MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 28, 2012 8:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Opracowanie przygotowane przez THC:

W W210 są filtry kabinowe i filtry klimatyzacji.
Kabinowe są dwa bliźniacze umieszczone obok siebie .
Widać je po zdjęciu plastików podszybia od strony silnika.
W celu ich wymiany potrzebne są:
filtr K1053x2 jest to filtr filtron występujący zawsze jako dwie sztuki w cenie około 50zł kpl.
wkrętak krzyżowy krótki.
wkrętak płaski zwykły.
1.otwieramy schowek, na dnie są dwie zaślepki pod nimi wkręty, dwa wkręty od czoła w rogach oraz dwa po bokach otworu lampki, podważamy i wyciągamy lampkę , odpinamy wtyk.
2.wyciągamy cały schowek
3.ukazuje się w głębi po prawej biała wąska listwa/zatrzask, przesuwamy do góry i odchylamy klapkę,
filtry tylko leżą na dmuchawie .
Montaż w odwrotnej kolejności.

Przy klimatyzacji manualnej występuje jeden filtr klimatyzacji.
W celu wymiany potrzebne są:
filtr K1016, lub K1016A(aktywny węgiel)
Wkrętak krzyżowy.
1.Odkręcamy trzy wkręty nad nogami pasażera oraz plastikowy kolek z nawiewu nóg, opuszczamy osłonę.
3.Przesuwamy jasne zabezpieczenie , zdejmujemy zaślepkę filtra.
4.Wyciągamy stary filtr ciągnąć w dół, w połowie ciągniemy w stronę tyłu samochodu.

Przy klimatyzacji automatycznej(klimatronik) są zawsze dwa filtry klimatyzacji.
W celu wymiany potrzebne są:
wkrętak krzyżowy
filtry klimatyzacji K1220Ax2
Cena tych filtrów oscyluje w granicy 180zł-360zł , zawsze jest to komplet 2 szt, zawsze z węglem aktywnym .Na cenę być może wpływa to, że ten filtr występuje w modelu W220 oraz w modelu Maybach.
1.odkręcamy dwa wkręty w osłonie nad nogami pasażera , oraz jeden plastikowy kołek z dyszy nawiewu nóg.Opuszczamy osłonę.
2.Przesuwamy dwa zabezpieczenia i wyciągamy filtry w sposób opisany jak przy klimatyzacji ręcznej.
Montaż w odwrotnej kolejności.

Sygnalizacja mocnego zabrudzenia filtrów klimatyzacji objawia sie napisem SMOG na wyświetlaczu panelu klimatronik.
Ten napis pojawia się również przy włączeniu zapłonu bez umieszczenia filtrów w komorach.
O ile filtry kabiny za schowkiem, można sprawdzić naocznie i ewentualnie wymienić, to filtry klimatyzacji należy kontrolować raz na 40 tysięcy km. lub raz na dwa lata.

Jeśli w kabinie pojawił sie zapach stęchlizny, parują szyby lub dmuchawa nie ma mocy to wina zapchanych filtrów.
Filtry węglowe klimatyzacji są włączane osobnym przyciskiem. To wydłuża ich żywotność, natomiast filtry kabiny pracują zawsze kiedy wentylacja jest ustawiona na obieg otwarty.
Zaniedbanie wymiany filtrów skutkuje awarią silnika dmuchawy .

Filtry wyłapują zanieczyszczenia z powietrza , kurz,pyłki itp.
Filtry z aktywnym węglem, zatrzymują dodatkowo nieprzyjemne zapachy, wszelkie zanieczyszczenia z powietrza, oraz pyłki wywołujące alergię.
Do kabiny dostaje się w pełni oczyszczone powietrze oraz przestaje zbierać się kurz.

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl