MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 610 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 11, 2012 2:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
chyba mają jakis 1cm, mówiłem mechanikom żeby mi zmierzyli, ale cyziwiscie zapomnieli
napewno musże kupić najcieńsze, ile kosztują, iść do aso czy gdzies indziej są dostępne równie dobre

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz maja 13, 2012 9:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Milo mi sie pochwalic ze Carlsson zdobyl w sobote pierwsze szlify.

Na Classicauto trackday w Kielcach startowalo okolo 130 aut.
lista startowa na http://www.classicautocup.pl/imprezy-2012/td-kielce-i/
Ja startowalem w grupie 2 auta modyfikowane do sportu do 1983 roku.
W klasie 2-3000 rywalizowalem m.in. Renault alpine na pelnym slicku, celica,trans am, a najwiecej problemow mialem z datsunami 240z i 280z. Zajalem 1 miejsce w 2-3000.
W generalce grupy 2 pokonala mnie 911 carrera i bmw e21 320/6 i zająłem 3 miejsce, ale z pudla mało nie spadlem przez ritmo abarth i forda capri, oba byly szybsze ale nowsze w zwiazku z tym w tabeli spadli po zastosowaniu wspolczynnika 0.99 w moim przypadku. Na ostatniej probie ritmo popelnilo blad na bardzo sliskim dohamowaniu i stracilo kluczowa przewage.

Na torze były chłopaki z rallyvideo, wiec niedlugo na youtubie bedzie film z przejazdu.Wrzuce oczywiści linka.

Moj woz byl prawie niezawodny, ale:
- kierownica zdecydowanie wylatuje, nie wiem jak w latach 80 z taką dużą jezdzili
- w tym siedzeniu latałem po całym aucie, kubły poszły w górę na liscie priorytetów
- Sprezyny sa za miekkie, rozczarowały
- sprzęgło trzeba wymienić, slizga sie troche na zmianie na trójkę
- ciegna przepustnicy naprawialem bo sparciala calkiem guma przy scianie grodzowej i cieglo wypadlo. Dobrze ze na okrazeniu zapoznawczym stracilm gaz całkiem i zdążyłem naprawić. Tasmą likwidowalem tez luz na pedale gazu, przypinając go bliżej podłogi, ale nadal mialem zero jedynkowe poczucie pedalu pod nogą, muszę przerobić cięgna sterujące przepustnicą żeby większy skok był bardziej wyczuwalny i płynniejszy a nie dlugo nic i nagle ogień. N amokrym torze kielce to bylo nieprzyjemne.

Plusy
- w piątek wymienilem w ostatniej chwlili tarcze i ustąpiło potężne bicie, tłoczki i klocki są OK
- silnik ok
- w sobote po BK jezdzilem do wulkanizatora w ostatniej chwili dostalem slicki Pirelli na przód.
Niedługo wrzuce pare zdjęc.
Pozdr tez dla kolegi z 107 500 SLC :)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony pn maja 14, 2012 7:32 am przez erio, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: ndz maja 13, 2012 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jeżeli chodzi o te guma nad sprężyny, to można je sprawdzić, bo od środka mają wystające gumowe cycki. 3 = najgrubsza, 1= najcieńsza (chyba 8mm). dostępne poza ASO bez problemów.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw maja 17, 2012 11:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
http://www.youtube.com/watch?v=bpydWmau0qo

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 10:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
Świetny projekt,jakie masz szer. i ET felg?


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 12:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
felgi to ET 7 cali przód i 8 cali tył.
są to felgi od Porsche 911 z rozstawem 5x130, i z adapterami 300 i 600 mm.

Narazie auto czeka na klatkę.
W międzyczasie amortyzatory zostaly wymontowane i odeslane do poprawek, byly za miękkie

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: śr lip 11, 2012 6:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Zeby nie bylo ze nic sie nie robi. Nic sie nie robi. Niech szlag trafi terminowosc fachowcow.
Narazie poprawiaja sie lakierowane felgi z koloru zoltka jajka na subaru gold.
mysle tez nad sposobem zwiekszenia przelozenia przekladni kierowniczej i wpadlem na to zeby skrocic wąsy zwrotnicy i mocowanie koncowek drazkow kier., sugeruje lekture http://www.driftforum.pl/viewtopic.php? ... 9&start=90

Osobiscie nie planuje likwidacji ackermana, bo auto ma sie trzymac nie driftowac,ale skracajac wąs zwrotnicy idacy do koncowki drazka kierowniczego zwieksze przelozenie bardziej niz wymiana zwrotnicy od w126 lub innych modifikacji. Zwrotnice w123 sa tanie jak barszcz a wiec eksperymentowanie nie bedzie drogie. Cel 2.5 skretu kiewownicy od max prawo na max lewo.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Prac ciąg dalszy, wreszcie ruszyłem z klatką,
Klatka będzie wzorowana na klatce pana bromera, czyli z wyjmowanym tylnym krzyzem na srubach i z wyjmowanymi belkami przy drzwiach.
pierwsza fotka z przymiarki krzyża.
To powinno raz na zawsze zamknąc usta mówiącym że kopiuje bkslesha
Najlepsze ze po wyjeciu krzyza i wlozeniu troche wycietego oparcia kanapy bede mogl przewiezc dzieci lub inne 2 osoby. z przodu kubly a z tylu krzyz albo kanapa.


Załączniki:
sierpien 1882.jpg
sierpien 1882.jpg [ 40.44 KiB | Przejrzano 3843 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Post: ndz sie 26, 2012 7:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a tak wyglada wykrecany w carlssonie krzyz :). belki na dzwiach tez beda wykrecane. wszystko zgodnie z zal. j.


Załączniki:
20120823_120447_resized_1.jpg
20120823_120447_resized_1.jpg [ 392.17 KiB | Przejrzano 3744 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Post: czw wrz 06, 2012 8:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Nie wiedziałem, że razdwatrzy może ruszać się tak gibko :P Normalnie gokart.

Cytuj:
kracajac wąs zwrotnicy idacy do koncowki drazka kierowniczego zwieksze przelozenie


Wydaje mi się, choć może się mylę, że jeśli chcesz zmniejszyć ilość obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi przełożeniami będziesz musiał wydłużyć wąsy, a nie je skrócić... Chyba, że mylę zwiększenie ze zmniejszeniem przełożenia...


pzdr
Pawel

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: pt wrz 07, 2012 12:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Pawle,
Na logikę jeżeli teraz jest np. 10 cm od punktu skrętu zwrotnicy to punktu gdzie mocowany jest drążek kierowniczy to przesunięcie się drążka na zewnątrz o 5cm spowoduje wychylenie koła o kąt np. 30 stopni, ale jeśli drążek przyłożymy bliżej punktu skrętu zwrotnicy, czyli w odległości 5cm od punktu skrętu, to droga do wychylenie o 30 stopni będzie zanim drążek wyjdzie o 5 cm na zewnątrz, bo bedzie mial krótszą drogę do pokonania.

Dobrze myślę ?

PS. Auto ma juz zamontowane 2 kubły Bimarco, pasy sabelt, i gotową klatkę. kierownice musze zmienić na mniejszą i fotel do przodu przesunąć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz gru 02, 2012 11:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Auto u lakiernika,
Odbiór planownany za 3 tygodnie, może dłużej.
Zdecydowalismy się wyjąć silnik i wszystko z komory silnika,

Już zapodkładowane po oczyszczeniu do gołej blachy całości,
Mieli bez wyjmowania silnika zrobic komore, ale mnie nie posłuchali i silnik wyjęłii żeby zrobić porządnie, będe plakał przy płaceniu, ale w sumie podoba mi się ich podejście,
została komora silnika do wypiaskowania i zapodkładowania (i podwozie) w poniedzialek
Silnik jako że i tak wyjęty zawiozłem do dokładnego:
umycia, usuniecia wycieków, ustawienia luzów zaworowych, wymiany sprzegla na spiekowe(co prawna mam nowe z przebiegiem 100 km ale na moscie od 200D będzie potrzeba więcej mocy, wymiany wszystkich uszczelek, ocynkowania wszystkich srubek i zaślepek i cokolwiek da sie odkręcić.
Zdjęcia dodam, jeżeli jeszcze ktokowiliek śledzi postępy :)
Fotele w poniedzialek Bimarco wrócą z obszycia :)
Zamontowane zostaną tez 2 nowe stabilizatory na poliuretanach.(już są 20mm i 30 mm ) żeby sie tak nie bujał w szykanach

koszty bede tu uaktualniał, ale sumy nie bede liczył :)
wieksze pozycje to:
klatka 4000
woz 2200
transport 1600
rejestr 1000
blachy 2000
lakiernik 600 przednie błotniki i drzwi
fotele z padami do obszycia 600
springi HR -50 800
amory 1200
opony 900+700
kola 1000
dystanse 900
150 zł kierownica
doszło:
700 stabilizatory grubsze o 6 mm
300 gumy poliuretanowe stabilizatorów
pewno z 1000 silnik kosmetyka dojdzie
pewno 300 spiekowe sprzegło
pewno 4000+ lakiernik
fotele +500 obszycie i mocowania

szukam jeszcze mostów 200D, bo w porównaniu do oryginała nie ma mocy, hamulców wentylowanych przód, i tego czego mi brakuje do konsoli srodkowej ze zdjecia:

nie moge odparowac szyby, regulowac nawiwów, jak ktos to ma i ma ochote się pozbyc prosze o kontakt(komplet ze srubeczkami i spineckami najlepiej), ni ebede tego dorabial z blachy jak w Carllsonie Bromera,
chce jak w oryginale taxi (czarny plastik)albo drewno orzechowe.


Załączniki:
280ce carlsson 008.JPG
280ce carlsson 008.JPG [ 25.38 KiB | Przejrzano 3468 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 12:45 pm przez erio, łącznie zmieniany 2 razy.
Na górę
Post: ndz gru 02, 2012 12:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
http://www.youtube.com/watch?v=TZjddUdc4xw

Relacja z classicauto 2 eliminacji powyżej. Odpadlem przy starcie do 6 ostatniej próby jak przy grzaniu opon przed startem rozsypały się satelity w moście 200d. Strzały ze sprzęgła zabronione. Po 5 próbach byłem 1wszy w klasie pojemnościowej, a w grupie walczyłem z 911 3.2 , i BMW 323 podium. ehhhh
- kierownica jest już mniejsza, siedzenia juz mialem Bimarco Cobra, a teraz będzie 1 Cobra i 1 Futura obszyte na czarno skóropodobnie
- Sprężyny i amory już zostają, ale stabilizatory na poliuretanach będą niebawem
- sprzęgło nowe założone, ale i tak przy okazji silnika wyjetego będzie spiek (jutro zamawiam u Radzikowskiego w Warszawie (chyba że znaci ekogoś lepszego)
- ciegna przepustnicy dalej sa bolączką, nie można dozowac prezycyjnie gazu, musze nad tym popracowac


Plusy
-poszerzone auto z dystansami, klatką kubłami i mniejsza kierownicą (luzu nie skasowałem przez zapieczoną srube kontrującą)
Minusy
- Stabilizatory, układ kierowniczy.
Dalej szukam mostu 200d, bo kolega spod wrocławia z 2ma mostami o mnie zapomniał.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pn gru 03, 2012 11:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
parę fotekh


Załączniki:
20121203_144727_resized.jpg
20121203_144727_resized.jpg [ 25.56 KiB | Przejrzano 3414 razy ]
20121203_144601_resized.jpg
20121203_144601_resized.jpg [ 20.8 KiB | Przejrzano 3414 razy ]
20121203_144608_resized.jpg
20121203_144608_resized.jpg [ 410.25 KiB | Przejrzano 3414 razy ]
20121203_144658_resized.jpg
20121203_144658_resized.jpg [ 31.93 KiB | Przejrzano 3414 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Post: śr gru 05, 2012 1:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
zdjęcia foteli


Załączniki:
20121205_124638_resized.jpg
20121205_124638_resized.jpg [ 21.01 KiB | Przejrzano 3373 razy ]
20121205_124627_resized.jpg
20121205_124627_resized.jpg [ 29.42 KiB | Przejrzano 3373 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 610 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl