MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 03, 2013 10:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Też będę potrzebował info. o drewienkach co i jak żeby nie poniszczyć , połamać ;)
Ogólnie ciężki temat z demontażem ?

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 1:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
jacki7878 pisze:
Też będę potrzebował info. o drewienkach co i jak żeby nie poniszczyć , połamać ;)
Ogólnie ciężki temat z demontażem ?


Jacek,

Ciężki nie jest jeśli wiesz gdzie odkręcić, co podnieść itd itd...

Najgorzej mi poszło z kieszenią schowka w desce rozdzielczej. Kieszen jest przymocowana zatrzaskami plastykowymi bardzo mocno, mając mnóstwo narzędzi nie udało mi się w całości wyjąć kieszeni tzn. w miejscach mocowan troche popękała ale nie będzie to widoczne po złożeniu.
Natomiast same drewienka są niesamowicie łatwe do odświeżenia : papier ścierny, lakier bezbarwny i na koniec papier do spolerowania.

Aby zdjąć boczne drewienka trzeba zdjąć rury który wdmuchiwane jest powietrze, następnie mając wyjętą kieszeń schowka trzeba znaleźć nakrętki które przykręcone są od wewnętrznej strony deski rozdzielczej w okolicach nawiewów. Po zdjęciu rur nawiewowych trzeba od środka zdemontować takie aluminiowe oringi trzymające zewnętrze częśći nawiewów czyli te ruszające się krzyżyki powietrza wtedy będzie możliwe wyciągnięcie oprawek zewnętrznych i wtedy zostanie goła desekczka. Odkręcamy dwie plastykowe nakrętki od środka deski i drewienko samo odchodzi. Drewienka boczno są przyklejone do aluminiowych blaszek które profilują drewno.
Lewa strona od kierowcy różni się tylko tym że jest trudniejszy dostęp do mocowan rur powietrznych i nakrętek bo idzie tam mnóstwo kabli kabelków do deski rozdzielczej itd.
W dodatku trzeba wyciągnąć z deski licznik lecz tylko go wysunąć nie trzeba odłączać wszystkich kabelków bo pod spodem od licznika od wewnętrznej strony deski jest jedna plastykowa nakrętka która trzyma drewienko i to wszystko! Drewienka zdjęte. Plusem są nieduże dłonie :D
Powodzenia!
Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Wydrukuję sobie ten Twój opis i jakoś z czasem się do tego zabiorę .
Moje drewienka też wymagają odświeżenia .
Dzięki za pomoc ;)

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Odpływy wody z tylnej bocznej szyby zostawiłeś ? (łączenie błotnika z progiem). Bo nie za bardzo widać na zdjęciach. Jak są zaspawane co widzę coraz częściej w różnych 114 coupe robionych w kraju to budujesz sobie niestety akwarium.

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 3:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
amon pisze:
Odpływy wody z tylnej bocznej szyby zostawiłeś ? (łączenie błotnika z progiem). Bo nie za bardzo widać na zdjęciach. Jak są zaspawane co widzę coraz częściej w różnych 114 coupe robionych w kraju to budujesz sobie niestety akwarium.


Amon,
A masz moze takie odpływy na zdjęciach ? Przy rozbieraniu samochodu nie zauważyłem niczego takiego przy łączeniu błotników z progami więc może nie byłe tego już przed moją blacharką...

Pozdrawiam,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Cześć,
te odpływy to takie 4 fasolkowate otwory z każdej strony łączenia progu z błotnikiem.
Załącznik:
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg [ 11.97 KiB | Przejrzano 12091 razy ]

Jednak jest jeszcze jeden odpływ w samym progu z tyłu od dołu, którym bardzo ładnie spływa z wnętrza błotnika, przynajmniej u mnie.
W kabinie jest do niego dostęp przez korek do konserwacji. Na foto w czerwonym kółku.
Załącznik:
Odpływ.jpg
Odpływ.jpg [ 24.18 KiB | Przejrzano 12091 razy ]


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 7:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
rasch pisze:
Cześć,
te odpływy to takie 4 fasolkowate otwory z każdej strony łączenia progu z błotnikiem.
Załącznik:
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg

Jednak jest jeszcze jeden odpływ w samym progu z tyłu od dołu, którym bardzo ładnie spływa z wnętrza błotnika, przynajmniej u mnie.
W kabinie jest do niego dostęp przez korek do konserwacji. Na foto w czerwonym kółku.
Załącznik:
Odpływ.jpg


Rash,

Dzięki za zdjęcia, jednak u mnie nie zauważyłem tych odpływów przed i po blacharce.

Przed nie wiem dlaczego pewnie ktos wymienial progi i nie przejmował się odpływami, ja natomiast kupiłem progi od 115 bo tylko do takich miałem dostęp a te nie mają widocznie takich odpływów bo 115 to sedan wiec 4 drzwi nie potrzebująca takich odpływów.

Coś bede musiał wymyśleć z podspodu aby woda zciekała...

Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 2:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
okoman1 pisze:
Przed nie wiem dlaczego pewnie ktos wymienial progi i nie przejmował się odpływami, ja natomiast kupiłem progi od 115 bo tylko do takich miałem dostęp a te nie mają widocznie takich odpływów bo 115 to sedan wiec 4 drzwi nie potrzebująca takich odpływów.


Progi nie mają nic do odpływów. Większość progów do coupe jest z powodów ekonomicznych montowana z limuzyn 115/114 (oczywiście zamienniki np. kloki). Odpływy są w błotnikach i często są zaspawywane lub zaszpachlowane.

_________________
220D 1970r

250CE 1970r


Na górę
Post: sob lut 16, 2013 10:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Też nie miałem pojęcia o żadnych odpływach .
Muszę sprawdzić u siebie , bo chyba lipa mieć je zaszpachlowane .

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek


Załączniki:
Komentarz: Nakładanie szpachli z włóknem szklanym
20130301059[1].jpg
20130301059[1].jpg [ 133.85 KiB | Przejrzano 11961 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: pt mar 01, 2013 11:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
okoman1 pisze:
Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek


Dobrze , dobrze, przynajmniej mniejsze ryzyko , ze tynk kiedys popeka

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob mar 02, 2013 10:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Stomek pisze:
okoman1 pisze:
Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek


Dobrze , dobrze, przynajmniej mniejsze ryzyko , ze tynk kiedys popeka


Dokładnie :) Ale juz mam w planach 2014 wymiane błotników tylnych bo prawy jest tragiczny a jak juz wymieniac to całość i pewnie pójdzie z tym podloga bagaznika :D

Pozdro,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Tomek to Ty na tym krzesełku ? ;)

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 6:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
jacki7878 pisze:
Tomek to Ty na tym krzesełku ? ;)


Nie :D To kolega Marcin lakiernik :D Ja jestem o 70kg mniejszy :D

Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: pn kwie 08, 2013 2:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć Tomek
Jakieś postępy ? Zdążysz przed ślubem ;)
Chyba domyślam się jakim autem podjedziesz pod kościół ;)
pozdro

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl