czarny29 pisze:
Może zacznijmy od tego, o którym MB mówisz - skoro post jest w dziale "nowoczesne", domyślam się, że o W204.
W jednym pytań zastanawiasz się, jakie będą różnice po takiej przeróbce - zatem chcesz jej dokonać, ale właściwie nie wiesz po co? Chyba to trochę nie po kolei...
Ale wracając do sedna - ja osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań i jak potrzebowałem kupić rury dolotowe, z uwagi na to, że wychodzę z założenia, że akurat w tej materii nie można iść na żadne półśrodki, postawiłem na część nową, oryginalną - kupiłem ją w Duda Cars. Z resztą szczerze mówiąc to z uwagi na ich dział Legends, zawsze jak mam do czynienia z jakimś unikatowym MB i potrzebuję jakichś mechanicznych części to kontaktuję się z nimi. Niejednokrotnie okazało się, że po pierwsze część była dostępna, a po drugie w całkiej zbliżonej cenie do używek niewiadomego pochodzenia.
Może jednak oryginalne rozwiązanie i kontakt z ASO?
1. Nie ma znaczenia jaki to MB bo zasada działania jest taka sama czy to 203 204 210 211 czy sprinter.
2. Nie zastanawiam tylko wiem, że będą różnice. Chodziło mi o potwierdzenie tego przez kogoś kto się tym już zajmował.
"Łączniki silikonowe mają poczwórny oplot, ścianki o grubości aż 5,5mm pozwalają znieść (bez puchnięcia i pękania) ciśnienie co najmniej 7 barów w zakresie temperatur od -50 do +200 stopni C. Są odporne na działanie wszelkiego rodzaju olejów, smarów itd. Znakomicie sprawdzają się w tuningu przy montażu intercoolerów, reszty dolotu, układu chłodzenia itd."
Dla porównania fabryczny wąż ma 2-2,5 mm grubości ścianki.
Wyeliminowanie puchnięcia daje nam mniejszą stratę mocy [zmniejszenie tzw. turbo dziury].
Fabryczna turbina wytwarza ciśnienie 1-2 bary. [Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi]
Dla pełnej satysfakcji można zastosować wydajniejszy intercooler
3. To jakaś reklama? Jak bym chciał kupić rurę w orginale to bym się wybrał do najbliższego ASO. Weź pod uwagę, że w dzisiejszych czasach trzeba poprawiać fabrykę. Samochody dziś projektują księgowi ... Dla przykładu słynny silnik om651 cienki łańcuch od strony skrzyni, zawory wchodzące w tłoki które lubią pękać itd. Kiedyś też byłem zwolennikiem tylko rozwiązań fabrycznych, ale w dzisiejszych czasach trzeba zmienić punkt widzenia.