No ciekawe Karol kto wyjedzie pierwszy ..obstawiam, że Ty
A ja jeszcze dobrze nie zacząłem a już mam dwa problemy z napędem. Moje auto to rocznik 1968. W serwisówce wyczytałem, że są 3 rodzaje skrzyń biegów. Pierwsze o oznaczeniu G72 były produkowane do maja 1969 roku, a potem G76/27 oraz G76/27A. Rózniły się one także siłownikiem sprzęgła. I tak jak wynika rocznikowo oraz na podstawie rodzaju siłownika mogę stwierdzić, że u mnie pierwotnie była zamocowana skrzynia G72.
Siłowniki
skrzynie biegów
skrzynia G76/27
skrzynia G72
Silnik ze skrzynią, który zakupiłem pochodzi z auta po 1969 roku więc mam teraz nowszą skrzynię biegów. Jak widac na fotkach, skrzynie te różnią się długością...wiec oryginalny wał, który posiadam będzie za długi
Ponadto tylna belka mocowania skrzyni biegów którą zakupiłem razem z silnikiem i skrzynia nie pasuje do mojego podwozia. Rozstaw otworów montazowych jest taki sam, ale podłoga w części mocowania skrzyni jest inaczej wyprofilowana
Posiadam taka łapę
..a potrzebuję najprawdopodobniej taką
Może ktoś ma na sprzedaż ?Podsumowując....czy ktoś z Was posiada MB W108/9 sprzed maja 1969 roku z manualną skrzynią biegów 4 biegową (lewarek w podłodze) i mógłby mi zrobić jakieś zdjęcia tylnej belki mocowania skrzyni ? Ewentualnie zmierzyć długość skrzyni biegów od mocowania jej do silnika do miejsca mocowania wału ? Pomocna by mi tez była długość wału przy napędzie ze skrzynią manualną 4-biegową i wybierakiem w podłodze od auta po 1969 roku. Czy ktoś może mi pomóc w tej kwesti ?
I jeszcze jedno..ma ktoś jakieś zdjęcia mocowania lewarka skrzyni biegów (manualnej) w podłodze ? Chcę sprawdzić czy przed 69r. oraz po 69r. były one tak samo mocowane i czy w obu przypadkach był taki otwór...?
Pozdrawiam