MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 6:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 26, 2017 10:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
M104.981 no i gdzie tam się znajduje regulacja?

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: śr maja 10, 2017 11:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
To ja może wyjaśnię. Chodzi o taką regulację jak jest przy M103 gdzie przełącza się pomiędzy zwykłą benzyną a "wysokooktanową", zdjęcie pokrętła poniżej.
Czy we wczesnym M104 (3.0 24v) jest coś takiego?
Załącznik:
Oktanowosc pomniejszone.jpg
Oktanowosc pomniejszone.jpg [ 31.5 KiB | Przejrzano 5337 razy ]

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: śr maja 10, 2017 11:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nieśmiało napiszę że wydaje mi się że w M104 już tego nie znajdziesz bo tam jest ten magiczny 'komputer' który steruje zapłonem i innymi pierdołami...

Czy masz już tam 'knock sensor'?

Nie mniej jednak mogę się mylić bo w D byłem i G widziałem...

EDYTA:
Chyba jest tak jak napisałem powyżej...
Tutaj masz wszystkie informacje na temat M104:
http://www.peachparts.com/shopforum/per ... specs.html

W M104 za sterowanie zapłonem odpowiedzialny jest 'komputer' który steruje także zmianą faz rozrządu (wałek ssący)...
Jest to zupełnie inny sterownik niż ten znany z M103.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr maja 10, 2017 3:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: pt maja 12, 2017 8:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Fazami rozrzadu steruje modul MAS - sterownik wtrysku KE. Korektora oktanowego nie ma, bo modul zaplonowy EZL ma sygnal z czujnikow spalania stukowego i sam reguluje zaplon.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl