MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Forum zablokowane  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 17, 2003 12:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
W zwiazku z pojawiajacymi sie gdzie niegdzie "wnioskami" o dane techniczne starszych mercedesow, przysiadlem, pozbieralem i potlumaczylem conieco. Narazie sa to glowne, najwazniejsze dane W115, w najblizszym czasie pojawia sie takie same zestawienia dotyczace W114, uproszczone zestawienie numeracji nadwozi i silnikow oraz zestawienie dostepnych kolorow lakierow...

Autor Misiek

W115 200D
okres produkcji 1/68 - 12/76, wyprodukowano 339927szt,
nadwozie nr 115.115, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM615
numer silnika 615.913, wysokoprężny z komorą wstępną , rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch czterosekcyjna rzędowa,
pojemność 1988ccm,
srednica x skok tłoka 87,0 x 83,6mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 40kW/55KM/4200rpm,
moment obr. 11,5kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 4l, od 3/70 - 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 66Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym, od 8/73 z konwertorem momentu obrotowego,
przełozenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,92,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14 (seryjne od 06/74),
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,85m (11m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1375kg, dopuszczalna 1895kg
masa przyczepy niehamowanej 720kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 130km/h, ze skrzynią automatyczną 125km/h
przyspieszenie 0-100km/h 31s, ze skrzynią automatyczną 33,2s
zużycie paliwa 8,1 l/100km

W115 220D
okres produkcji 1/68 - 12/76, wyprodukowano 415156szt,
nadwozie nr 115.110, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM615
numer silnika 615.912, wysokoprężny z komorą wstępną , rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch czterosekcyjna rzędowa,
pojemność 2197ccm,
srednica x skok tłoka 87,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 44kW/60KM/4200rpm,
moment obr. 12,8kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 4l (od 3/70 - 5l),
instalacja elektr. 12V,
akumulator 88Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym, od 8/73 z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47,
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,92,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14 (seryjne od 6/74),
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,85m (11,1m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1385kg, dopuszczalna 1905kg
masa przyczepy niehamowanej 720kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 135km/h, ze skrzynią automatyczną 130km/h
przyspieszenie 0-100km/h 28,1s, ze skrzynią automatyczną 29,1s
zużycie paliwa 8,5 l/100km

W115 220D Lang
okres produkcji 3/68 - 8/73, wyprodukowano 5114szt,
nadwozie nr 115.112, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM615
numer silnika 615.912, wysokoprężny z komorą wstępną , rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch czterosekcyjna rzędowa,
pojemność 2197ccm,
srednica x skok tłoka 87,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 44kW/60KM/4200rpm,
moment obr. 12,8kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 4l (od 3/70 - 5l),
instalacja elektr. 12V,
akumulator 88Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47,
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 4,08,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 15 HB,
ogumienie radialne 185 HR 15,
wymiary dł/sz/wys 5335/1770/1485mm,
rozstaw osi 3400mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 13,1m (13,2m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1540kg, dopuszczalna 2185kg
masa przyczepy niehamowanej 720kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 135km/h, ze skrzynią automatyczną 132km/h
przyspieszenie 0-100km/h 29,4s, ze skrzynią automatyczną 31s
zużycie paliwa 9,1 l/100km

W115 240D
okres produkcji 8/73 - 12/76, wyprodukowano 126729szt,
nadwozie nr 115.117, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM616
numer silnika 616.916, wysokoprężny z komorą wstępną, rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch czterosekcyjna rzędowa,
pojemność 2376ccm,
srednica x skok tłoka 91,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 48kW/65KM/4200rpm,
moment obr. 14kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10l,
układ smarowania silnika 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 88Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,69,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14 (seryjne od 06/74),
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,98m (11,08m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1390kg, dopuszczalna 1910kg
masa przyczepy niehamowanej 730kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 138km/h, ze skrzynią automatyczną 133km/h
przyspieszenie 0-100km/h 24,6s, ze skrzynią automatyczną 27,4s
zużycie paliwa 9,5 l/100km

W115 240D Lang
okres produkcji 8/73 - 12/76, wyprodukowano 4590szt,
nadwozie nr 115.119, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM616
numer silnika 616.916, wysokoprężny z komorą wstępną, rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch czterosekcyjna rzędowa,
pojemność 2376ccm,
srednica x skok tłoka 91,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 48kW/65KM/4200rpm,
moment obr. 14kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 88Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47,
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,92,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 15 HB,
ogumienie radialne 185 HR 15,
wymiary dł/sz/wys 5335/1770/1485mm,
rozstaw osi 3400mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 13,1m (13,2m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1560kg, dopuszczalna 2205kg
masa przyczepy niehamowanej 750kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 138km/h, ze skrzynią automatyczną 133km/h
przyspieszenie 0-100km/h 25,9s, ze skrzynią automatyczną 28,1s
zużycie paliwa 10,1 l/100km

W115 240D 3.0
okres produkcji 10/74 - 11/76, wyprodukowano 53690szt,
nadwozie nr 115.114, samonośne w pełni stalowe,
silnik OM617
numer silnika 617.910, wysokoprężny z komorą wstępną, rzędowy pięciocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy włlek rozrządu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
wtrysk paliwa do komory wstępnej, regulowany mechanicznie,
pompa wtryskowa Bosch pięciosekcyjna rzędowa,
pojemność 2376ccm,
srednica x skok tłoka 91,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 21,0:1,
moc max. 59kW/80KM/4000rpm,
moment obr. 17,5kgm/2400rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,8l,
układ smarowania silnika 5,5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 88Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47,
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,46,
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 278/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie radialne 175 SR 14,
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,98m (11,08m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1430kg, dopuszczalna 1950kg
masa przyczepy niehamowanej 750kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 148km/h, ze skrzynią automatyczną 143km/h
przyspieszenie 0-100km/h 19,9s, ze skrzynią automatyczną 20,8s
zużycie paliwa 10,8 l/100km

W115 200
okres produkcji 1/68 - 12/76, wyprodukowano 288785szt,
nadwozie nr 115.015, samonośne w pełni stalowe,
silnik M115
numer silnika 115.923, benzynowy, rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
gaźnik Stromberg 175 CDS, od 7/70 Stromberg 175CDT
pojemność 1988ccm,
srednica x skok tłoka 87,0 x 83,6mm,
stopień spreżania 9,0:1,
moc max. 70kW/95KM/4800rpm,
moment obr. 15,9kgm/2800rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 4l, od 3/70 - 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 55Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym, od 8/73 z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 4,08, 3,92 od 8/69
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14 (seryjne od 06/74),
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,85m (11m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1335kg, dopuszczalna 1850kg
masa przyczepy niehamowanej 700kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 160km/h, ze skrzynią automatyczną 155km/h
przyspieszenie 0-100km/h 15,2s, ze skrzynią automatyczną 16s
zużycie paliwa 10,9 l/100km

W115 220
okres produkcji 2/68 - 8/73, wyprodukowano 128732szt,
nadwozie nr 115.010, samonośne w pełni stalowe,
silnik M115
numer silnika 115.920, benzynowy, rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
gaźnik Stromberg 175 CDS, od 7/70 Stromberg 175CDT
pojemność 2197ccm,
srednica x skok tłoka 87,0 x 92,4mm,
stopień spreżania 9,0:1,
moc max. 77kW/105KM/4800rpm,
moment obr. 16,2kgm/2800rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 4l, od 3/70 - 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 55Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66,
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna czterostopniowa ze sprzęgłem hydrokinetycznym,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 4,08, 3,92 od 8/69
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14,
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,85m (11m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1340kg, dopuszczalna 1855kg
masa przyczepy niehamowanej 705kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 168km/h, ze skrzynią automatyczną 163km/h
przyspieszenie 0-100km/h 13,7s, ze skrzynią automatyczną 13,9s
zużycie paliwa 11,1 l/100km


W115 230.4
okres produkcji 8/73 - 12/76, wyprodukowano 87765szt,
nadwozie nr 115.017, samonośne w pełni stalowe,
silnik M115
numer silnika 115.951, benzynowy, rzędowy czterocylindrowy,
umieszczony z przodu, wzdłużnie na stojąco,
sterowanie zaworami pojedynczy walek rozrzadu w glowicy (OHC), napędzany łańcuchem rolkowym dwurzędowym,
dwa zawory na cylinder,
gaźnik Stromberg 175CDT
pojemność 2277ccm,
srednica x skok tłoka 93,75 x 83,6mm,
stopień spreżania 9,0:1,
moc max. 81kW/110KM/4800rpm,
moment obr. 19kgm/2500rpm,
zbionik paliwa 65l umieszczony pod podłogą bagażnika,
układ cieczy chlodzącej 10,5l,
układ smarowania silnika 5l,
instalacja elektr. 12V,
akumulator 55Ah, umieszczony w komorze silnika,
alternator 490W (za dopłatą 770W),
skrzynia biegów czterostopniowa manualna w pełni zsynchronizowana,
przełożenia I 3,90, II 2,30, III 1,41, IV 1,0, R 3,66
skrzynia biegów za dopłatą automatyczna czterostopniowa z konwertorem momentu obrotowego,
przełożenia I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47
napęd przenoszony na koła tylne przez wał kardana,
przełożenie mostu tylnego 3,69
zawieszenie przednie spreżyny srubowe, stabilizator skretny,
zawieszenie tylne niezależne, wahacze wleczone, sprężyny śrubowe, stabilizatory skrętne
przekładnia kierownicza śrubowa kulkowa, za dopłatą ze wspomaganiem hydraulicznym
przełożenie przekłani kierowniczej 22,7:1 (4,6 obrotu kołem kierownicy)
dla wersji ze wspomaganiem przełożenie 15,66:1 (3 obroty kołem kierownicy),
układ hamulcowy dwuobwodowy z serwomechanizmem, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach
średnica tarczy hamucowych przód/tył 273/279mm
hamulec awaryjny mechaniczny (nożny) działający na koła tylne
obręcze kół stalowe o wgłębionym profilu, 5 1/2 J x 14 HB,
ogumienie 6.95 S 14 lub 175 S 14, za dopłatą radialne 175 SR 14 (seryjne od 06/74),
wymiary dł/sz/wys 4680/1770/1440mm,
rozstaw osi 2750mm,
rozstaw kół przód/tył 1448/1440mm
średnica zawracania 10,85m (11m dla wersji ze wspomaganiem)
masa własna 1350kg, dopuszczalna 1885kg
masa przyczepy niehamowanej 710kg, hamowanej 1200kg
prędkość max. 170km/h, ze skrzynią automatyczną 165km/h
przyspieszenie 0-100km/h 13,7s, ze skrzynią automatyczną 13,9s
zużycie paliwa 11,4 l/100km

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl