MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt maja 07, 2024 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: [w123] 300D 85'
Post: sob mar 06, 2010 11:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam wszystkich, oto krotka (skrocona historia mojego neverending remontu:))
Temat chwalenia sie zakupem poruszylem tu:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=43883
Na tych zdjeciach widoczne byly pierwsze chwile po zakupie, do dzis auto przeszlo:

remont silnika
- wymiana panewek, pierscieni, szlif glowicy, regulacja zaworow, wszystkie uszczelki, swiece. Silnik pracuje rowno, odpala zawsze, nie poci sie i nie dymi :)

W ukladzie kierowniczym bylo tak wiele ze nawet nie pamietam, ale na pewno tlumik drgan, sworznie wahaczy, drazka reakcyjnego, i kilka innych drobiazgow.
Zmienilem rowniez amortyzatory i sprezyny tyl i sprezyny przod (2 razy).
Co do polosi i dyfra:
Dyfer suchy, ale trudno mi ocenic czy wyje i jak bardzo, poniewaz nie mialem okazji porownania.
Jak kupilem auto, cierpialo na rozerwane oslony polosi (najpierw jedna strona, potem wszystkie padly) i oczywiscie jedna polos pukala.
Obecnie jestem po wymianie polosi (spidan) i zobaczymy jak bedzie...
Most dostal nowy uszczelniacz.

Co do wnetrza:
Bywalo tam mokro- nawet bardzo. (odplywy sa drozne) Czasami woda na dwa palce co nie powiem bardzo niepokojące. Nabylem uszczelke tylnej szyby - stamtad na pewno sie lało strumieniami i mam nadzieje ze to troche pomoze.
Zerwalem całą podłoge (wygłuszenia z przodu i z tylu i oto efekty:
(zdjecia z fotelem kierowcy bo zdjecia robione tuz przed "odjazdem")

Przyznam, ze ponizsze zdjecie bylo robione drzacym palcem:
Na pierwszy rzut oka wygladalo to jak rdzawy nalot.
Nagrzewnica + szczota druciana rozwiala to marzenie ;)
Obrazek

A tu podloga pasazera , przod -sciagniete wygluszenie.
Obrazek
To brązowe odziwo i na szczescie to nie rdza. (klej)

Tu strona kierowcy:
Obrazek
Tu, wokol pedala gazu "rdzawy nalot" ale juz bez dziur :)

Tu pojawia sie pytanko. Co z tym fantem zrobic/?/ Dokopac sie do golej blachy i jakis podklad epoksydowy ?


Tu zdjecie z odleglosci, na ziemi widac zerwane wygluszenia)
Obrazek

Powiedzcie prosze, co robi sie z takim fantem na progu (zdjecie nr1) ?
Spawa sie jakas łate ? Czy zrywa sie wszysto łącznie z podłogą ?
Rdza na podlodze (strona tylna) jest widoczna tylko w tym miejscu.

Tyle na teraz. Na pewno bede kontynuowal ten watek.
Pozdrawiam i dzieki za ew. odpowiedzi.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 8:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
W pierwszym temacie pisałeś że silnik jest ok to po robiłeś remont
i gdzie się podziały Baroki ?
A swoją drogą masz chłopie zdrowie czy ja widzę śnieg na podłodze Twojego garażu :o .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: ndz mar 07, 2010 8:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
tito pisze:
Powiedzcie prosze, co robi sie z takim fantem na progu (zdjecie nr1) ?
Spawa sie jakas łate ? Czy zrywa sie wszysto łącznie z podłogą ?
Rdza na podlodze (strona tylna) jest widoczna tylko w tym miejscu.


Chcac wyleczyc to u podstawy powinienes wyciac prog, bo akurat dziura jest na laczeniu prog-podloga, a po lewej i prawe stronie wcale nie bedzie lepiej. Mniej inwazyjna metoda to wyciecie okienka w progu wewnetrznym , oczyszczenie ile sie da we wnece progu, dorobienie laty i zakosewrowanie. Pod poprzeczkami do montowania foteli przednich historia bedzie podobna, jesli to teraz zostawisz to za rok dziury na 100% ( o ile jeszcze ich nie ma)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Stomek, faktycznie - pod belka od strony kierowcy sporo syfu, napecznialego lakieru, rudo, ale bez dziur. (podobnie jak na zdjeciu nr 3 w okol pedala gazu i miedzy podloga a sciana). Tu pytanko - jechac to papierem, szlifowac do zdrowej blachy i potem jakas chemia ? Czy tylko i wylacznie wycinanie? Czy belka jest wspawana w prog i tunel ?

Gajowy - no silnik "podkopcal" troche. Na uszczelce pod pokrywa zaworow zbieral sie olej itd. Baroki czekaja na lato i reanimacje zwlaszcza ;-) A co do srodowiska pracy: niestety nie mam garazu.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Niestety nie mogę Tobie pomóc w organizacji lepszego środowiska pracy :cry: ale w temacie reanimacji baroków może będzie pomocny mój TEMAT.
Życzę wytrwałości w walce z rudym mnie też niedługo przyjdzie sie zderzyć z tym problemem :)

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
tito pisze:
... pod belka od strony kierowcy sporo syfu, napecznialego lakieru, rudo, ale bez dziur. (podobnie jak na zdjeciu nr 3 w okol pedala gazu i miedzy podloga a sciana). Tu pytanko - jechac to papierem, szlifowac do zdrowej blachy i potem jakas chemia ? Czy tylko i wylacznie wycinanie? Czy belka jest wspawana w prog i tunel ?


Belka jest na zgrzewach punktowych, ale w celu odwiercenia jej musisz wyjac wszytko z tunelu srodkowego, tam jest pare zgrzewow tez. Dla mnie to kwalifikuje sie w piasek, ale mozesz sprobowac mechanicznie usunac i potraktowac jakas chemia. Po ponownym wspawaniu bedziesz musial poprawic gumy od spodu, bo w tych miejscach gruba mastyka na podlodze odklei sie od blachy na 100%

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 2:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam.
Troche mnie tu nie bylo w temacie, ale zapewniam ze remont - choc z przerwami - trwa.
Chcialem juz na sam koniec wrzucic foto-relacje z calosci, ale dzis robilem rzecz ktora tak mnie ucieszyla, ze postanowilem sie nią pochwalic (bylem pewien, ze bede musial szukac tej rzeczy "gdzies", ale...)

Obrazek

Tak...

Obrazek

Dobieram sie do:

Obrazek
...

Obrazek

Do ramy szyberdachu:
Obrazek
;)

Obrazek

Na stół.
Obrazek

Bylem pewien, ze nie znajde tych odplywow :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszelka rdza naszczescie powierzchowna, usunieta (szczota druciana + wiertarka) i zapodkladowana
wash primer i akryl
Obrazek
Obrazek

Efekt koncowy:
Obrazek


A tu jeszcze przy okazji podsyfitka:
Obrazek

Dosc latwo sie ją czyści trzeba przyznać:
Obrazek

Za jakis czas zrobie duzy update postepow, narazie tylko tyle.

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
no i poszło. Projekt jest prawie skończony, nadeszła zima i nie moge się cieszyć blaskiem nowego lakieru itd.

Jak kupowałem mą Mercedes, nie mogłem nawet śnić o tym, że aż tak mnie to wciągnie i że aż tak daleko posunie się remont mojego pierwszego auta. "Zosia" odwiedziła blisko trzech różnych fachmanów od blach, jednego fachmana od silnika i półosi i jednego fachmana od nabijania klimy :> Chaotyzm projektu można zauważyć na przykład przeglądając historie tego tematu, jak i poniższą fotorelacje, która starałem się jakoś chronologicznie poukładać.



Gdy auto czekało na blacharza aż wróci z urlopu, ja zająłem się elementami.
zderzak tył:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podkładka pod tablice:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zderzak przód:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wygłuszenie maski silnika zostało wklejone na butapren - póki co się trzyma.
Obrazek
Obrazek

A oto wyniki prac Pana "zdzisia". Generalnie rzecz ujmując - najlepiej jak pewne rzeczy zrobi się samemu..
Po wyniku tych prac auto zmieniło blacharza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu pełna fantazja:
Obrazek

Tu niestety nie mam zdjęć tego co zostało "przegapione" przez pana zdzisia. Zdrowa pięść by przeszła na wylot - taka dziura tu była.

Obrazek

A to fanty, które podarowałem temu drugiemu blacharzowi:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A oto postępy pracy (wielotygodniowej)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

odpływy ramy szyberdachu - tył - symetrycznie.
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w trakcie, gdy pan blacharz działał, ja zajmowałem się duperelami:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filc plust pasta daje rade
Obrazek

Dzięki koledze "stomek" udało się odzyskać wygłuszenia ściany grodziowej, które zostały dopełnione oryginalnymi nowymi wygłuszeniami podłogi ( kierowca + pasażer).
Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek
Obrazek



Gdy Pan blacharz skończył już wojowanie z blachami, zabrał się do roboty z pistoletem.

Efekty:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rama szyberdachu i sam szyberdach był chyba największym wyzwaniem przy składaniu.
Obrazek

A tu klipsy, na których rozpiera się drut naciągający podsufitke. No jeden oryginał, drugi dosztukowany z zawiasu drzwiowego :D
Obrazek


Obrazek

Obrazek



Ostatecznie , po czterech weekendach (praktycznie zero snu) udało się złożyć auto. No prawie.
Efektem pracy pana blacharza jestem, można powiedzieć że zadowolony. Miło się współpracowało, cena/jakość chyba OK, ale nie mam jakiegoś porównania 1:1.


Teraz chciałbym zadać Wam pytanie. Czy na tym etapie można się pozbyć tego niechcianego efektu skórki pomarańczy ? Niestety jest to troche zauważalne i zupełnie nie wiem co z tym się robi. Polerowanie ?

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 9:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
tito pisze:

Teraz chciałbym zadać Wam pytanie. Czy na tym etapie można się pozbyć tego niechcianego efektu skórki pomarańczy ? Niestety jest to troche zauważalne i zupełnie nie wiem co z tym się robi. Polerowanie ?



Polerowaniem, ale spytaj panan lakiernika , jak grubo jest klaru. Chcac uzyskac lusterko bedziesz musial sciac te cala skorke pomaranczy drobnym papierem sciernym (np. P2000/2500) i potem wypolerowac calosc. Zmudna robota, do tego na ostrych krawedziach przetloczen w 123 latwo sie przeciac do bazy. Powinienes to zrobic przed montazem calej bizuterii.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 11:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
mam pytanie jakiego producenta wstawiałeś tylnie błotniki i tylni pas? jak z jakością i ceną za te elementy? gratuluję efektu, autko prezentuje się naprawdę świetnie...


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 2:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
piękne autko, ale lepiej powiedz nam jakie koszty takiej zabawy...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pt gru 24, 2010 11:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Nie polecam szacowania remontu na podstawie czyjejs histoirii.
Trzeba indywidualnie podchodzic do obiektu - takie moje zdanie.
Wiec moje "X" PLN moze nie miec zadnego odwzorowania w innym projekcie. Ale nie mniej jednak - Pana blacharza trzeba pochwalic za odklepaną robote za żądaną cene - myśle, że jakby wiedział co go czeka, chciałby troche więcej :) a tak- chcial 5 tysięcy za robote.

Pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 10:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Panie i Panowie, myslalem, ze nie bedzie juz podnoszenia tego tematu, ale jednak....

Poczulem nieodpartą potrzebe podzielenia sie z Wami tą historią.

Miesiac temu, no niecały, mialem stłuczkę (wyparował lewy kuerunek, błotnik troche ucierpiał no i pękła szybka lewego reflektora przedniego). Pan blacharz (ten sam), stwierdzil ze moze lepiej byloby zainwestowac w nowy blotnik bo troche niefartownie uderzylem i trzeba by bylo sporo tynku. No to tak tez zrobilem.

Po robocie auto odstawione zostało na parking, na który to po kilku godzinach zaprowadził nas blady jak sciana sąsiad , przekonując że sie...


...wyklepie.

Jego auto dostawcze wylądowało w w123 (lewe przednie i lewe tylne drzwi skasowane).
Szczescie takie, ze slupki nieruszone.

Takze, _zajebi*ty_ nowy rok sie zaczął. Przelicznik: Dwa dzwony w jeden miesiąc.

Pozdrawiam i zycze jak najmniej takich "przygód".

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 7:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
no to Ci współczuje...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lut 10, 2011 6:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Wspolczuje Ci, ale tak to jest jak sie byle gdzie trzyma auto, w ktore zoslalo wlozone kupe serca, pracy i kasy.

A tak wogole fajnie wyszlo, moj tez jest astralsilber, jak wszysko dobrze pojdzie to jeszcze w przyszlym misiacubede sobie skladal.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl