MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przełożenia MB 410D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=56&t=57731 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Monter [ pt lut 17, 2012 12:06 pm ] |
Tytuł: | Przełożenia MB 410D |
Witam, Proszę o pomoc w następującym temacie, bo ni jak nie mogę znaleźć rzeczowych informacji. Otóż, moja kaczka ma wolne przełożenia i o ile jest to fajne przy poruszaniu się przy dużym obciążeniu to przy obecnym moim zapotrzebowaniu jest to upierdliwe/ bardziej kosztowne/mniej komfortowe. I tutaj parę kwesti: - obecna prędkość przelotowa (komfortowa to 75-80km/h) i chciałbym choć podnieść ją o 10km/h. Oczywiście auto też pojedzie i 120km/h, ale na pewno diesel się z tego nie "cieszy ". Nawet 90km/h to już bardzo głośna praca... - co mnie zastanawia to fakt, że mój egzemplarz posiada zabudowę z HDS'em i jego waga na sucho to ok 2.800 kg ( auto zważone) i przy oszałamiającej mocy 95KM nawet na wolnej skrzyni delikatnie mówiąc nie jest on demonem prędkośći. Obserwując charakterystykę pracy silnika przy danych obrotach myślę, że zmiana przełożeń powinna zmienić odpowiedni zakres obrotów ( krzywej momentu ) na wyższe prędkości bez dramatycznych zmian w przyspieszeniach. Są przecież Kaczki 4.6t , które mają szybkie skrzynie i jeżdżą... - Moja skrzynia ma oznaczenie 711.110 - wiem że istnieją odmiany szybkie i wolne. - Czy również były inne przełożenia mostów? - Skrzynie łatwiej dostać - mój most ma dodatkowo blokadę, która czasami sprawdza się na budowach... - Czy ktoś dysponuje rozpiską ( katalogiem) możliwości przełożeń w kaczkach 410D?? - A może zmienić same koła z 14" na 15" ze Sprintera/LT i większe koła?? Jak objąć temat, aby nie pchać się w bezsensowne koszty czy idiotyczne rozwiązania???? Z góry dziękuje za pomoc Paweł |
Autor: | kuba_tcz [ wt mar 06, 2012 5:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Przełożenia MB 410D |
Tabliczka z przełożeniem powinna być przynitowana z tyłu mostu, koło klapki dyfra, z prawej strony. Możesz się pokusić o zmianę skrzyni (łatwiej niż kombinować z mostem, pozostaje blokada itp). Teraz masz na I zapewne przełożenie 6,15, kwestia tego, czy masz na niej wystarczający zapas momentu, że po zmianie na skrzynię z nadbiegiem, wystarczy jej jedynka mająca tylko 4.7. Bo obie skrzynie pasują zamiennie, ta sama obudowa tylko koła inne. |
Autor: | tomasz bugaj [ sob cze 02, 2012 7:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Przełożenia MB 410D |
Załóż skrzynię z kaczki serii 308, 310 lub 208, 210 - skrzynia biegów w zasadzie identyczna ale 5 bieg ma przełożenie coś koło 0,82 a nie jak u ciebie 1,00 |
Autor: | tomasz bugaj [ pn cze 04, 2012 8:49 am ] |
Tytuł: | Re: Przełożenia MB 410D |
ps. przełożenie masz wybite na tabliczce na moście i na wałku atakującym ( widać po zdjęciu flanszy wału cyfry oznaczające ilości zębów przekąłdni głownej ) najczęstsze przełożenie to 4,9, było też chyba 5,4 i bardzo rzadkie 4,4 ( w kaczkach serii 300 i 200 przełożenie 4,4 było najczęstsze ) Mozesz zmienić parę wałek atakujący koło talerzowe ale regulacja tego to wyższa szkoła jazdy. Jak już pisałem ja zmieniłbym skrzynię i ewent dał wyższe opony. Na skrzyni zyskasz 12% prędkości na oponach kolejne 5 - 7 % tyle że licznik ci bedzie trochę przekłamywał |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |