MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 1:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 04, 2017 1:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Witam,
Chcę zmienić swojego Jaguara S type na coś ciekawszego.
Do jazdy po lokalu mam jeździdła.
Myślę o samochodzie który raz może dwa razy w miesiącu pojedzie do PL i z powrotem
i trochę tutaj w trasy po autostradach.
Chciałbym nabyć W140 z silnikiem R6.
V8 nie chcę bo ma być to auto użytkowe a miałem 5l w swoim w124.
Frajda z jazdy ale apetyt na paliwo i serwis to koszmar.
Na osiągach już mi nie zależy. Tempomat 130km/h i jazda.
Diesla chyba też nie chce bo 3 l to troszkę mało ma PSów.
Miałem zresztą taki motor w w124 kombi w turbo. Motor bezstresowy ale szału nie było.
Jak kupię to pewno tutaj ceny w granicach 10 000€
Myślałem o takiej
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... =lr&pos=15
lub
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... =lr&pos=23
lub
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... =lr&pos=10

Proszę o opinie o tym modelu. Czy nadaje się do eksploatacji tylko trasy, koszty serwisu, dostępność części i awaryjność.

Czy bliżej mu z bezawaryjnością do w124 czy do W210.

Jak rocznik to jaki?

Podoba mi się ten samochód. Podobają mi się ten model. Takie nie spełnione marzenie młodości.

Pozdrawiam.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
Post: pn mar 06, 2017 5:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jesli myślisz, że r6 bedzir ekonomiczna to zapomnij. 2-3 litry mniej to wszystko co zaoszczędzisz. V8 do tego auta jest optymalne bo jedzie i spalanie jest optymalne. R6 slaby a v12 benzynożłop straszny. Ale jak jestes przekonany to kupuj, najwyżej szybko sprzedasz. Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn mar 06, 2017 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Dostępność części do W140 ? Zależy z czym porównasz. W porównaniu z dostępnością i ceną części np do Lexusa LS400 można powiedzieć, że do W140 jest wszystko i niemal darmo. Za to Merc będzie więcej palił, będzie bardziej awaryjny, nieco głośniejszy i może być na nim więcej korozji. Będzie jednak lepiej od Lexusa się prowadził i skuteczniej hamował. Ale za to 4-biegowy automat w Lexie będzie działał płynniej i nie będziesz miał wycieków.
Kupisz benzynę, możesz być zmuszony do regeneracji wiązki, wymiany rozciągniętego łańcucha rozrządu (320). Kupisz 3 L diesla będzie głośniej ale części będą od 124.
Wszystko to tylko teoria, bo przecież zdecyduje stan danego egzemplarza. Jazda W140 to wielka frajda o ile ktoś lubi: zegary zgodne z duchem W123, unoszoną pionowo maskę, promień skrętu godny gokarta, wysuwającą się "klamkę" bagażnika, klawiszologię panelu klimatyzacji sprzed liftu oraz wjazd na centymetry do parkingów podziemnych. To jest auto kultowe ale nie jest to samochód lepszy od tych.... w lepszym stanie ;-)

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: wt mar 07, 2017 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Zawsze jest ewentualność 3.0 w kopciuchu + program. 200 kilka koni powinno być.


Na górę
Post: pt kwie 14, 2017 10:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ja śmigam S280. Co moge powiedzieć? Demon prędkości nie jest ale na kickdownie można to pocisnąć ;) I bardzo lubię dźwięk M104.
Mimo iż jest to niby za ciężka fura do 190KM silnika to nie oszukujmy się - nadal to 193KM a nie 113KM. Wiec jest czym jechać. Oczywiście nie porównujmy do S500.

CO do spalania - niestety muszę się zgodzić, ze nie jest rewelacyjne. Z drugiej strony jak sie sporo jeździ to dzienne zaoszczędzenie tych 3l oznacza 3,5 gratisowego piwa wiec chyba warto ;)
Co do dostępnosci czesci - wcale tak kolorowo nie jest. Np głupiej podpory wału nie moglem znaleźć, które do 5.0 walają się po każdym kącie.
Na trasie czy dasz tempomat na 120 czy na 160 - zawsze masz komfort i bezproblemowe pokonywanie trasy.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: sob kwie 15, 2017 7:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tu ju nie raz była dyskusja tym, że V8 jest tak samo tanie w utrzymaniu jak R6.
Ktoś kto miał oba silniki to już tak nie powie i na prawde nic nie wyjdzie taniej w obsłudze V8 do R6.
Filtr powietrza i oleju może kosztować tyle samo, o ile to wersja V8 z jednym filtrem.
Pewnie tez pasek PK.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt kwie 18, 2017 5:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czy mi się dobrze wydaje że 300TD ma jeden z najlepszych diesli jakie kiedykolwiek produkował MB?
OM606 to seryjnie prawie 180KM, a jego możliwości można podziwiać chociażby na poniższym filmiku gdzie doposazony w odpowiednie turbo lata bokiem jak należy:
https://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

Może jednak warto rozważyć kopciucha?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt kwie 18, 2017 5:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
[zlosnikz] " mercedes bedzie lepiej hamował" no weź nie wprowadzaj kolegi w błąd [zlosnikz] . W skali szkolnych ocen locha zasługuje na ocenę mierną.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt kwie 18, 2017 7:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
jakub_gozdzik pisze:
[zlosnikz] " mercedes bedzie lepiej hamował" no weź nie wprowadzaj kolegi w błąd [zlosnikz] . W skali szkolnych ocen locha zasługuje na ocenę mierną.



No nie do końca, bardzo słabo hamuje 124 .
129 jak na auto tej klasy ma hamulce bardzo słabe i taka opinia krąży wśród właścicieli sl.
140 z takim silnikiem jak V12 ma taki sam układ jak z silnikiem o mocy 190 KM i to jest błąd.
Kiedy miałem 140 to hamowała odpowiednio i precyzyjnie , w 129 tego nie było .
Za to hamulce w 211 są rewelacyjne ,ale to zasługa SBC czasem niestety.
W 124 i 129 zdarzyło mi się wyhamować z ponad 200 km/h do zera i w obu przypadkach pedał wpadł w podłogę pod koniec.
W 140 czy 211 nigdy sie to nie zdarzyło.
W każdym miałem nowy płyn , to akurat tanio i łatwo wymienić .
Fajnie hamuje też 123 .
Ale 124 i 129 jest od tym względem słabe ,124 od 300_24 w dół.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt kwie 18, 2017 8:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Do spokojnej jazdy heble W140 są ok ale moim zdaniem są za słabe przy szybkiej jeździe, przekonałem się o tym jadąc 250 na autostradzie i musiałem wyhamować do 90 bo tir wjechał na lewy pas i zaczął wyprzedzać [zlosnikhihi] heble spuchły, zaśmierdziały, pedał wpadł w podłogę... płyn świeży, klocki, tarcze również... masę dobrze rozpędzonego W140 ciężko wyhamować [hihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt kwie 18, 2017 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Gwarantuje kolegom, że seryjne hamulce LS400 i LS430 przy W140 to dopiero porażka. Po moich doświadczeniach z Lexusem, tj regularną wymianą tarcz lub ich szlifem, to co się dzieje w S-klasie odbieram, jako prezent od losu.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl