Witam,
Proszę o pomoc w następującym temacie, bo ni jak nie mogę znaleźć rzeczowych informacji.
Otóż, moja kaczka ma wolne przełożenia i o ile jest to fajne przy poruszaniu się przy dużym obciążeniu to przy obecnym moim zapotrzebowaniu jest to upierdliwe/ bardziej kosztowne/mniej komfortowe.
I tutaj parę kwesti: - obecna prędkość przelotowa (komfortowa to 75-80km/h) i chciałbym choć podnieść ją o 10km/h. Oczywiście auto też pojedzie i 120km/h, ale na pewno diesel się z tego nie "cieszy ". Nawet 90km/h to już bardzo głośna praca... - co mnie zastanawia to fakt, że mój egzemplarz posiada zabudowę z HDS'em i jego waga na sucho to ok 2.800 kg ( auto zważone) i przy oszałamiającej mocy 95KM nawet na wolnej skrzyni delikatnie mówiąc nie jest on demonem prędkośći. Obserwując charakterystykę pracy silnika przy danych obrotach myślę, że zmiana przełożeń powinna zmienić odpowiedni zakres obrotów ( krzywej momentu ) na wyższe prędkości bez dramatycznych zmian w przyspieszeniach. Są przecież Kaczki 4.6t , które mają szybkie skrzynie i jeżdżą... - Moja skrzynia ma oznaczenie 711.110 - wiem że istnieją odmiany szybkie i wolne. - Czy również były inne przełożenia mostów? - Skrzynie łatwiej dostać - mój most ma dodatkowo blokadę, która czasami sprawdza się na budowach... - Czy ktoś dysponuje rozpiską ( katalogiem) możliwości przełożeń w kaczkach 410D?? - A może zmienić same koła z 14" na 15" ze Sprintera/LT i większe koła??
Jak objąć temat, aby nie pchać się w bezsensowne koszty czy idiotyczne rozwiązania????
Z góry dziękuje za pomoc Paweł
_________________ 280 CE Automat....., W123 200D Miś! Pałkowy Ex. MB 410
|