MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 11:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Mam 4 szybkie pytania na początek:

1. Czy ktoś z was może mnie upewnić w numerach MB czujników podciśnienia przy D jetronic do 250CE oraz do 280CE?
Czy czujniki te mogą być zamienne i działać poprawnie?

2. Nie znalazłem tego w moim ruskim EPC - numery osłonek na końcówki wtrysków "2" D jetronic do 280CE - takie plastikowe zielone kapturki.
Jaki to ma numer MB - i czy poza ASO można to zamówić od ręki, jak tak to gdzie?

3. Jedna zakuwka przy wtryskiwaczu lekko się poci - czy i jak można ją zdemontować i czy można to przerobić na rurki z zaciskami?

4. Zestawy naprawcze - rurki + filierki do Djet - ktoś z was to kupował, gdzie to można dostać?


Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
W moim 250CE jest zamontowany 0 280 100 025. Czy do 280 jest to samo, nie wiem.
Numery wtryskiwaczy to 0 280 150 035. Wszystkie mam podłączone na opaski bez skuwek. Ściągasz wężyk ze skuwką i zakładasz na opaskę.
Tych zielonych kapturków nie masz wcale, czy potrzebujesz wymienić? Nie wydaje mi się, żeby można było dostać to oddzielnie.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Można je stosować zamiennie (u mnie działało), ale uważam, że nie jest to dobrze skoro zostały skonstruowane z różnymi numerami. Tak na oko to rozpoznasz te od m110 po czarnym dużym kapturku od przodu w w114 korpus to monolit ze stopu.
W czasie produkcji 250ce były czujniki z dwoma numerami zależnie od roku produkcji. Napisz z którego roku masz auto to ci odpowiem czy jest tak jak opuściło fabrykę [zlosnikz]
Zielonych plastików nie kupisz osobno to jest integralna część wtryskiwacza. Można a nawet powinno się wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy (te czarne gumki)
Mam kilka wtryskiwaczy kompletnych, ale nie daję za nie gwarancji i mogę je sprzedać.

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy?


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Chłopaki dzięki za podpowiedzi! Właśnie wyszedłem z garażu.

Wymontowałem czujnik podciśnienia - numer 0280100111 - czyli prawidłowy dla M110 - wg. katalogów
Pomierzyłem go - zgodnie z instrukcją do Djet, nie pamiętam numeru pinów ale ma odpowiednio 93,5ohm oraz 366ohm. Katalogowo powinien mieć 90 i 360 - jak duży może mieć to wpływ? Nie mam pojęcia.
Co gorsza czujnik miałem na błotniku od strony pasarzerra i długi przewód podciśnienia - przewód wymieniłem na twardy - ale jaki to może mieć wpływ - nie wiem!

Wtryskiwacze mam 0280150014 - później zastąpione właśnie numerem części 0280150035 - wszystkie 6 takie same.
Zgodnie z podpowiedzią zdejmę zakuwki i zrobię nowy dopływ.

Wtryski właśnie wyjąłem na wierzch, wykręciłem świece i zrobiłem próbę jakości i ilości. Rozpylają w ładnie i w dobrej sekwencji - tak jak zapłon idzie. Później nałożyłem 6 rurek do 6 kieliszków (nie miałem nic małego z podziałką wiec dziś piłem shoty z w114) - przez jakieś 60 sekund kręcenia naleciało ok 20-25ml - po równo z 6 wtrysków.

Ciśnienie na listwie mam ustawione manometrem na 2.0bara. Jak zostawi sie wtryski z działającą pompką to na iglicy widać śladowe ilości paliwa, ale nie cieknie - raczej pojawia się wokół iglicy - poci się - akceptowalne?

Potencjometr na przepustnicy działa płynnie - niestety w 1 osobę nie dałem rady go zmierzyć. Jedyne co to on może sklejać styk wskazujący przyspieszanie - czyli wzbogaconą mieszankę silnik dostawał by cały czas- nawet przy równej jezdzie - mechanizm jest delikatny ale rozłożony działał prawidłowo.

Zapłon ustawiony - dokładnie, ciśnienie na cylindrach równe i w normie dla M110, czujniki temperatury - dziś przy ok 20st - pokazują dokładnie tyle ile mówi instrukcja.
Dodatkowe powietrze do rozruchu i wolne obroty - działają prawidłowo, 7 wtryskiwacz podaje paliwo na starcie (później raczej się wyłącza ale nigdy tego nie miałem jak sprawdzić).

Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?!

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
rasch pisze:
Tak z ciekawości zapytam, że przy założeniu, że wszystko działa, a niedomaga tylko zawór podciśnienia, to jakie są objawy?


W środku jest cewka - którą porusza membrana podciśnienia - jak cewka padnie - to "komp" nie poda paliwa, jak się gdzieś zacina albo nie działa płynnie albo membrana pęknie - to p będzie dawać złą dawkę - prawdopodobnie za ubogą jak na obory silnika.
Ale pojęcia nie mam jak to zweryfikować - są wykresy - gdyby podać parę podciśnień dokładnie to można zweryfikować czy jest w normie - ale nie mam tak dokładnego sprzętu.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty :-? To zaczynam poszukiwania :evil:

rasch pisze:
Jak to wszystko działa - to czemu moje auto pochłania 20l - w trasie? tak to wygląda jakby dostawało za dużo paliwa?!
Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 01, 2013 10:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
http://members.rennlist.com/pbanders/
Poczytajcie trochę

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pt sie 02, 2013 7:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e - dałeś naprawdę dobre źródło informacji! Wcześniej widziałem tę storonę ale nie dodałem od razu do zakładek i mi uciekła.
Widzę ze bardzo przydał by się oscyloskop albo miernik z taką funkcją.

Pierwszy wniosek po pobieżnej lekturze - potrzebuje nowe cięgna i elementy mechaniczne do sterowania przepustnicą - inaczej nie ustawię dokładnie i trwale przepustnicy.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pt sie 02, 2013 7:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
I w ramach relaksu:
Obrazek

Wasze zdrowie!
Obrazek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: sob sie 03, 2013 9:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy?
Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika.

Może ktoś w Łodzi ma 114//115 z M110 - to bym sobie obejrzał i porównał?

Może ktoś z was ma coś takiego do sprzedania?


rasch pisze:
Moje auto jedzie przyzwoicie, nie pali więcej jak 11 - 12l i ma dosyć kopa, ale poszedłem sobie zmierzyć tą rezystancję i pomiędzy pinami 15 a 7 mam 92 ohmy a pomiędzy 8 a 10 głucho, obwód otwarty, znaczy się zepsuty :-? To zaczynam poszukiwania :evil:


11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm ;) Obyś miał tylko błąd pomiaru :)

rasch pisze:
Może czujnik temperatury cieczy, ten pod termostatem? Czujnik podaje np. zaniżoną temperaturę i komp dawkuje więcej paliwa.


rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet
1. Powietrza - na dolocie przy filtrze,
2. Temperatury cieczy - ten mniejszy w głowicy - odpowiadający za mieszankę,
3. Temperatury cieczy - ten większy - od sterowania wtryskiem rozruchu

Nie wliczamy tego do wskaźnika temperatury.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: sob sie 03, 2013 9:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
I jeszcze raz zapytam o wtryski:
U mnie wygląda to tak:
Obrazek

W silniku 4,5 z D-jet wtryskiwacze miały jeszcze na samym końcu małą plastikową nakładkę - nie uszczelkę i wyglądały tak:
http://wtryski.com.pl/photos/wtrysk-paliwa-mercedes-w107-116-0280150024-d-jet-3194587412.jpg

To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy.
Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba?

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: sob sie 03, 2013 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Hej
Wowek pisze:
11-12 litrów to brzmi normalnie! 8-10 głucho - a nie miałeś miernika w zakresie do 200ohm Obyś miał tylko błąd pomiaru

Wowek, faktycznie, pomiaru dokonywałem na "piszczadełku" i tam był zakres do 200ohmów. Niezły numer zrobiłem :oops:
Dzięki za uwagę. Mój zawór jest raczej sprawny. Mam później na mierniku zakres na 2 tys. i tam pokazuje mi 0,3.

Wowek pisze:
rasch - składałem juz 2 razy m110 i nie widziałem tam żadnego czujnika. Już raz pomagałeś mi zidentyfikowac wszystkie czujniki w moim zucie ze zdjęć i ja rozpoznaje 3 czujniki temperatury służące do sterowania D-jet

Z tym czujnikiem temperatury to faktycznie, teraz sobie przypomniałem. Ja w moim M114 mam pod termostatem.
Więc nie ma co porównywać do M110.
U mnie przy uszkodzonym czujniku akurat tak lało, że na nowych świecach odpalone auto chodziło chyba z minutę :lol: i gasło bo świece już całe czarne.

Wowek pisze:
To niebieskie to nakładka plastikowa - która jest wokół iglicy.
Czy w m110 czegoś takiego nie trzeba?

Jeżeli ta nakładka miałaby służyć tylko np. ochronie iglicy przed mechanicznym uszkodzeniem, to przy montażu do silnika pewnie byłaby ściągana. Ale niech się znawcy wypowiedzą ;) . U mnie wszystkie mają osłonki i kilka sztuk, które kupowałem, też je miały.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pn sie 05, 2013 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Czy ktoś z was ma może zdjęcia (lub zdjęcia samych części) jak powinien wyglądać kompletny układ dźwigni do otwierania przepustnicy?
Układ samej przepustnicy i takiego suwaka na kolektorze dolotowym u mnie jest na pewno oryginalny ale co do reszty nie jestem pewnie. Szczególnie chodzi mi o elementy przy samej grodzi od strony silnika.

Wowek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pn sie 05, 2013 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Cisza , no tak mało ambitne pytanie i pewnie nikt nie ma 280E czy CE. Rozumiem.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl