prosiłem admina o podmianę pierwszego postu na "bardziej rozbudowany", co niestety nie udało się
dlatego aktualizuję temat tutaj
Część informacji już się pojawiła wcześniej, jednak tak zachowana będzie chronologia całości. Części 1,2 i 3 są od siebie niezależne.
Pozdrawiam, Wojtek
Część pierwsza: zbiórka części:Zebrane części:
- Podłoga kompletna L + P /N
- Progi zewnętrzne L + P /N
- Kieszenie bagażnika /N
- Podłużnice tylne od progu do amortyzatora /N
- Podłużnice tylne odcinek bagażnika /U
- Łącznik błotników przednich /N
- Kawałek słupka PP (chodzi o mocowanie do ograniczników drzwi) /U
- Pedał gazu wraz z łącznikiem do podłogi /U
- Zderzaki Coupe (elementy) P + T /U
- Prawy przedni migacz Bosch /U
- Język do otwierania maski /U
- Uszczelki drzwiowe kpl /N
- Uszczelki prowadzące szybę kpl /N
- Uszczelki "wodozgarniacze zewnętrzne" /N
- Uszczelki "korki otworów na lewarek" /N
- Kompletny układ centralnego zamka pneumatycznego (wszystkie siłowniki, przewody itd) /U
- "Mieszek" skrzyni biegów /N
- Fotel pasażera (na części do naprawy tapicerki) /U
- Sprężyny fotela kierowcy /U
- Tapicerka drzwi tylnych z popielniczkami /U
- Znaczek mercedes z grilla (płaski) /U
- uszczelki materiałowe (te przy słupkach) /U
- lusterka a chromem w idealnym stanie (moje są trochę zużyte) /U
Nadal potrzebne/poszukiwane części:
- Deska rozdzielcza niebieska II-seria benzyna
- komplet zamków (mówiąc komplet mam na myśli 2x klamki, stacyjki, bagażnika, korek paliwa i rączkę w schowku) wraz z kluczykiem
- Listwa boczna z prawego tylnego błotnika
- Część listew dolnych drzwi
- Antena automatyczna
Część druga: naprawy pobocznenaprawa zderzakówzderzaki z coupe, jakie występują w 280E są dosyć problematyczne w obejściu. O ile z przednim nie ma większych problemów, o tyle tylny gnije zawsze na potęgę i tylny zderzak w dobrym stanie to dość znaczny rarytas. W mojej beczce dobre były narożniki przedniego zderzaka i środek tylnego. Po miesiącach (!!!) poszukiwań udało mi się kupić środek przedniego w stanie bdb i kompletny tylny zderzak z bardzo dobrą stroną zewnętrzną (chromem) i słabą częścią wewnętrzną. Po rozebraniu zderzaków na części pierwsze rozpocząłem ich naprawę:
przednie kły: inspekcja, potem czyszczenie z rdzy (nie do zera), kolejno odrdzewianie chemiczne (fertan) zarówno wewnątrz jak i część pod gumową listwą, później obklejenie chromów, pomalowanie podkładem reaktywnym
Tylne naroża:
Pierwsze z przednich polakierowane na srebrno
i wypolerowane
przed:
po:
Walka z drugim narożnikiem
Przed -> 50/50 -> w trakcie -> po...
Belka spod zderzaka na razie "się trawi"
Belka po wytrawianiu
"Naprawa" chromówListwy z rynienek dachowych: brudne->umyte -> wypolerowane
Część trzecia: historia remontuRozbiórka wnętrza:
Początek (najprostszy)
Rozebranie auta w środku - przygotowanie do spawania podłogi i ocena zniszczeń
kanapa - stan bdb - raczej z tyłu rzadko ktoś jeździł, stan zatwierdzony przez "komisję"
Pod kanapą wzorowo, chociaż tam rdzy nie ma
tylna półka stan idealny
Mała rzecz znaleziona, a jak cieszy
potwierdza oryginalność auta, pasuje do tabliczek
Mała rzecz, a złości... dwa niesprawne ograniczniki z 4, do tego bez osłon. W tle widać zniszczoną głośnikami tapicerkę
podłoga tył - z lewej storny widać wyraźnie, że "nasi tu byli". Tragedii nie ma, ale jest na tyle źle, że musi być wymieniona
podłoga przód - lewa strona dostateczna, prawa tragiczna
Drzwi: brak folii, wyszło na jaw, że ktoś zamienił siłowniki pneumatyczne na elektryczne
Kolejny etap rozbiórki:
- auto pozbyło się instalacji LPG
- we wnętrzu została nagrzewnica tylko i tymczasowo fotele przód
- z zewnątrz zostały szyby i listwy na rynienkach
oczywiście wszystkie części posegregowane, poopisywane, wszystkie śrubki w woreczkach strunowych itd
Dalsza rozbiórka i inspekcja blacharska:Karoseria z zewnątrz - nie ma tragedii
ogólnie poza progami i pasami przednim i tylnym jest stan na czwórkę z plusem
Bagażnik - klapa ok, wnętrze... no właśnie wnętrze takie sobie ;(
Wnętrze auta: tu jest najgorzej
o ile przestrzeń od tylnej szyby do poprzecznicy przed tylną kanapą jest bdb, to cała podłoga jest tragiczna - idzie do wymiany. Drzwi wewnątrz są całkiem dobre, ale widać ślady napraw blacharskich w nich.
Komora silnika, ogólnie nie wygląda źle, ale w dalszej części wyjdzie parę kwiatków
Na tym etapie auto trafiło do mechanika w celu wyjęcia całego zespołu napędowego, tam przestało parę dni, obeszło się bez większych problemów.
Kolejno auto pojechało do blacharza, poniżej relacja z tego etapu
Naprawa blacharska:parę dni po odstawieniu samochodu do blacharza pojechałem na oględziny
Później zaczęły się wizyty "Towarzysko - kontrolne"
po pierwszej wizycie - wstawiona część podłogi:
po drugiej wizycie - skończona prawa strona podłogi, wstawiony prawy próg
Kolejny etap - wycięta lewa podłoga, obrobione elementy nośne:
Wyszło przy okazji małe kuku w komorze silnika, dokładniej pod akumulatorem
Ostatni do tej pory etap, stan na 7 stycznia 2014 - zakończona akcja wstawiania nowej podłogi, lewy próg wycięty i nowy czeka na montaż: