno ale zapali i za chwile chodzi juz super.
Jaka jest tego przyczyna?
Po drugie PRIMO SUPRIMO
Spalanie, zdecydowanie za szybko spada poziom pliwa w zbiorniku, bo to lekka przesada zeby za 50zł zrobic 50km przy czym 45 z tych 50km to jazda emerycka polaczaona z eco-drivingiem.
Jak mozna obnizyc spalnie w tym silniku? Jedyna mozliwosc regulacji jaka mi sie nasuwa na mysl to wkretem CO ale czy on ma wpływ na spalnie na obrotach innych niz biegu jałowego?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 8:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Po pierwsze primo zalej pod korek, zrób 100km przy prędkości 90km/h, zalej pod korek i sprawdź czy wynik pokrywa się z danymi producenta - u mnie było to 8 litrów (W201 2.3 z automatem).

Po drugie: kręcenie śrubą raczej jest bez sensu bez wcześniejszego sprawdzenia składu spalin - podjedź na analizator i będziesz wiedział czy masz prawidłowy skład mieszanki.
Trudniejsze odpalanie na ciepło to chyba normalna rzecz - z tego co pamiętam było nawet opisane w instrukcji - sprawdź :)

Poszukałbym też dziury w zbiorniku paliwa lub nieszczelnych przewodów paliwowych - czasem można się mocno zdziwić jak po ich wymianie spalanie spada o połowe (przygoda mojego kolegi z pewnym W124 200D).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 9:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Dziury napewno nie ma, przewody tez sa ok.
Moze faktycznie musze wlac wiecej i pojezdzic, na innym forum tez mi tak radzą.
Utrudnione odpalanie jest mega upierdliwe i obciach.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt maja 24, 2016 9:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
diablos25 pisze:
Dziury napewno nie ma, przewody tez sa ok.
Moze faktycznie musze wlac wiecej i pojezdzic, na innym forum tez mi tak radzą.
Utrudnione odpalanie jest mega upierdliwe i obciach.


Tak jak pisałem: sprawdź w trasie - tam będzie najszybciej, najlepiej i najtaniej ;)
Z tym odpalaniem to najlepiej porównać z innym egzemplarzem - wtedy będzie wiadomo czy tak ma być.

Pamiętam że beczka 2.3 odpalała mi dużo lepiej niż 190tka - może taki urok nowszego wtrysku (albo po prostu KE-Jetronic był już w średnim stanie).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt maja 24, 2016 11:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tutaj masz tabelę typowych usterek dla k-jeta.
http://www.benzgarage.de/downloads/pdf/ ... eblatt.pdf
Ciężkie palenie to kolumna 2, wysokie spalanie 6 od końca.

A ta tabela jest dla KE:
http://wochelen.de/w126/KE_Fehlersuche.html

Z tego co piszą do sprawdzenia klasyka: podciśnienie, wtryski, ciśnienie systemowe, ustawienia biegu jałowego, szczelność.

_________________
w123


Na górę
Post: pt cze 10, 2016 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Problem z gaśnieciem na luzie i nierozgrzanym silniku rozwiazał sie niejako sam, a winna okazala sie ....................wycieraczka gumowa z podłogi.
Jest nieoryginalna i jakos sie tak dziwnie zawiajała ze delikatnie naciskała na pedał gazu, był to na tyle delikatny nacisk ze obroty sie nie zmieniały ale stycznik biegu jałowego juz sie rozłaczał.
Co do spalania to rzeczywiscie pomiary okazały sie niemiarodajne, gdyz drugi raz za 50zł zrobiłem 150km wiec calkiem niezle.
Faktycznie pozostałtylko problem z odpalaniem na ciepłym silniku i nieco dłuzszym postoju i tu wydaje sie ze znam winowajce, mysle ze to zespol pompy paliwa (tj: pompa filtr i akumulator cisnienia) pompa sie zacina nieraz i nie mozna odpalic auta, filtr jest niewiadomo jak stary a akumula

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl