MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt mar 19, 2024 4:56 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 12, 2021 12:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:12 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobry wieczór,

zostałem szczęśliwym posiadaczem silnika M110.926 (gaźnikowy, z W126 280S). Próbuję go wpakować do mojej beczki i jestem na etapie odbudowy układu zapłonowego.
Mam aparat zapłonowy o numerze 0237 301 011.

Stąd moje pytania:
  • czy ktoś jest w posiadaniu bezstykowego aparatu zapłonowego i może się wypowiedzieć o jego awaryjności po tylu latach? Czy warto odbudowywać układ na nim, czy lepiej od razu iść w jakieś "nowoczesne" rozwiązanie?

  • jeśli nowoczesne, to co wybrać? Chcę pozostać przy gaźniku i też najlepiej nie wydawać za dużo na jakiś drogi elektroniczny system. Ale chyba mając ten aparat nie jestem w stanie zamontować tych najtańszych rozwiązań opartych na czujnikach halla/optycznych, bo na wałku nie będzie wypustek jak w układzie z przerywaczem?

  • a jeśli to rozwiązanie jest ok, to mam kilka zagadek...
    • wg epc występują dwie jednostki sterujące, starsza A0005457632 i nowsza A0015458632. Każda z nich ma dedykowaną cewkę - niebieską dla starszej (A0001582803) i z żółtą etykietą dla nowszej (A0001584003).
    • epc podaje do tego adnotacje po vinie, którego nie posiadam, więc nie mogę ustalić która wersja powinna być u mnie
    • aparat zapłonowy podaje jeden, taki jak mam
    • a manual wspomina, że są różne aparaty z różnymi charakterystykami i każda miała swój.
    • jedyny trop to palec z rezystorem 1k ohm, który sugeruje nowszą wersję.
    Ale nie chciałbym uszkodzić aparatu czy modułu - więc pytanie do was: czy ten aparat będzie pracował prawidłowo z obydwoma wersjami?

  • kolejny problem to palec - ma wbudowany rezystor 1kohm i tak na pierwszy rzut oka nie bardzo jest jak go kupić. Ale mam też 1kohm na przewodach - czy więc na pewno potrzebuję takiego, czy wystarczy zwykły?

  • i ostatnia sprawa, dla nowszej wersji idzie kupić nowy moduł nieznanych mi firm w przyzwoitej cenie (link) - czy ktoś miał z nimi do czynienia? Czy lepiej używkę, która nie wiadomo ile pochodzi?

Na koniec dorzucam linka do dokumentacji:
https://handbook.w116.org/Engine/110/15-EngineElec/
(jest od W116, ale poza ustawieniami kąta wyprzedzenia zapłonu reszta jest praktycznie identyczna. Dla W126 niestety posiadam tylko niemiecką)

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie :)

_________________
Przedni napęd... jest dla dziewczynek. ;)
W123 240D 1977


Na górę
Post: czw sie 19, 2021 10:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Oryginalny układ zapłonowy w tych motorach jest dobry. Nie kombinuj jak chcesz nie wydawać pieniędzy. Najlepszy byłby 123Ignition - elejtroniczny aparat ale kosztuje sporo.
I kto Cię namówił na silnik na gaźniku?? To nigdy nie będzie dobrze chidziło. Przecież były beczki z 2.8 na wytrysku.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sie 19, 2021 6:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:12 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dziękuję za odpowiedź :)

Co do gaźnika, to w zasadzie sam się namówiłem. Znana technologia, łatwiej o części, wiem, że sam dam sobie z nim radę. O mechanicznym wtrysku słyszałem, że problematyczny, części drogie i mniej ludzi znających temat.

Jeśli się mylę, to cóż... będzie więcej przygód ;)

_________________
Przedni napęd... jest dla dziewczynek. ;)

W123 240D 1977


Na górę
Post: śr paź 27, 2021 6:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
123 280 na gaźniku solex 4a1 i z tym układem zapłonowym przejechał u mnie 480 tys kil i nadal jeździ z mojej wiedzy lecz już nie u mnie bez awaryjny układ.


Na górę
Post: czw mar 10, 2022 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2015 9:24 pm
Posty: 108
czy ktoś z KOlegów może cyknąć fotkę aparatu zapłonowego a dokładnie tego co jest pod kopułką?? Szukam aparatu do swojej beczki, mam 280 z gaźnikiem i nie mogę znaleźć odpowiedniego aparatu. Pod kopułką mam coś takiego.

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl