MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 08, 2013 6:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Innych nie mam-to mój były 280E-znalazłem gdzieś na dysku.
Możesz sobie układ dzwigni odszukać w EPC -jest oryginalny rysunek.
Parę elementów jest jeszcze po drugiej stronie ściany grodziowej czyli w kabinie...


Załączniki:
a 016.jpg
a 016.jpg [ 154.86 KiB | Przejrzano 10610 razy ]
a 015.jpg
a 015.jpg [ 170.51 KiB | Przejrzano 10610 razy ]
a 014.jpg
a 014.jpg [ 152.21 KiB | Przejrzano 10610 razy ]
a 001.jpg
a 001.jpg [ 166.18 KiB | Przejrzano 10610 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 08, 2013 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
mam komara sztywniaka

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: sob sie 10, 2013 9:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Wow! Zdjęcie numer 3 - mówi mi wszystko! U mnie ktoś zrobił wcześniej rzemiosło - nie mama tam takiej dźwigienki.
Z jakiego rocznika był twój 280E ?
U mnie dźwigienki nie są w kształcie płaskownika a jako pręty - czyli raczej mama starsze rozwiązanie.

Bardzo ciekawe jak wygląda mechanizm po drugiej stronie grodzi. Niestety w Łodzi mam ASO gdzie muszę dokładnie pokazać na obrazku co chę kupić. Stąd te pytania.

Chyba ze ktos z was mam takie elementy z 280e czy ce do odsprzedania?

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pn sie 19, 2013 8:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Podepnę się pod temat w temacie D-jeta , ale w sprawie pompy paliwa. Jako że oryginalna nowa pompa jest niedostępna, ktoś poradził zastosowanie zamiennika z allegro , firma MaxGear. Podobno miała działać bezproblemowo. Dziś po podłączeniu paliwo pompuje, jednak wpięta w układ nie potrafi wytworzyć żadnego ciśnienia , podczas gdy stara oryginał nabijała 1,8- 2 bar (sprawdzone manometrem za pompą w obu przypadkach). Czy ktoś ma pomysł jaki zastosować zamiennik , aby silnik zadziałał? :-?

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pn sie 19, 2013 9:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Z K-jeta zastosuj jakąś na sztukę.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: pn wrz 09, 2013 10:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Podsyłam metodę jak sprawdzić ciekniecie wtrysków:
Obrazek
I dodatkowo regulator cienienia:
Przy 2barach moj ładnie wyrzucał paliwo z "listwy"
Obrazek

Wtryskiwacze sprawdziłem na rozpylanie - działaj dobrze, nie przeciekały, zalałem je na 2 noce "odrzewiaczo czyscielem wtrysków" - czy pomogło? Nie wiem ale nie zaszkodziło.

Dodatkowo - każdemu polecam przy jakichkolwiek objawach nierównej pracy - wymienić uszczelki wtryskiwaczy, pierścienie segera i przewody gumowe - zrobiłem tak i silnik pracuje o niebo równiej.

Przy okazji - dodałem nowe świece, przewody i przeniosłem czujnik podciśnienia w prawidłowe miejsce.
PS. Czujnik podciśnienia zweryfikowałem na trzymanie podciśnienia - wynik - szczelny i elektrycznie na oporności.

Czujnik przepustnicy - działa poprawnie ale brakuje mi jeszcze elementów cięgien - wiec auto stoi...
Mam nadzieje że temat spalania został zwalczony - najprawdopodobniej - przyczyną były uszelki które dawały lewe powietrze i oddalony czujnik podciśnienia.



Pisze dla potomności ;)

Stomek - pompka paliwa - kupowałem w tamtym roku, są z zamienników 100-150pln

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: wt wrz 10, 2013 9:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Co do pompy paliwa znalazłem właśnie przy okazji porządków opakowanie od pompy, na której jeżdżę od dwóch lat i na razie bez problemów.
Na etykiecie jest opis Getz-30.
Mniej więcej coś takiego: http://allegro.pl/pompa-paliwa-zewnetrz ... 59075.html


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: śr wrz 11, 2013 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Rasch - tak ale zdaje mi się ze przy 250ce jest inna pompa niz przy 280ce - pewny nie jestem....

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: śr wrz 11, 2013 2:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
oryginalna w 250CE wygląda tak - przynajmniej w moim, 1970 rok

Obrazek

akurat mam na wierzchu.

i to jest konkretnie ta druga wymieniona w pniższym poście rascha:
250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Ostatnio zmieniony czw wrz 12, 2013 7:56 am przez wielbuont, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: śr wrz 11, 2013 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Podstawa to właściwe ciśnienie i średnice króćców. Resztę, czyli gabaryty czy mocowanie można zawsze dopasować.
Co do ciśnienia powinno być 2,0 atm przy 2,5l i 2,2 atm przy 2,8l. Jak będzie wyższe to chyba nie zaszkodzi?
Sprzedawcy podają obecnie, że do 250CE i 280CE jest taka sama pompa. Pewnie znaczenie może mieć jeszcze rocznik.

Znalazłem jeszcze takie info jak poniżej. Wrzucałem tu na forum kiedyś nawet linka do tych danych z posta z niemieckiego forum /8
Nie wiem na ile te dane są poprawne. Porównując do mojej oryginalnej pompy w odniesieniu do numeru nadwozia i rocznika, to by się zgadzało.

250CE 4.69-3.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 002
250CE 4.70-9.70: Pompa paliwa Bosch 0 580 970 004
250CE 10.70-4.72: Pompa paliwa Bosch 0 580 464 005 Moja wersja

Zastosowanie po numerze nadwozia z numeracją pomp MB:
do 014884: A0010917401
od 014885: A0010917101

Zastosowanie w pojazdach
0 580 970 002: Zamieniona przez 0 580 970 004
0 580 970 004: MB 250 CE (4.69-4.72), MB 280 SEC 3.5 (1.70-12.71), MB 300 SEL 3.5 (1.70-7.72)
0 580 464 005: dużo MB D-Jetronic od około końca 1971 (W107, W108, W114, W116)

Podają tam jeszcze, że obecnie stosują uniwersalny zamiennik o numerze 0580464070 i ciśnieniu 3 barów.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: śr wrz 11, 2013 10:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: czw sie 21, 2014 11:53 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sie 21, 2014 11:02 am
Posty: 1
Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie.

Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę.

Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa.

pzdr
kuba


voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.
voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: wt cze 20, 2017 6:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 2:08 pm
Posty: 1
ziconylo pisze:
Mam D-jetronica w innym samochodzie- VW type 3 i tutaj używamy np zamiennika od ford ranger 85' - za około 70 baksów. Jest tylko wlot i wylot bez powrotu. Powrót trzeba złączką Y skierowac do wlotu. Używałem kiedyć i daje dobre ciśnienie.

Wowek tak jak miałeś duże spalanie to lewe powietrze wzbogacało mieszankę.

Uwaga - kup sobie smar silikonowy który i lekko posmaruj wszelkie miejsca gdzie lewe powietrze może się dostawać - w tym nowe uszczelki od wtrysków. W moim są podobne wytryskiwacze i j amam patent. Nie stosuje stokowych uszczelek , tylko biorę tzw CIS od VW 1ki , zdejmuje te czapeczki z wtrysków. Ale to patent volskwagenowy nie wiem jak u Was działa.

pzdr
kuba


voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.
voytas pisze:
Większe ciśnienie nie powinno stanowić problemu bo zostanie zredukowne przez regulator ciśnienia paliwa...
Podejrzewam że każda pompa od K-Jetronica dałaby radę zasilić D-Jetronica.


Osobiście sprawdzałem i dziala na pewno ale nie można stosować pompy od k-jetronika ponieważ ona daje ciśnienie 6 bar a to jest za dużo dla d-jetronika i jego słabszych przewodów paliwowych i możemy sie domyśleć czym to grozi przy rozgrzanym silniku. Zwróćcie uwagę ze pompa 6barowa ma podłączenie przewodem stalowy na gwint i do urządzenia wtryskowego tez a 2barowa wężem gumowym i zabezpieczonym opaska zaciskowa.


Na górę
 Tytuł: Re: D-jetronic
Post: wt mar 31, 2020 11:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 19, 2015 7:31 pm
Posty: 45
Panowie pacjent 250 CE bardzo ciezko wkreca sie na obroty kopci na bialo przy dodawaniu gazu. Od czego zaczac ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl