MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w114 250 C 1969 Remont generalny!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=59865
Strona 3 z 5

Autor:  okoman1 [ wt sty 29, 2013 6:24 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Witam Forumowiczów,

Dorzucam nowa porcje zdjec merca z postepów prac. Dwa dni rozbierania i zostal tylko silnik na jutro :)

Zapytam doświadczonych czy ciężko wyciągnąć silnik razem ze skrzynia ? Chodzi mi tu o wszystkie podłączenia mocowania itd...

Mam zamiar opuścić silnik ze skrzynią jak najmniej rozpinając rozłączając kabli kabelków itd...

Jeśli ktoś robił to samodzielnie chętnie usłyszę jakieś dobre rady na jutrzejsza walkę :)

Aaaaa i mam jedno ważne prośbę czy może ktoś wrzucić zdjęcia tylniej tarczy hamulcowej aby widać było co trzyma wachacz tylni dolny bo wydaje mi sie, że mam urwane mocowanie stablizatora tylniego koła w miejscu gdzie znajduje się gumowy odbój przy nadkolu... Cięzko to wytłumaczyć ale obawiam się ze czeka mnie spawanie :( Oby było do czego :)

Pozdrawiam,
Tomek

Załączniki:
20130129215_zmniejszacz-pl_739937.jpg
20130129215_zmniejszacz-pl_739937.jpg [ 10.52 KiB | Przejrzano 10496 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129220_zmniejszacz-pl_149756.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129220_zmniejszacz-pl_149756.jpg [ 25.57 KiB | Przejrzano 10496 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129219_zmniejszacz-pl_903156.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129219_zmniejszacz-pl_903156.jpg [ 94.79 KiB | Przejrzano 10496 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129218_zmniejszacz-pl_987138.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129218_zmniejszacz-pl_987138.jpg [ 69.29 KiB | Przejrzano 10496 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129217_zmniejszacz-pl_465908.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129217_zmniejszacz-pl_465908.jpg [ 26.24 KiB | Przejrzano 10496 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129216_zmniejszacz-pl_967480.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129216_zmniejszacz-pl_967480.jpg [ 30.13 KiB | Przejrzano 10496 razy ]

Autor:  okoman1 [ wt sty 29, 2013 6:27 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Pozdr,
Tomek

Autor:  jacki7878 [ wt sty 29, 2013 7:14 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Cześć
Widzę Tomek spory progress ....
Jeszcze parę tygodni i będzie gotowy takim tempem ;)
miłego grzebania
pozdro

Autor:  chmielo [ wt sty 29, 2013 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

okoman1 pisze:
Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Słuszna koncepcja. W /8 w miarę sprawnie to idzie.

Tylko taką fotke udało mi się znaleźć, stabilizator jest mocowany jarzmem. Napisz czy o to chodzi?

Obrazek

Autor:  rasch [ wt sty 29, 2013 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Nie wyświetla mi się obrazek od chmiela, to zamieszczam od siebie.
Załącznik:
11.jpg
11.jpg [ 51.28 KiB | Przejrzano 10484 razy ]

Autor:  chmielo [ wt sty 29, 2013 9:25 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Trzeci raz przeczytałem i w końcu doszedłem ocb. Chodzi Ci zapewne o łącznik stabilizatora. Jest on wkręcany w wahacz. Jak wygląda łącznik Obrazek

Tu trochę widać:
Obrazek


Tu jeszcze fotki z wyciągania silnika: viewtopic.php?f=51&t=45006&start=30

Autor:  okoman1 [ wt sty 29, 2013 9:30 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

jacki7878 pisze:
Cześć
Widzę Tomek spory progress ....
Jeszcze parę tygodni i będzie gotowy takim tempem ;)
miłego grzebania
pozdro


Hej Jacek,
Dzieki za wiare mam tylko tydzien wolnego wiec musze zasuwać bo później robota zostanie dla lakierników :) W dwa dni podgoniłem faktycznie męka ale pod koniec dnia gęba sie cieszy :)
Pozdro,
Tomek
------------------------------------------------------------------------------
rasch pisze:
Nie wyświetla mi się obrazek od chmiela, to zamieszczam od siebie.
Załącznik:
11.jpg

chmielo pisze:
okoman1 pisze:
Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Słuszna koncepcja. W /8 w miarę sprawnie to idzie.

Tylko taką fotke udało mi się znaleźć, stabilizator jest mocowany jarzmem. Napisz czy o to chodzi?

Obrazek


Panowie dzieki za zdjęcia ale coś mi tu nie gra :-?

U mnie to wygląda chyba inaczej ale moze sie myle ze wzgledu na zdjecia zrobione z innego kąta.

Zrobie jutro zdjecia na miejscu i wrzuce od razu na forum, poprosiłbym wtedy o opinie z waszej strony...

Ogólnie dziękuje za odzew bo tu nie często sie do zdarza :)

Pozdr,
Tomek

Autor:  okoman1 [ wt sty 29, 2013 9:37 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Kolego,

Tak to by było to ale u mnie ten stabilizator jest w pionie pewnie ze wzgledu na obciązenie na osi i pytanie moje jest takie : Czy oprócz mocowania które widać na Twoim zdjeciu jest on zamocowany w innym punkcie czyli wlasnie przy odboju w poblizu nadkola ?

Pozdr,
Tomek

Załączniki:
1254245901_DSC00611.jpg
1254245901_DSC00611.jpg [ 46.41 KiB | Przejrzano 10470 razy ]

Autor:  chmielo [ wt sty 29, 2013 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Łącznik na samochodzie jest w pionie.

Autor:  okoman1 [ wt sty 29, 2013 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

chmielo pisze:
Łącznik na samochodzie jest w pionie.


Tak właśnie myslalem :)

Sorry ze w tym temacie ale potrzebuje linki elektrycznego szyberdachu do jego otwierania.

W zasobach stron i miejsc gdzie szukam nie ma linki a nie wiem czy bedzie pasowac jakas inna do tego modelu.

Moze ktos wesprzeć informacją lub linką :D

Dzieki,
Tomek

Autor:  okoman1 [ śr sty 30, 2013 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Witam Ponownie,

Nastąpiła zmiana planów i silnik nie został wyciągnięty i nie bedzie - nie ma warunków :( A poza tym boje sie ze mógłbym później wszystkiego nie poskładać tak jak trzeba i kicha...

Za to wziąłem się za czyszczenie blach ze starego lakieru i jak to mówią koledzy z lakierni "siuwaksu" lub "kitu" :) Na błotnikach było tego mnóstwo! 3 warstwy lakieru a między nimi szpachla! Myslalem ze zejde jak to szlifowałem - cała lakiernia w pyle [totalszok]

Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum. Jedno zdjęcie przedstawia drewnienko ze schowka po szlifowaniu i jednej wartwie lakieru bezbarwnego. W założeniu będzi około 4-5 warstw.

PS... Sorry ale nie dałem rady zrobić zdjęcia zawieszenia ale wygląda na to, ze obejdzie sie bez spawania bo jest tak jak powinno być ze stabilizatorem tylnego koła.

Pozdr,
Tomek

Pozdrawiam,
Tomek

Załączniki:
_s0.zmniejszacz.pl_20130130224_zmniejszacz-pl_615756.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130224_zmniejszacz-pl_615756.jpg [ 26.48 KiB | Przejrzano 10438 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130223_zmniejszacz-pl_342727.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130223_zmniejszacz-pl_342727.jpg [ 32.19 KiB | Przejrzano 10438 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130222_zmniejszacz-pl_99020.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130222_zmniejszacz-pl_99020.jpg [ 24.26 KiB | Przejrzano 10438 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130221_zmniejszacz-pl_151115.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130221_zmniejszacz-pl_151115.jpg [ 28.32 KiB | Przejrzano 10438 razy ]

Autor:  okoman1 [ śr sty 30, 2013 7:04 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

OOooo a tu Ja dzisiaj gdzies na początku zdzierania starego lakieru :D

Załączniki:
20130130056.jpg
20130130056.jpg [ 28.06 KiB | Przejrzano 10436 razy ]

Autor:  okoman1 [ sob lut 02, 2013 5:59 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Witam Ponownie,

Dzisiaj skończyliśmy remont na etapie położenia podkładu antykorozyjnego i zabezpieczającego na elementy oczyszczone z lakieru i reszty szpachli itd. Podkład ma zatrzymać utlenianie się wyczyszczonej blachy i tak jakby baze pod szpachle.

Do końca przyszłego tygodnia plan jest aby przespawać spody drzwi i poprawić spawy reperaturek tylnik błotnik i przygotować reszte elementów blacharskich do pokrycia podkładem.

Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
Dzieki za pomoc ze zdjeciami :)
Pozdrawiam,
Tomek

Załączniki:
_s0.zmniejszacz.pl_20130202232_zmniejszacz-pl_418752.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202232_zmniejszacz-pl_418752.jpg [ 20.81 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202231_zmniejszacz-pl_622872.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202231_zmniejszacz-pl_622872.jpg [ 21.31 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202230_zmniejszacz-pl_289493.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202230_zmniejszacz-pl_289493.jpg [ 24.92 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202229_zmniejszacz-pl_800044.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202229_zmniejszacz-pl_800044.jpg [ 23.33 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202228_zmniejszacz-pl_739009.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202228_zmniejszacz-pl_739009.jpg [ 23.79 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202226_zmniejszacz-pl_810884.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202226_zmniejszacz-pl_810884.jpg [ 26.12 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202227_zmniejszacz-pl_64314.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202227_zmniejszacz-pl_64314.jpg [ 23.21 KiB | Przejrzano 10396 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202225_zmniejszacz-pl_666067.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202225_zmniejszacz-pl_666067.jpg [ 24.66 KiB | Przejrzano 10396 razy ]

Autor:  Wowek [ sob lut 02, 2013 7:56 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Nie ukrywam że:
okoman1 pisze:
Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum.
- też chciałbym dostać taka poradę - czeka mnie to jeszcze przed wiosną!
okoman1 pisze:
Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
- aktualnie ja robię porządki i mam wyjęty silnik i tez szukam takich materiałów poglądowych!

okoman1 - z przyjemnością obserwuję postępy, winszuję że dużo pracy wykonujesz sam.
PS. Jeśli masz jeszcze możliwość rozważ czy gołej blachy dodatkowo nie pokryć pokładem wiążącym rdzę - z dodatkiem epoksydowym. Dostałem taką rade przy poprzednim aucie od dobrego fachowca.

Pozdrawiam

Autor:  okoman1 [ ndz lut 03, 2013 9:44 am ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Wowek pisze:
Nie ukrywam że:
okoman1 pisze:
Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum.
- też chciałbym dostać taka poradę - czeka mnie to jeszcze przed wiosną!
okoman1 pisze:
Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
- aktualnie ja robię porządki i mam wyjęty silnik i tez szukam takich materiałów poglądowych!

okoman1 - z przyjemnością obserwuję postępy, winszuję że dużo pracy wykonujesz sam.
PS. Jeśli masz jeszcze możliwość rozważ czy gołej blachy dodatkowo nie pokryć pokładem wiążącym rdzę - z dodatkiem epoksydowym. Dostałem taką rade przy poprzednim aucie od dobrego fachowca.

Pozdrawiam


Czesc Kolego,

Pierwsza warstwa z tych ktore widzisz na ostatnich zdjeciach ma za zadanie wiazac rdzę z dodatkiem epoksydowym... Troche inaczej to spece z lakierni nazwali ale to to a później 3 warstwy podkładu przeciw zbieraniu sie wody wilgoci pod szpachlą.

PS... Jesli chcesz to daj znac na priv, podam Ci tel do mnie i wszystko Ci wytłumaczę jak to jest ze zdejmowaniem drewienek. Na 100% bez tych informacji miałbym drewienka w kawałkach :)

Pozdr,
Tomek

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/