MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 31, 2014 9:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
połowa marca 2014

błotniki przednie - przymierzone wstępnie

Obrazek Obrazek

komora silnika - blacharsko skończona, czeka na lakierowanie
Obrazek Obrazek Obrazek

zawieszenie chłodnicy
Obrazek Obrazek

bagażnik - wymiana kieszeni bocznych, do wymiany idzie też pas tylny.
Obrazek Obrazek

W zasadzie zostało niewiele blacharki, mam nadzieję odebrać auto do końca miesiąca i wkładać silnik :)

druga połowa marca 2014

przez ostatnie 2 tygodnie niewiele się działo. W zasadzie auto zostało pomalowane podkładem antykorozyjnym. Powodem przestoju było oczekiwanie na zestaw naprawczy tylnego stabilizatora (FEBI) i na obejmy gum tylnego stabilizatora (OEM MB). Do tego doszły nowe gumy przedniego stabilizatora (OEM MB) i obejmy w/w gum (moje były tragiczne). Kupiłem również nowe sprężyny na tył.

Obrazek Obrazek Obrazek

Wspomniane malowanie podkładem
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

a tej fotki brakło w relacji ze zderzaków - wosk auto finesse, którym zostały zabezpieczone :)
Obrazek

Aktualnie auto trafiło na podnośnik i wymieniany jest pas tylny na nowy i naprawiana jest tylna część podwozia.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt kwie 01, 2014 6:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Obrazek Obrazek

Dzisiaj dwie paczuszki przyszły :) przycisk szyberdachu w bdb stanie i nowe uszczelki boczne i górna szyberdachu :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: czw kwie 10, 2014 6:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
trochę większa aktualizacja:

Parę części OEM MB w stanie bdb (podstawa akumulatora, poduszki belki, podkładki belki, śruby belki, łączniki stabilizatora, łączniki pompy paliwa, odboje belki z podstawami (podstawy słabe - trzeba będzie zrobić nowe)
Obrazek

podłoga pomału wyklejana jest matami:
Obrazek

wnętrze błotników zakonserwowane
Obrazek Obrazek

tylny pas wstawiony
Obrazek

podłużnice od progów do kielichów wymienione na nowe, a od kielichów do pasa tylnego naprawione:

Obrazek Obrazek

Podwozie zabezpieczone podkładem antykorozyjnym i zakonserwowane (część zdjęć z dzisiaj, część z przedwczoraj)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 12:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Nie wymagasz od blacharza, aby poszlifował te wszystkie spawy i zabezpieczył je gumą??

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 2:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
wszystkie spawy są zabezpieczone gumą. Na podwoziu od dołu faktycznie chyba nie są wyszlifowane mocno, ale tylko tam.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 2:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Wojtek pisze:
wszystkie spawy są zabezpieczone gumą. Na podwoziu od dołu faktycznie chyba nie są wyszlifowane mocno, ale tylko tam.


Ja tam widzę wszedzie nie szlifowane spawy: podłoga wewnątrz, zewnętrzne poszycia tylnych podłużnic/nadkola wewnętrzne itd. :-?

Grzebiemy teraz własny, bardzo budżetowy projekt, gdzie z ciekawości chcemy zobaczyć, jak tanio da się zrobić auto, aby było dobrze. Też nie ma ciągłych spawów, blacha idzie z minimalną zakładką, ale potem wszystko jest zabezpieczane gruntami, podkładami i poliuretanem w ten sposób ,że po baranku w zasadzie nie widać, gdzie wykonana była naprawa. Myślę,że twojemu top sedanowi 123 należy się minimum takie podejście.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 3:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Nie każdy blacharz jest takim pedantem jak Ty :) (bez podtekstów, zdjęcia wielokrotnie oglądałem i podziwiałem) Wiem, że są rzeczy, które można by było zrobić lepiej. Ale nie uważam, żeby był zrobione źle - może nie idealnie, ale też nie najgorzej. Ja nie widzę problemu w tym, że w niewidocznym miejscu spaw jest widoczny.

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 4:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Wojtek pisze:
Ja nie widzę problemu w tym, że w niewidocznym miejscu spaw jest widoczny.



A jak spawy są w widocznym miejscu? Te poszycia podłużnic za tylnym kołem będzie widać na 100%

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 4:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
hmmm... są zasłonięte plastikowymi nadkolami ?

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 5:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Rozmawia chirurg plastyczny z rzeźnikiem i się dogadać nie mogą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 5:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Hmmm. Jak to mówią: Twój cyrk, twoje małpy. :roll:

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob kwie 12, 2014 9:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Nie bardzo wiem po co kłótnie :roll: Nie mam firmy zajmującej się odrestaurowywaniem zabytkowych samochodów, co więcej nie jestem mechanikiem, blacharzem itd. Remontuję auto dla siebie, maksymalnie własną pracą. I nie z powodu kosztów, tylko dlatego, że praca przy własnym aucie mnie po prostu cieszy. Nie jestem typem człowieka, który chce mieć samochód w stanie jak z fabryki i trzyma go w garażu jak w muzeum żeby na niego patrzeć - i też nie robię auta na taki stan. Ja autem chcę jeździć, brać udział w rajdach klasyków , cieszyć się nim. I naprawdę nie zależy mi na wyglądzie spawów w niewidocznych miejscach. I naprawdę szkoda czasu na udowadnianie kto jest specjalistą a kto amatorem

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 3:26 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Nie trzeba mieć własnej firmy lub być mechanikiem , blacharzem/lakiernikiem, wbrew pozorom najlepiej ta robota wychodzi tym , którzy nie maja kierunkowego wykształcenia. Zwróciłem uwagę dlatego,że robota na twoim aucie, mimo pewnych niedoskonałości, mogłaby wyglądać dużo lepiej bez znacząco większego nakładu pracy, czyli np. dokadasz 10% więcej czasu , a zyskujesz 50% lepszy efekt.
Nie było absolutnie moim zamiarem udowadnianie, ze nie jesteś specjalistą gdy ktoś inny jest , chciałem tylko zwrócić uwagę jak wyżej , że małym kosztem można więcej/lepiej osiągąć. Skoro jednak Tobie to nie przeszkadza, to mi tym bardziej [jezyk5] Twój samochód , twoje spawy [oczko]

I nikt tu nie zamierzał sie kłocić, a przynajmniej nie ja [zlosnikok]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 11:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Stomek pisze:
chciałem tylko zwrócić uwagę jak wyżej , że małym kosztem można więcej/lepiej osiągąć.


Dokładnie..tym bardziej ,że auto robisz dla siebie a chce się jak najlepiej..

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 1:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 28, 2008 6:49 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Ja jestem na mniej więcej podobnym etapie (Bliżej "mniej") także wiem o co chodzi :)
Też nie robię auta na stan super idealny, ma być ładne sztywne i proste i cieszyć mnie. Spawy w podłodze od środka i od spodu też nie mam oszlifowanych, natomiast to co będzie widoczne będzie już w większym stopniu profesjonalne :)

Pozdrawiam i życzę powodzenia

_________________
1980' 200D OM601 922/032


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl