MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 24, 2013 12:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
trzeba odkręcić pokrywkę silnika i wyciągnąć plastikową prowadniczkę z pancerzem i z powrotem skręcić.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 8:07 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Człowiek z natury lubi się chwalić, a więc to właśnie zrobię ;)

Udało się wyciągnąć ramę szyberdachu - samemu około 25 minut :)

1. Wyjechałem linką na maks do przodu, a następnie "ręcznie" wyjąłem ją przez całą prowadnicę do przodu.
2. odpiąłem silnik od prowadnicy (u mnie nie trzeba było nic rozkręcać, prowadnica "na klips" mocowana była do silnika
3. Ściągnąłem silnik (2 śrubki)
4. Odkręciłem mocowania prowadnicy linki (3 śrubki), oraz uchwyt prowadnicy od ramy (2 śrubki)
5. Wjechałem prowadnicą do bagażnika jednocześnie wyciągając ją z ramy
6. Wyjąłem prowadnicę z bagażnika

20 minut szybkiej łatwej i przyjemnej roboty :)
a potem odkręcenie ramy to parę śrub i voilà [palacz]

Jutro ostatnie poprawki i auto w poniedziałek jedzie w długą podróż -> mechanik -> blacharz -> mechanik -> lakiernik

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt lis 05, 2013 2:32 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Auto w zeszłym tygodniu zostało pozbawione silnika i skrzyni, a wczoraj trafiło do blacharza. Zobaczymy ile zejdzie i co wyjdzie ;) podłużnice, progi i podłogę mam na wymianę, więc robota raczej nie bardzo zła, ale z miesiąc do dwóch i tak pewnie zejdzie. W między czasie chcę wymienić sprężyny foteli i tapicerkę fotela kierowcy.

KUPIĘ!!
Zderzak tył coupe stan dobry
środek zderzaka przód coupe stan dobry

Zdjęcia od blacharza będę starał się zamieszczać w miarę możliwości

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr lis 06, 2013 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
http://allegro.pl/mercedes-w-123-zderza ... 09436.html

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: czw lis 07, 2013 9:24 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
że ja to tak późno przeczytałem :(

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: ndz lis 17, 2013 7:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Drobna aktualizacja:

Parę fotek już u blacharza, widać poziom zniszczeń ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I parę zebranych gratów:
tapicerki tylnych drzwi (przypomnę - w moim ktoś "wymienił" popielniczki na głośniki bezpowrotnie niszcząc boczki)
Obrazek
do tego sprężyny do naprawy przednich foteli:
Obrazek

oraz "brand new" gumowa osłona pomiędzy tunelem a wybierakiem biegów
Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 7:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
prosiłem admina o podmianę pierwszego postu na "bardziej rozbudowany", co niestety nie udało się :( dlatego aktualizuję temat tutaj :) Część informacji już się pojawiła wcześniej, jednak tak zachowana będzie chronologia całości. Części 1,2 i 3 są od siebie niezależne.

Pozdrawiam, Wojtek



Część pierwsza: zbiórka części:
Zebrane części:
- Podłoga kompletna L + P /N
- Progi zewnętrzne L + P /N
- Kieszenie bagażnika /N
- Podłużnice tylne od progu do amortyzatora /N
- Podłużnice tylne odcinek bagażnika /U
- Łącznik błotników przednich /N
- Kawałek słupka PP (chodzi o mocowanie do ograniczników drzwi) /U
- Pedał gazu wraz z łącznikiem do podłogi /U
Obrazek
- Zderzaki Coupe (elementy) P + T /U
- Prawy przedni migacz Bosch /U
Obrazek
- Język do otwierania maski /U
- Uszczelki drzwiowe kpl /N
- Uszczelki prowadzące szybę kpl /N
- Uszczelki "wodozgarniacze zewnętrzne" /N
- Uszczelki "korki otworów na lewarek" /N
- Kompletny układ centralnego zamka pneumatycznego (wszystkie siłowniki, przewody itd) /U
- "Mieszek" skrzyni biegów /N
Obrazek
- Fotel pasażera (na części do naprawy tapicerki) /U
- Sprężyny fotela kierowcy /U
Obrazek
- Tapicerka drzwi tylnych z popielniczkami /U
Obrazek
- Znaczek mercedes z grilla (płaski) /U
- uszczelki materiałowe (te przy słupkach) /U
- lusterka a chromem w idealnym stanie (moje są trochę zużyte) /U


Nadal potrzebne/poszukiwane części:
- Deska rozdzielcza niebieska II-seria benzyna
- komplet zamków (mówiąc komplet mam na myśli 2x klamki, stacyjki, bagażnika, korek paliwa i rączkę w schowku) wraz z kluczykiem
- Listwa boczna z prawego tylnego błotnika
- Część listew dolnych drzwi
- Antena automatyczna

Część druga: naprawy poboczne
naprawa zderzaków
zderzaki z coupe, jakie występują w 280E są dosyć problematyczne w obejściu. O ile z przednim nie ma większych problemów, o tyle tylny gnije zawsze na potęgę i tylny zderzak w dobrym stanie to dość znaczny rarytas. W mojej beczce dobre były narożniki przedniego zderzaka i środek tylnego. Po miesiącach (!!!) poszukiwań udało mi się kupić środek przedniego w stanie bdb i kompletny tylny zderzak z bardzo dobrą stroną zewnętrzną (chromem) i słabą częścią wewnętrzną. Po rozebraniu zderzaków na części pierwsze rozpocząłem ich naprawę:

przednie kły: inspekcja, potem czyszczenie z rdzy (nie do zera), kolejno odrdzewianie chemiczne (fertan) zarówno wewnątrz jak i część pod gumową listwą, później obklejenie chromów, pomalowanie podkładem reaktywnym
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Tylne naroża:
Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwsze z przednich polakierowane na srebrno
Obrazek Obrazek

i wypolerowane

przed: Obrazek Obrazek po: Obrazek Obrazek

Walka z drugim narożnikiem :) Przed -> 50/50 -> w trakcie -> po...

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Belka spod zderzaka na razie "się trawi"

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Belka po wytrawianiu :)

Obrazek Obrazek

"Naprawa" chromów
Listwy z rynienek dachowych: brudne->umyte -> wypolerowane
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Część trzecia: historia remontu


Rozbiórka wnętrza:

Początek (najprostszy)

Rozebranie auta w środku - przygotowanie do spawania podłogi i ocena zniszczeń ;)

kanapa - stan bdb - raczej z tyłu rzadko ktoś jeździł, stan zatwierdzony przez "komisję" ;)
Obrazek Obrazek Obrazek


Pod kanapą wzorowo, chociaż tam rdzy nie ma [palacz]
Obrazek Obrazek

tylna półka stan idealny
Obrazek

Mała rzecz znaleziona, a jak cieszy ;) potwierdza oryginalność auta, pasuje do tabliczek ;)
Obrazek Obrazek Obrazek

Mała rzecz, a złości... dwa niesprawne ograniczniki z 4, do tego bez osłon. W tle widać zniszczoną głośnikami tapicerkę :(
Obrazek

podłoga tył - z lewej storny widać wyraźnie, że "nasi tu byli". Tragedii nie ma, ale jest na tyle źle, że musi być wymieniona
Obrazek Obrazek


podłoga przód - lewa strona dostateczna, prawa tragiczna

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Drzwi: brak folii, wyszło na jaw, że ktoś zamienił siłowniki pneumatyczne na elektryczne

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolejny etap rozbiórki:
- auto pozbyło się instalacji LPG
- we wnętrzu została nagrzewnica tylko i tymczasowo fotele przód
Obrazek
- z zewnątrz zostały szyby i listwy na rynienkach

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

oczywiście wszystkie części posegregowane, poopisywane, wszystkie śrubki w woreczkach strunowych itd :)
Obrazek

Dalsza rozbiórka i inspekcja blacharska:
Karoseria z zewnątrz - nie ma tragedii ;) ogólnie poza progami i pasami przednim i tylnym jest stan na czwórkę z plusem :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Bagażnik - klapa ok, wnętrze... no właśnie wnętrze takie sobie ;(
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wnętrze auta: tu jest najgorzej ;) o ile przestrzeń od tylnej szyby do poprzecznicy przed tylną kanapą jest bdb, to cała podłoga jest tragiczna - idzie do wymiany. Drzwi wewnątrz są całkiem dobre, ale widać ślady napraw blacharskich w nich.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Komora silnika, ogólnie nie wygląda źle, ale w dalszej części wyjdzie parę kwiatków ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Na tym etapie auto trafiło do mechanika w celu wyjęcia całego zespołu napędowego, tam przestało parę dni, obeszło się bez większych problemów.
Kolejno auto pojechało do blacharza, poniżej relacja z tego etapu

Naprawa blacharska:
parę dni po odstawieniu samochodu do blacharza pojechałem na oględziny
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Później zaczęły się wizyty "Towarzysko - kontrolne" ;)

po pierwszej wizycie - wstawiona część podłogi:
Obrazek Obrazek Obrazek

po drugiej wizycie - skończona prawa strona podłogi, wstawiony prawy próg
Obrazek Obrazek

Kolejny etap - wycięta lewa podłoga, obrobione elementy nośne:
Obrazek Obrazek

Wyszło przy okazji małe kuku w komorze silnika, dokładniej pod akumulatorem
Obrazek
Ostatni do tej pory etap, stan na 7 stycznia 2014 - zakończona akcja wstawiania nowej podłogi, lewy próg wycięty i nowy czeka na montaż:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob sty 18, 2014 3:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Tylne narożniki po dwukrotnym odrdzewianiu, oraz po zapodkładowaniu :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

oraz belka wzmacniająca przedniego zderzaka - już gotowa :)
Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob sty 18, 2014 11:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Wojtek pisze:
Wyszło przy okazji małe kuku w komorze silnika, dokładniej pod akumulatorem


sciągnij przednie błotniki to się dopiero zdziwisz

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 8:35 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
hehe nie mam fotek, ale już ogarnięta jest prawa strona pod błotnikiem a lewa przygotowana do roboty ;)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn sty 20, 2014 8:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Mały update:

tył tylnych kłów skończony:
Obrazek

z grubsza doczyszczone:
Obrazek Obrazek

i skończone :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn sty 20, 2014 8:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W sumie ładny Ci zderzak sprzedałem...:) Ale niech się prezentuje pięknie na Twojej furce, mam jeszcze trzy 8). Powodzenia w odbudowie

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt sty 21, 2014 6:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za pomoc :) trochę pracy wymagał, ale fakt faktem - jak przyszedł, to dokładnie to samo pomyślałem :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr sty 22, 2014 6:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Mała aktualizacja "blacharska"

Próg już wstawiony (wiem, wiem, niewielki progres od ostatniego razu ;) ) Ale można powiedzieć, że blacharka pomiędzy słupkami A i C jest skończona :) teraz "tylko" komora, błotniki i podłużnice ;)

Obrazek Obrazek

A będzie z czym walczyć :(
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 7:32 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Witam :) mała aktualizacja: doszły ramki pod tablice rejestracyjne, tutaj "w trakcie prac"
Obrazek

uchwyty tylnego zderzaka się trawią:
Obrazek

i klucz wpisu, doprowadzenie tylnego zderzaka do ładu. Wewnątrz cały zabrudzony grubą warstwą, jakiś staaary smar czy coś. Mycie bardzo mocnym środkiem "uniwersalnym" (Dimer) niewiele dało. Na tym pierwszym zdjęciu zderzak już po kilku podejściach. Dzisiaj wytoczyłem naprawdę ciężkie działo i 2 ostatnie fotki pokazują "w trakcie" i efekt końcowy. Nie do pomyślenia :)

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl