MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=67044 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | TomaszP [ sob sie 29, 2015 6:04 pm ] |
Tytuł: | Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Witam. Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975. Linki do szerokiej galerii zdjęć na końcu opisu. Jestem właścicielem auta od 20.05.2009 r. Szukałem dla siebie coupe, ale trafiłem na ten egzemplarz i tak już zostało do dzisiaj. Auto znalazłem w komisie w Ząbkowicach Śląskich, stało pod chmurką, zastawione innymi autami, mogę stwierdzić że je uratowałem. Z samochodu „leciało wszystko”, olej, woda, luzy i inne. Miałem jeszcze do przejechania ponad 60 km do domu, ale emocje i radość z kupna oraz jazdy była tak ogromna że usterki nie miały znaczenia. Autem przez okres 6 lat przejechałem ok 2000 tyś km. Najczęściej były to wyjazdy na wesela znajomych. Przez ten czas auto swoje też wystało w warsztacie, sam nie grzebię bo się nie znam. Dużo było zrobione ale jeszcze więcej jest do zrobienia… Celem była całkowita renowacja oraz zarobkowe wykorzystywanie samochodu. Rzeczywistość okazała się inna. Ja ze względów zawodowych nie mam czasu aby zajmować się autem, Mercedes stoi w garażu i generuje koszty,m.in. ubezpieczenie które obowiązkowo trzeba płacić co rok ok 700 pln + przeglądy. Dlaczego nie zarejestrowany jako zabytkowy ? Planowałem to zrobić po remoncie bo „Zabytek” na wszystkie poważniejsze remonty potrzebuje zgody urzędników. Historia samochodu nie jest mi znana, gość w komisie coś tam mówił, ale było to na wodzie pisane. Mercedes nie jest w stanie idealnym !!! Najważniejsza kwestia to silnik. Auto wyjechało z fabryki jako MB 200D. Silnik obecnie zamontowany to jednostka 3.0 Diesel, 5 cylindrów. Ja go już tak kupiłem. Zresztą był oferowany jako 300D ! ! VIN 11511510305270 Lista czynności wykonanych, kupionych i wymienionych w okresie mojego użytkowania. Poduszki silnika. Simmering wału. Świece. Membrana pompy wspomagania. Membrana podciśnienia. Paski klinowe. Uszczelka pokrywy silnika. Uszczelka miski olejowej. Drążki kierownicze. Amortyzator układu kierowniczego. Zestaw naprawczy układu hamulcowego. Zestaw montażowy klocków hamulcowych. Klocki hamulcowe tył. Pompa układu chłodzącego – używana. Opony nowe 4 szt. / 2009 r. Lampy tylne I seria. Pranie tapicerki. Polerowanie karoserii. Olej ELF 15W40 TurboDiesel Filtr oleju FILTRON OC600 Filtr powietrza FILTRON AR218 / olejak Filtr paliwa PS821 Białe paski ATLAS na opony, ja i wulkanizator się poddaliśmy z zamontowaniem ich. Radio z epoki, nie zamontowane. Oryginalne tylne lampy II seria. Wiele innych drobnych o których nie pamiętam……. Lista czynności kwalifikujących się do naprawy, poprawy. Silnik nie gaśnie po przekręceniu kluczyka. Pompa podciśnienia rozebrana, wymieniona membrana, ale nie przyniosło efektu. Zgasić go można „gaszakiem” na bloku silnika lub dusząc go na biegu. Uszczelki drzwi przednich w szczególności, tylnych też kwalifikują się do wymiany. Przepuszczają wodę podczas mycia auta. W deszczu nigdy nie jeździłem. Uszczelka klapy bagażnika, ale woda do środka nie przecieka. Łożysko tylnego lewego koła. Stuki na wale napędowym. Auto kopci z rury wydechowej, jasno szary dym. Auto przy 90 km/h wyje jak by jechało z max prędkością. Punktowe uszkodzenia lakieru. Zdjęcia w galerii. Wlew paliwa, oryginalny przy tablicy rejestracyjnej jest zaślepiony, nie wiem dlaczego. Paliwo wlewa się przez korek w podłodze bagażnika. Zdjęcia w galerii G+. W planie miałem wymianę przewodów hamulcowych na miedziane. Planowałem wymianę przewodów paliwowych na odcinku od zbiornika do silnika. Auto jest na chodzie i jeździ. Na drodze wzbudza bardzo duże zainteresowanie wśród innych uczestników ruch oraz przechodniów. Odpala za pierwszym razem nawet po 6 m-c przerwy. Ubezpieczenie ważne do 22.05.2016, opłacona pierwsza rata do 11.2015. Przegląd do 16.05.2016. Przebieg licznikowy ponad 62000, czy jest to prawdziwy przebieg ? nie posiadam takiej wiedzy. We środku nowa tapicerka nie oryginalna. Czysty środek. Auto można wykorzystać do obsługi wesel, szacowany zysk od 500 (odbiór młodej pary, przewóz do kościoła i sali) do 1200 pln (dwa dni do dyspozycji + sesja zdjęciowa)za week, jeżeli ktoś dysponuje wolnymi weekendami oczywiście. Podwozie oraz niektóre elementy zawieszenia i stałe napędu są pokryte jakąś mazię, przypomina smołę, na zdjęciach się świeci i wygląda jak pokryte olejem. W mojej galerii G+ zamieszczam szczegółowe zdjęcia podwozia, nadwozia, uszkodzeń karoserii i wnętrza. https://plus.google.com/u/0/11538066117 ... 397/photos Nadwozie -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/iavydVXCsK1?pid=6186273010935139202&oid=115380661179371085397 Wnętrze -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6186260006733225138&oid=115380661179371085397 Podwozie -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175861880664667890&oid=115380661179371085397 Uszkodzenia -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6186267535958252258&oid=115380661179371085397 Wlew paliwa -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175859186575631794&oid=115380661179371085397 Silnik -https://plus.google.com/u/0/115380661179371085397/posts/hKCEBzSTDFW?pid=6175886140046620722&oid=115380661179371085397 Cena jaka mnie interesuje 25000 pln. Lokalizacja: Mietków - Dolnośląskie. Masz więcej pytań napisz TRT@vp.pl |
Autor: | TomaszP [ ndz sie 30, 2015 8:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Wnętrze Silnik Wygląd zewnętrzny Podwozie |
Autor: | kokosz [ ndz sie 30, 2015 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Jeszcze aktualne czy juz sprzedany? |
Autor: | Xytras [ ndz sie 30, 2015 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Poszedł na pniu, dziwi Cię to? |
Autor: | KarolS1988 [ pn sie 31, 2015 9:02 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Xytras pisze: Poszedł na pniu, dziwi Cię to? |
Autor: | TomaszP [ pn sie 31, 2015 9:50 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Aktualne, nr tel wysłałem na prv. |
Autor: | Rafako [ pn sie 31, 2015 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Bardzo ładny... wygląda jak mocne 12-15 tyś złotych Serdecznie pozdrawiam. |
Autor: | TomaszP [ pn sie 31, 2015 5:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Rafako pisze: Bardzo ładny... wygląda jak mocne 12-15 tyś złotych Serdecznie pozdrawiam. |
Autor: | KarolS1988 [ pn sie 31, 2015 7:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Rafako pisze: Bardzo ładny... wygląda jak mocne 12-15 tyś złotych Serdecznie pozdrawiam. niestety ale coś w tym przedziale cenowym będzie warty, poniżej 25 tyś to poszła forumowa Milka i dwie forumowe oryginalne 3.0 choć jedna z nich miała jak ten okaz nieoryginalne wnętrze, no ale cóż rynek zweryfikuje, powodzenia w każdym bądź razie |
Autor: | TomaszP [ wt wrz 29, 2015 8:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
Nadal aktualne. Jestem skłonny oddać za okrągłe 20000, bez możliwości negocjacji w dół Nadmienię jeszcze tylko, że w tym roku auto kończy 40 lat, co oznacza że będzie można ubezpieczyć z opcją zawieszenia. Jeżeli nie znajdzie się zainteresowany to zostanie w rodzinie .... |
Autor: | szymon.dziawer [ śr wrz 30, 2015 9:33 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
TomaszP pisze: Jeżeli nie znajdzie się zainteresowany to zostanie w rodzinie .... No i nastraszyłeś. Ja się przeląkłem, a strachliwy nie jestem. |
Autor: | mojojojo13 [ śr wrz 30, 2015 8:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
za 25-7 to ja bym się zastanawiał czy swojego nie pchnąć - 200 benzyna, oryginał (czytaj nie szczepiony) i bez cyrkli. Panie - szukaj Jelonka na Jelonkach (bez obrazy Waciak - bo to fajna dzielnica). |
Autor: | TomaszP [ pt paź 02, 2015 9:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
mojojojo13 pisze: za 25-7 to ja bym się zastanawiał czy swojego nie pchnąć - 200 benzyna, oryginał (czytaj nie szczepiony) i bez cyrkli. Panie - szukaj Jelonka na Jelonkach (bez obrazy Waciak - bo to fajna dzielnica). Jaki jest sens twojej powyższej odpowiedzi ? Przecież to jest dział "Giełda" a nie dyskusja. Twoja chęć błyśnięcia ? Jak chcesz, to wystaw swój model nawet za 50 k, nic mi do tego. Oglądałeś mój samochód, że w taki sposób się o nim wypowiadasz ??? Domyślać się tylko mogę, że wychodzi z Ciebie natura PRAWDZIWEGO POLAKA. |
Autor: | mojojojo13 [ ndz paź 04, 2015 7:14 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W115 200D (silnik 3.0 D, 5 cylindrów) rocznik 1975 |
no właśnie giełda - dużo osób to czyta, nie wszystkie się znają na /8 a warto podkreślić, jaka jest różnica pomiędzy kundlonym autem a oryginałem,oraz to że kupując takie auto jako inwestycja wtapia się pieniądze. Nie chcesz komentarzy to wystaw na OLX lub Allegro. Nie wiem co znaczy natura prawdziwego Polaka, ale jeżeli gdzieś tam w głowie myślisz, że chodzi o zazdrość to myśl tak dalej... polerując cyrkle na nadkolach. Na /8 patrzę z sentymentem, nie kwestionuje włożonej w to auto pracy, a jedynie fakt, że kupno auta nieoryginalnego w tej cenie nie ma uzasadnionych przesłanek. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |