Przyczyną wymiany całego układu jest jego zużycie na skutek czasu i szkodliwego działania wysokiej temperatuty i oparów oleju na plastik.
Plastik w takim środowisku twardnieje i potrafi się kruszyć .Co za tym idzie cały układ rozszczelnia się na złączeniach i dochodzi do wycieków oleju i dostawaniu sie zbędnego powietrza do układu.
Do wymiany najlepiej przystąpić mając wszystkie składowe częsci :
FOTO
Najczęsciej wymiana kończy się na uszkodzeniach starych częsci wiec lepiej zaopatrzyć się we wszystko odrazu.
Odkrecamy górną pokrywę silnika , do tego używamy klucza imbusowego nr 5?
Następnie ściągamy całą górną obudowę i mamy już swobodny dostęp do całego zestawu.
Odkręcamy 2 śruby kluczem "10" którymi przykręcony jest zawór zwrotny i zabieramy się do wyciągania rurek.
Niestety tak jak pisałem wcześniej są one już twarde i się kruszą więc całą operację wykonujemy delikatnie żeby żadna część nie wpadła nam do komory silnika.
Po wyjęciu całego zniszczonego zestawu wycieramy szmatką cały brud z oleju i kurzu a następnie zabieramy się za włożenie nowego.Najpierw zakładamy gumowe kolanka
FOTO
Następnie składamy cały zestaw "na sucho" i przyłączmy wszystko do kolanek.
Przykręcamy zawór zwrotny.
Zakładamy pokrywę silnika i skręcamy ją śrubami.
FOTO
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów sprawdzamy czy dalej nie ma wycieków oleju.
Efektem wymiany jest wg moich spostrzeżeń cichsza i równiejsza praca silnika i oczywiście czysty silnik bez zewnętrznych wycieków mazi olejowej.
Pozdrawiam