MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt mar 21, 2017 9:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
No kopci jak cholera...

http://www.ceneo.pl/4905888
Czy masz już ten przyrząd? Chyba bym się pokusił o pomiar...
Czy przy takim przegazowaniu odma jest nadal sucha?

Stało się to nagle, czy kopcił od zawsze?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr mar 22, 2017 7:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
Tak pomiar robiłem i było między 9 a prawie 10
Z taką wadą go kupiłem w ciemno więc nie wiem jak było wcześniej wiem że ostatni rok spędził pod szklarnia w Holandii
Tyle że przed wymianą termostatu było lepiej tzn przykapcal ale bardzo delikatnie i wczoraj wyciaglem termostat i też dziwne bo było dużo lepiej

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr mar 22, 2017 9:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Według mnie 9-10 to już raczej bardzo mało.
Po remoncie swojego miałem na zimno 12.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr mar 22, 2017 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
A jakaś próba olejowa była robiona? Aby wiedzieć czy puszcza dołem czy górą... A płyn chłodniczy czysty?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: śr mar 22, 2017 12:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
Próby olejowej nie robiłem
Plyn czysty nie ubywa oleju ubywa
Można przypuszczać głowice albo pierścienie tylko niepokoi mnie ten olej w dolocie

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: czw mar 23, 2017 9:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A ten olej to jak szybko przybiera? Trochę oleju w kolektorach widywałem bo on powolutku osadza się z odmy.
Jak popracuje na jałowych a potem przy przegazowaniu kopci to ciągnie olej. Wtedy w dolocie i w cylindrach jest chwilowo duże podciśnienie i wszystkimi nieszczelnościami; trzonki zaworów, pierścienie olej jest wciągany do cylindra. Jak się daje ostro w rure i wtedy kopci to z mojego doświadczenia - mocniej pierścionki. Jak po jałowych i z rana to mocniej trzonki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 23, 2017 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Mnie to niepokoi że barpawel twierdzi że odma jest czysta...
Mechanikiem nie jestem, ale dla mnie olej silnikowy w dolocie mógł znaleźć się tylko przez odmę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw mar 23, 2017 2:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
voytas pisze:
Mnie to niepokoi że barpawel twierdzi że odma jest czysta...

Jak ma takie sprężanie to przedmuchy są a jak przedmuchy są to odma przenosi olej po trochu. Nie ma cudów jak nie atf to odma. Nie pamiętam czy po trzonkach ssących też by coś tam poleciało.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 23, 2017 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
tez mechanikiem nie jestem ale zanim zaczne wymienic bez sensu wole dedukowac i myslec i pytac
sprawa na dzien dzisiejszy auto zarejestrowane wiec pojezdziłem tak jak jest
kopci najwiecej jak postoi w korku i trza ruszyc wtedy chmura jest widoczna jak jezdze jest ok przynajmniej nic nie widze nawet jak depne
nawet pierwszy raz jak wróciłem pod garaz poczułem normalny zapach lpg wczesniej było czuc spalony olej
wiem ze usterka sama z siebie nie ustąpi cos jest nie tak
i albo pierscienie albo góra puszcza(innej opcji juz nie widze)
nadmienie iz test kompresji robiłem na niezbyt dobrym aku
wiec w najblizszym czasie ponawiam test i zrobie próbe olejową zobaczymy co wydzie
dziwne ale jesli czepiacie sie tej odmy to naprawde nic nie jest zachlapane jezdziłem ze zdjetą

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: czw cze 01, 2017 7:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
przypomne sie troszke
auto nadal jezdzi z ta wadą czyli z rana odpalam od strzała zadnej chmury, jezdze zadnej chmury, stoje w korku ruszam chmura, jezdze dalej ze stała predkoscią juz bez chmury
i tylko to mnie niepokoi bo gdyby pierscienie (tak se mysle i to nie tylko ja)to puszczał by dyma zawsze
przedmuchów brak patrzył mechanik i zadnego podcisnienia czy cisnienia po dokreceniu korka, odmy czy miarki brak
po przejechaniu kilku tysiecy wymieniłem swiece i tak 6 najgorsza oblepiona
siłą dedukcji wywnioskowalismy ze olej do komory spalania trafia gdzies z układu smarowania
i tu pytanie
czy jest to mozliwe gdzies kanałem olejowym(padnieta uszczelka pod głowicą lub jakies pekniecie głowicy)
sladowe ilosci oleju pojawiły sie w układzie chłodzenia(płynu nie wywala nie przegrzewa sie)poprostu na korku i scianka jest masło
jeszcze jedno pytanie gdzie i któredy poprowadzone sa kanały olejowe od dołu do głowicy i spowrotem
i co jest pod nakretką zaznaczoną na zółto na zdjeciu


Załączniki:
DSC_0739.JPG
DSC_0739.JPG [ 33.71 KiB | Przejrzano 6559 razy ]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz
Na górę
Post: czw cze 01, 2017 11:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Po opisanych objawach obstawiam walniętą uszczelkę pod głowicą. Samo się nie naprawi i będzie coraz gorzej. Olej ssie z kanału olejowego, którym smarowana jest głowica. Wiem, łatwo mówić ale ja zdejmowałbym głowicę zwłaszcza,że w M110 nie jest to zbyt skomplikowane.
A powiedz jeszcze jak hamujesz silnikiem, w sensie dojeżdżasz do świateł to nie wyprzedza cie po chwili chmura dymu?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt cze 02, 2017 8:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
nie puszcza chmury po zdjeciu nogi z gazu
z rana i czy po zgaszeniu ciepłego i po jakims tam czasie jak odpalam równiez dymka nie puszcza
objaw dymienia jest gdy silnik jest rozgrzany i gdy zatrzymam sie na dłuzej niz przysłowiowa minuta i ruszam puszcza dyma i po przejechaniu kilku metrów dym ginie (olej sie wypala)
jak jezdze normalnie w ruchu miejskim tzn ruszam zatrzymuje sie na chwile brak dymienia
olej napewno wtedy tez pali tyle ze na wolnych obrotach tak jak pisałem wczesniej zbiera sie w dolocie i gdy depne ten olej jest zassany

tez obstawiam głowice
niech mi ktos powie czy mozna zdjac całą głowice bez rozdzielania połówek jej od wałków
i nadal czekam na odpowiedz na temat nakretki na zółto zaznaczonej

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pt cze 02, 2017 12:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wydaje mi się że jest możliwość zdjęcia głowicy w całości - po prostu nie ruszasz krótszych śrub...
Musisz rozpiąć łańcuch lub wysunąć do tyłu wałek wydechowy żeby zdjąć z niego koło zębate.
Nie jestem pewien czy uda Ci się podnieść głowicę bez wyciągania ślizgów łańcucha rozrządu (łyżwy).

Jeśli nie wyciągasz silnika na zewnątrz to jest to trochę upierdliwe bo z tyłu jest mało miejsca (warto rozebrać kawałek przegrody na wysokości silnika bo bez tego trudno jest nawet odkręcić pokrywki wałków).

EDIT:
Wszystko jest ładnie opisane w manualu, rozdział '01-415 Removal and installation of cylinder head'.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt sie 15, 2017 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
wiec tak dla potomnych gdyby ktos miał podobny problem i zastanawiał sie na generalką silnika a cała reszta swiata mówiła "jak tak kopci i bierze olej to na 100% pierscienie)
otóz nie
zaryzykowałem zdjąłem tylko głowice i okazało sie ze prowadnice na ssących są tak wyrobione plus nieszczelnosc na zaworach i duzy nagar ssał olej przez zawory w tak duzych ilosciach ze az to wydaje sie byc niemozliwe ok 500ml na 100km
głowica pojechała do zgierza na kompleksowy remont i po złozeniu w całosc nic nie kopci chodzi ładnie równo i przyjemnie
oczywiscie gdybym zrobił pierscienie byłoby jeszcze lepiej i napewno by nie zaszkodziło

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: wt sie 15, 2017 3:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Część, czy mi cos umknęło czy nie braliście pod uwagę dwóch rzeczy : uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów. Co do koloru oleju bierzemy biały papier toaletowy i po zamoczeniu w oleju barwa będzie na pewno widoczna (biorę pod uwagę rozpuszczenie brudu w kolektorze)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl