MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 2:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 20, 2007 4:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
M 110 D-jet

Naprawa silnika polegała głównie na totalnej naprawie głowicy
Wymiana prowadnic,uszczelniaczy,zaworów jak również kowadełek i pastylek na zaworach zaowocowała besszelestna prawie pracą rozrządu .
Silnik ma równiez wymieniony dół czyli blok z wałem i tłokami.
Wszystkie te prace + montarz orginalnego filtra powietrza spowodowal bardzo dobrą pracę silnika.
Myślę że po dotarciu będzie obiecane 185 PS hehe


Marcin, a powiedz mi jezeli to nie tajemnica, jaki koszt tego wyszedł ?

D-Jet ma piekny dźwięk i powiem szczerze, że chciałbym go usłyszeć po takim remoncie. Ojcowa 116 juz tez u blacharza, nie robi tego tak jak ja bym chciał, ale niestety teraz juz sie nie moge wtrącać :roll:

Po wyjeździe pozostanie silnik i zastanawialismy sie ile ...

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 20, 2007 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Koszt trudno oszacować poniewaz nie remontowałem całego silnika a jedynie głowicę.
Ale od początku:
Jak pisałem zastosowałem cały dół silnika czyli blok z tłokami i wałem w idealnym stanie pochodzący z moich starych zapasów czyli z mojego pierwszego /8 280-ten silnik przestał u mnie dobre 10 lat zanim się doczekał wskrzeszenia.
Ten silnik był w bardzo dobrym stanie-to było jedyne auto jakie miałem w życiu które nie paliło wogóle oleju-zaś cisnienie oleju nie spadało ponizej 2,2 atm po nagrzaniu.

Głowica wraz z układem wtryskowym i kolektorami itp pochodzi z motoru na ktorym jezdziłem moim 280E.
W głowicy zostały wymienione prowadnice zaworów,uszczelniacze(orginał ASO),zawory zostały oszlifowane i dotarte do równiez szlifowanych gniazd.
Miałem w sumie kilka kompletów zaworów także było z czego wybrac te o minimalnym zużyciu lub takie które byly w idealnym stanie.
Wałki rozrządu były bez zarzutu,kowadełka dobrane z kilku kompletów,pastylki zaworów przeszlifowane aby usunąc slady pracy.
Zastosowałem równiez nową łyżwe napinacza zaś sam łańcuch nie wymagał wymiany.

Oczywiscie zastosowałem kpl nowych uszczelek,simmering wału itp.

Przegądu wymagał układ wtryskowy,wtryskiwacze zostały sprawdzone na szczelność i pracę( zbudowałem w tym celu stanowisko) itd. reszta to kosmetyka czyli nowe ocynki,część przewodów gumowych,przegląd alternatora,rozrusznika.
Reasumując
-naprawa głowicy czyli to co zapłaciłem fachmanom 600PLN
-Uszczelki chyba 350
-Simmering,paski klinowe,ocynki,gumy,poduszki silnika ,oleje,filtry itp ok
500
Cała robocizna czyli montaż ,demontaż silnika z auta,sama naprawa silnika i osprzętu moja czyli trudna do oszacowania.
Myśle że swoją prace wycenił bym na jakieś 2000PLN gdybym robił całkowita odbudowę M110 w aucie klienta-zachowując taki standart pracy i dopracowanie szczegółów

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 10:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
WeebShut pisze:
marcin280e pisze:
M 110 D-jet

Naprawa silnika polegała głównie na totalnej naprawie głowicy
Wymiana prowadnic,uszczelniaczy,zaworów jak również kowadełek i pastylek na zaworach zaowocowała besszelestna prawie pracą rozrządu .
Silnik ma równiez wymieniony dół czyli blok z wałem i tłokami.
Wszystkie te prace + montarz orginalnego filtra powietrza spowodowal bardzo dobrą pracę silnika.
Myślę że po dotarciu będzie obiecane 185 PS hehe


Marcin, a powiedz mi jezeli to nie tajemnica, jaki koszt tego wyszedł ?

D-Jet ma piekny dźwięk i powiem szczerze, że chciałbym go usłyszeć po takim remoncie. Ojcowa 116 juz tez u blacharza, nie robi tego tak jak ja bym chciał, ale niestety teraz juz sie nie moge wtrącać :roll:

Po wyjeździe pozostanie silnik i zastanawialismy sie ile ...



A to D-Jet ma inną pracę niż silniki z odmiennym modułem??

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 12:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
arbies pisze:


A to D-Jet ma inną pracę niż silniki z odmiennym modułem??

No....inaczej ryczy bo ma inny kolektor dolotowy...hehe

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 8:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
No....inaczej ryczy bo ma inny kolektor dolotowy...hehe


Dokładnie, dźwięk ma bardziej zbliżony do V8.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 10:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Żeby nie było że się się obijam kilka fotek
Obrazek
docieram szpachlę natryskową -na masce szczerze znienawidzony hebel do szpachli
Obrazek
Obrazek
Tutaj auto wyszlifowane na gotowo i umyte-jutro kłade podkład.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 12:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Kolor mam nadzieje pozostanie ten sam?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 28, 2007 4:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Auto już zapodkladowane-podkład musi sie wysezonowac kilka dni więc zająłem się wnękami drzwi i drzwiami od wewnetrznej strony.
Obrazek
Obrazek
Z wnękami jest sporo żmudnej pracy poniewaz należy zmyć stary klej do uszczelek i podsufitki ,wymatować całość,zagruntować i zapodkładować.
Obrazek
Drzwi czekaja na swoja kolej

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 30, 2007 8:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Lakierowanie rozpoczęte na dobre-są gotowe wnęki drzwi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeszcze nie sprawdzałem ale mam nadzieje że kolor sie zgadza hehe

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 01, 2007 11:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
1 maja postanowiłem uczcic montujac nową orginalną podsufitke do mojego /8
Jest taka jaka ma być czyli w dziurki i idealnie czysta
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zadanie nie jest takie proste poniewaz ciężko jest naciągnąc materiał tak aby był równo napiety i nie miał zmarszczek.
Dzisiaj nie podołałem zadaniu i skończę jutro hehe

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 02, 2007 11:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
marcin280e pisze:
Zadanie nie jest takie proste poniewaz ciężko jest naciągnąc materiał tak aby był równo napiety i nie miał zmarszczek.

Znam to... Troszke ciężkiej roboty, ale sie opłaca. marcin280e mógłbyś zdradzić gdzie kupiłeś materiał?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 03, 2007 11:44 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Właśnie, właśnie skąd materiał.

Piękna robota.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 03, 2007 2:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Materiału nigdzie nie kupowałem-po prostu udało mi sie kupić nowa orginalna podsufitke na E-bay w dość okazyjnej cenie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 04, 2007 10:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
szkoda ze szybra nie masz :) ale i tak auto zapowiada sie rewelacyjnie :) tylko pogratulowac :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 04, 2007 9:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Drzwi juz pomalowane wewnątrz-było troche pracy ponieważ po zdjęciu uszczelek pojawiło się nieco korozji wewnątrz profili trzymających uszczelki.
No i niestety trzeba było wypiaskowac rynienki,zagruntowac ,połozyć nowe masy uszczelniające i pomalowac od nowa cale drzwi od wewnątrz.

Obrazek
Jutro drzwi zostaną zamontowane na gotowo do auta i pozostaje tylko malowanie z zewnątrz.
Auto jest juz pokryte podkładem który ze względu na doskonałą pogodę swietnie się wysezonował i jest gotowy do dalszej obróbki.


Obrazek

jeszcze widok ogólny

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl