MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 05, 2008 9:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Jak obiecałem.

Postaram się tu wszystko dokładnie opisać wraz ze szczegółową fotorelacją. Zdjęć jak narazie mam coś koło 2000, więc na raz wszystkiego nie wrzucę.

Założenie jest takie, że auto zostanie jak naj staranniej odrestaurowane nie wyremontowane. Rozumiecie o jaką różnicę mi chodzi ;)

Trochę o technice:

Tak właściwie, to jest pierwsze auto, które spawam w ten sposób. Bardzo zależy mi na tym by wspawane elementy nie wyglądały jakby ktoś coś niewiadomo po co przykleił. Aby uzyskać taki efekt WSZYSTKIE wspawywane elementy są łaczone na "styk" a nie na "zakładkę" i lekko szlifowane bądź w widocznym miejscu ostrożnie szlifowane "na zero". Jedynie płaty podłogowe zespawane są "na zakładkę". Jeśłi chodzi o takie elementy jak płaty drzwiowe czy reperaturki tylnej klapy to sprawa wygląda tak: Na jednej blasze robię rant zagięty do środka pod kątem około 45 stopni o szerokości do 5mm. następnie na rant nakładam dugą blachę i w efekcie otrzymuję dwie blachy połączone ze sobą na jednej płaszczyźnie. rant sprawia że między blachami jest mała powierzchnia styku, a jednocześnie nie ma szczeliny jak w przypadku łączenia "na syk". Następnie szczelina jest cynowana i pozostaje konieczność użycia minimalnej ilości szpachli. Rant dodoatkowo wzmacnia blachę, dzięki czemu nie odkształca się przy spawaniu. Elementy blach dorabiam przy pomocy tekturowych szablonów, dzięki czemu pasują do siebie idealnie.
Tak naprawdę efektem moich postępów w nauce są coraz większe dorabiane nowe elementy. Dzięki temu jest mniej spawów a mniej spawów to mniej problemów wiadomo...

Moim sprzętem do spawania jest półałtomat spawalniczy, który na co dzień spawa profile o na bramy ogrodzenia itp. Do tego celu stosuje się drut o grubości 1.2mm. Do spawania blach (1mm) stosuję drut 0.8mm.

Fot z czasem będzie więcej

Podstawowe narzędzie:
Obrazek

Nie miałem pojęcia jak powinna wyglądać podłużnica więc zrobiłem szablon z drutu tak "mniej więcej"
Obrazek

Okazało się że nie do końca tak być powinno ale jest ok wahacz nie uderzy i jest wystarczająco solidna (na tym foto nie dokończona)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i narazie to tyle... Mam nadzieję że się podoba. Teraz albo mnie zniszczycie albo będę miał motywację do dalszej pracy...

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 10:59 pm przez Kamael, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 10:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Nie napiszę niestety że podziwiam Twoją pracę kolego :-?
Po co ta rzeźba ?? Przecież każdy z tych elementów można kupić !!
Poza tym że nie rozumiesz chyba znaczenia słowa "odrestaurować" to widze też że dorabiasz te elementy z blach ogólnie dostępnych w handlu, które gniją w straszliwym tempie.
Na koniec muszę tylko dodać że auto które wybrałeś za bazę do "odrestaurowania" już dawno powinno zostać przetopione. Musisz zrozumiec że tak zardzewiała skorupa już nigdy nie odzyska pełnej sztywności a to z kolei znacznie wpływa na bezpieczeństwo nie tylko Twoje ale też innych użytkowników dróg!!

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
A ja cię podziwiam chłopie, na wiosnę swojego oddałem do huty a faktycznie chyba był w ciut lepszym stanie. Jak dla mnie fajne auto wybrałeś do nauki spawania, jeśli tą "rzeźbę" jeszcze dobrze zakonserwujesz, to kto wie może będzie się trzymać. Co do bezpieczeństwa, no cóż napewno nie będzie zupełnie jak oryginał, ale napewno się do tego przykładasz, a więc jakąś sztywność osiągasz. Napewno lepsze to niż jakaś mata szklana służąca posklejaniu z kilku aut - jednego "tak na giełdę", a jeździ tego od cholery.

Jeśli chodzi o efekty (zgodność z VIN-em), najważniejsze żebyś ty był usatysfakcjonowany, w końcu to twoje cztery kółka. [oczko] Pozdrawiam życze wytrwałości.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 10:37 pm przez Darius, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 10:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Moim zdaniem jest to dobra robota-spawy równe i czyste i widac że chłopak sie przykłada.
Auto w zasadzie nie nadaje sie do odbudowy ale jako materiał do nauki jest idealne.
Mam zastrzeżenia co do ukształtowania blachy fragmentu podłogi bagaznika -nalezało by przetłoczyć rowki usztywniające.
Nie przejmuj sie opiniami teoretyków-rób swoje a wiele się nauczysz.
Nie jest sztuką wymienić parę reperaturek dostępnych w handlu-to oczywiście znaczne przyspiesza naprawę-sztuka i prawdziwe blacharstwo to odtworzyć dany przeważnie tłoczony i nierozwijalny element z podstawowego materiału jakim jest prosta blacha.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 11:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Nie przejmuj sie opiniami teoretyków-rób swoje a wiele się nauczysz


Przechodze przez to samo! Podziwiam Cie!! Piękna robota, jak na amatora blacharza. Mało kto w naszym wieku potrafi takie coś zrobić. Sam rzeźbie w beczce, fakt- dużo reperaturek kupuje, ale też dużo dorabiam. Powodzenia życze! Brnij do przodu! Kiedyś postawimy je obok siebie i nasze uśmiechy będą wynagradzały trud, pot wylaną krew i kase włożoną w naszą pasje. A jak wiemy byle uczeń technikum/liceum nie zarabia dużo.. Powodzenia zią!!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 9:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Witam
Jeszcze się nie ujawniłem na tym forum, do tej pory siedziałem i czytałem sobie ile wlezie. Stwierdziłem, że odezwę sie jak będę miał coś do powiedzenia. No i nadszedł czas na ten pierwszy raz, także dzień Dobry Bardzo Wszystkim.
Jestem chłopie pod wrażeniem twoich zdolności manualnych. Tak jak mój poprzednik powiedział że nie sztuka jest wsadzić gotowy element i go przyspawać i powiedzieć dobrze jest zrobione ale blacharka tak naprawde polega na sprawdzeniu sie w każdej sytuacji. Do kogo byście oddali auto na blacharkę? do blacharza który ledwo co umie wstawić gotowy element i jeszcze przy tym jęczy jak stara baba, czy do goscia który umie sobie poradzić w każdej sytuacji tylko informując was o tym. Za 30 lat nie będzie juz podzespołów blacharskich do tych modeli i wtedy będą poszukiwani tacy artyści i wtedy zamilkna przeciwnicy rzeźbienia. Z reszta kto wie czy będziemy sie wtedy jeszcze bawić w remonty generalne nadwozi?
jak na początku wspomniałem - jestem pod wrażeniem i tak trzymaj chłopie, tylko porządnie zabezpiecz całe nadwozie (morze farby okrętowe - HEHE). Efekt końcowy zamknie wszystkim uszy, a otworzy usta i oczy.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 1:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
muszę przyznać że podoba mi się to co robisz, jest szansa że z totalnej ruiny powstanie auto, o ile oczywiście nie zabraknie Ci zapału na końcu, ale oglądając zdjęcia wydaję mi się, że dasz radę,
rób swoje i powodzenia życzę 8)

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 10:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
A ja mam przeczucia co do osoby która to potrafi robić profesjonalnie lub ma taką do pomocy !! , dzięki niej złom jest reanimowany (czyt. klonowany)

Gratuluję zapału i samozaparcia bo auto naprawdę za 1700 zł powinno być w dużo lepszym stanie wyjściowym.

Niech ten aniołek stróż nadal nad Tobą czuwa !!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 3:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jestem pod wrażeniem, precyzja i estetyka na wysokim poziomie!
Trzymam kciuki!

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 2:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Łoooo. Podziwiam kolegę. Ja osobiście na blacharce się nie znam ( czyt. nie umiem spawać ) to się nie wypowiem. Moja Gwiazda była w identycznej kolorystyce, tez niebieski a pod spodem żółty, ale mimo zaawansowanej korozji, twoja to mistrzostwo świata. Życzę wytrwałości i abyś cieszył się jazdą tym Mercedesem. Nie ma nic piekniejszego ( no prawie ) w zyciu jak pierwsze 2/4 kółka które sam sobie wybudujesz (odbudujesz), aczkolwiek dużo jeszcze przed tobą. Pozdrawiam!!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 12:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Ja również jestem pod wrażeniem.
Skoro przy tak grubej robocie zachowujesz taką precyzję, to aż miło pomyśleć co będzie dalej [usmiech] . Tak trzymaj! Czekam z niecierpliwością na dalsze relacje.

Pozdrawiam
Arbies
Zapraszam na moją stronę:
www.mb230.prv.pl

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Gratuluje.
Myślę że to nie rzezba tylko sztuka . Do tego modelu są reperaturki - oczywiście słabe jakościowo ale co np z Jaguarem E-type .
Też byście powiedzieli że do huty ?
Kolega miał wieksze sito i musiał bacharz rzeżbić......

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 10:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Muszę powiedzieć że uuuu panieeee, no no naprawdę ładnie to wygląda, jeżeli całą resztę tak zrobisz będzie oki... nie słuchaj pesymistów, no ale muszą być i tacy... naprawdę robisz dobrą robotę i mimo młodego wieku wiesz o co chodzi... widzę że wyznajesz zasadę "jak coś robisz, rób to dobrze" Jeżeli chodzi o sztywność karoserii wydaje mi się że będzie dobrze, po pospawaniu całej karoserii nie ma się czego obawiać, pomyśl jedynie o wzmocnieniu kluczowych elementów karoserii tj. podłużnice np. grubszą blachą... ja jestem na tak 8)
Pozdrawiam!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 755
Numer GG: 3375543
Lokalizacja: GB
Jokker pisze:
ja jestem na tak

ja również , przechodzisz dalej :lol: (wiem wiem za dużo TV)

Robota całkiem całkiem, myślę że na finiszu autko będzie klasa. Tylko nie zapomnij o dobrej konserwacji bo to podstawa by autko trochę wytrzymało.

_________________
[URL=https://matchnow.life]Flirting, fun and new connections without obligations.[/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witam po małej przerwie. Do tej pory zwlekałem z postowaniem, gdyż czekałem aż wszyscy się wypowiedzą. Mam tu kilka spraw do wyjaśnienia :)


heniekx pisze:
Po co ta rzeźba ?? Przecież każdy z tych elementów można kupić !!


No coż... może i można kupić, ale...
1. Nie jest to takie proste jeśli źródłem dochodu jest praca sezonowa albo kieszonkowe :P
2.Bez przesady z tym "każdy"... Jak widać na zdjęciach jedyne elementy jakie można kupić i jakie sam wykonałem to wnęka koła zapasowego, rozgałęzienia zewnętrzne przednich podłużnic no i ten fragment podłogi bagażnika... znakomita większość to reperaturki... :-?


heniekx pisze:
Poza tym że nie rozumiesz chyba znaczenia słowa "odrestaurować"


Hmmm... Bardzo mi przykro, że kogoś uraziłem tym określeniem...
Od teraz będę się posługiwał bardziej uniwersalnym terminem "ODBUDOWAĆ". Tak więc mam zamiar ODBUDOWAĆ tego Mercedesa, czy to się komuś podoba, czy nie :P Z drugiej jednak strony wydaje mi się, że nie można na samym początku oburzać się dlatego że piszę o "restauracji pojazdu", gdyż do efektu końcowego jeszcze daleka droga. Tak czy inaczej od teraz ODBUDOWUJĘ i myślę, że został osiągnięty kompromis co do określenia moich prac. KROPKA


heniekx pisze:
Musisz zrozumiec że tak zardzewiała skorupa już nigdy nie odzyska pełnej sztywności a to z kolei znacznie wpływa na bezpieczeństwo nie tylko Twoje ale też innych użytkowników dróg!!


To, że auto nie odzyska fabrycznej sztywności, to sprawa oczywista. Jednak wydaje mi się, że będzie bardziej zbliżona do fabrycznej, niż w nie jednym 10cio letnim golfie, czy tym podobnym... Stan techniczny będzie doprowadzony do oryginalnego, więc nie rozumiem skąd miałoby się brać zagrożenie... A tak poza tym, to myślę, że jednak największym zagrożeniem na drodze jest kierowca :-?


micab pisze:
o ile oczywiście nie zabraknie Ci zapału


zapału nie zabraknie... Skoro przebrnąłem przez blacharkę bez załamań typu "pier**** nie robię" to reszta tak naprawdę będzie czystą przyjemnością. Jedynym problemem jest kasa... :-?


sebi pisze:
A ja mam przeczucia co do osoby która to potrafi robić profesjonalnie lub ma taką do pomocy !!


Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym zdaniu :P Jeśli jednak sugerujesz, że ktoś mi pomagał, to przysięgam na swoją Mercedes, z ręką na sercu, że cały etap blacharski (technika, wykonanie itp.), to tylko i wyłącznie moja praca, z której jestem dumny i która daje mi wiele satysfakcji. [zlosnikz]


arbies pisze:
Zapraszam na moją stronę:


Twoją stronę znam na pamięć :P... Jednego Ci nie mogę wybaczyć... Zwinąłeś mi w ostatniej minucie na allegro emblemat "230.4" :P


maxtro pisze:
Tylko nie zapomnij o dobrej konserwacji bo to podstawa by autko trochę wytrzymało.


Oczywiście, mam zamiar zrobić jak najlepszą konserwację. Jednak auto nie będzie eksploatowane na co dzień, a tym bardziej zimą, więc specjalnie nie martwię się o korozję.

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi! W dalszym ciągu będę relacjonował postępy prac. Dorzucę jeszcze najbardziej aktualne foty. Następnie opiszę "krok po kroku" jak walczyłem z drzwiami. Oczywiście również dodam zdjęcia.

Pozdrawiam. <br>Dodano po 28 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fragment obramowania drzwi był skorodowany... ale jakoś udało się go odtworzyć [zlosnik]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 10:18 pm przez Kamael, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl