MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2003 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Lubię funkcjonalność, ale też nie lubię takich wyrobów. Czekoladopodobny czy samochodopodobny, wszystko jedno. Pozdrawiam.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 2:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:10 pm
Posty: 370
Lokalizacja: Sokolniki k/Łodzi
Do mnie takie futurystyczne wizje aut nie przemawiają, kiedy się rozglądam na ulicach to widzę masę bezkształtnych pokrak, wśród których co jakiś czas wyróżni się jakieś ładne auto, ale najczęściej ma ono sporo ponad 10 lat.

_________________
Pozdrawia:
Wooks
W 123 240TD 1984
W 123 230 1977 M102
(Von Konstruktion bis Kundendienst
- höchste quälitat aus Prinzip)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 11:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
misiek pisze:
Bukol pisze:
Ten pomysł kupuję.


Ja zdecydowanie nie.
Albo coupe albo czterodrzwiowe costam. Nie znosze wyrobow "czekoladopodobnych" [zlosnik]


Kupuję ten pomysł do vana, pseudocoupe to nie dla mnie. Za mało precyzyjnie się określiłem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2003 12:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
A już w Ciebie zwątpiłem [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2003 11:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Bukol pisze:
misiek pisze:
Bukol pisze:
Ten pomysł kupuję.


Ja zdecydowanie nie.
Albo coupe albo czterodrzwiowe costam. Nie znosze wyrobow "czekoladopodobnych" [zlosnik]


Kupuję ten pomysł do vana, pseudocoupe to nie dla mnie. Za mało precyzyjnie się określiłem.


Przy przeglądaniu archiwalnych OM znalazłem notatkę o samochodzie Lancia Aurelia - w wersji sedan nie miała słupka B a tylne drzwi otwierały się "pod prąd". To było w 1953 roku, czyli pomysł ma minimum 50 lat.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2003 12:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Pomysl ten pojawil sie juz w czasach, gdy moc pojazdow mierzono w koniach pociagowych, widzialem cos takiego na zywo. Nie znam sie jednak na powozach, wiec ani producenta ani rocznika nie jestem w stanie podac [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2003 11:22 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bez slupka B, autko musi wazyc sporo wiecej od odpowiednika ze slupkiem kg i stosunkowo krotka przestrzen pasazerska, aby mialo podobna sztywnosc. Jakos tego typu rozwiazania, czy kabriolety bez gornego palaka, ze wzgledow bezpieczenstwa malo mnie przekonuja, aczkolwiek ladnie wygladaja [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2003 1:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Jakos tego typu rozwiazania, czy kabriolety bez gornego palaka, ze wzgledow bezpieczenstwa malo mnie przekonuja, aczkolwiek ladnie wygladaja [zlosnik]


Ale jakoś nie przypominam sobie kabrioletu MB z pałąkiem (stałym - bo wysuwane w czasie dachowania to co innego) i jakoś nikt nie skarżył się na nadmierną śmiertelność czy brak sztywności nadwozia i komfortu. IMO dobry producent (MB, BMW itp) nie stosuje pałąków w kobrioletach bo technologicznie nie ma takiej potrzeby, a bezpieczeństwo rozwiązuje się w inny sposób (trudno posądzać MB i BMW o brak troski o bezpieczeństwo nabywców ich pojazdów). Moim zdaniem kabriolet z pałąkiem to nie to samo - brak proporcji.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2003 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol pisze:
Moim zdaniem kabriolet z pałąkiem to nie to samo - brak proporcji.


Podpisuje sie pod tym czym tylko potrafie.
Palak to jest wlasnie najwiekszy feler Golfa MKI.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2003 12:03 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Ale jakoś nie przypominam sobie kabrioletu MB z pałąkiem (stałym - bo wysuwane w czasie dachowania to co innego) i jakoś nikt nie skarżył się na nadmierną śmiertelność czy brak sztywności nadwozia i komfortu. IMO dobry producent (MB, BMW itp) nie stosuje pałąków w kobrioletach bo technologicznie nie ma takiej potrzeby, a bezpieczeństwo rozwiązuje się w inny sposób (trudno posądzać MB i BMW o brak troski o bezpieczeństwo nabywców ich pojazdów). Moim zdaniem kabriolet z pałąkiem to nie to samo - brak proporcji.


MB tez nie pamietam, ale byl taki kadet:) Pelny slupek B i ewentualny palak (zamyka strukture - teraz jest powszechy w osobowych renaultach i mb, oczywiscie spina slupki B), to jedna z wazniejszych czesci przy uderzeniach bocznych (zdarzaja sie sporoczesciej niz dachowanie, bo prz tym ostanim, czy cos Ci sie wysuwa to i tak malo pomaga). Oczywiscie, ze mozna to sztywnosc zachowac w inny sposob, ale wtedy auto musi miec wieksza mase, masywniejsze progri, inne wzmocnienia. Nie ma nic za darmo, albo pieknie, albo bezpiecznie.

Co do bezpieczenstwa, to nie zapominajmy, ze o nim sie mysli od dosc nie dawna. W123 mialo jako jedne z pierszych aut kontrolowane strefy zgniotu. Jesli chodzi o MB, BMW, czy Volvo to auta zawsze byly bezpieczne, ze wzgledu na swoja mase. Powoli inne staja sie coraz bezpieczniejsze i co sie dzieje? Porownajcie ile wazyl Golf II i IV. (sa w internecie testy zderzeniowe obu, 1 katastrofa).

W sumie wspolczesne roadsters wypadaja niezle w testach zderzeniowych.
http://www.euroncap.com/results.htm

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2003 12:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
MB tez nie pamietam, ale byl taki kadet:) Pelny slupek B i ewentualny palak

Kadetta cabrio to miałem [zlosnik] , taki sam pałąk ma Golf 1, 3 i 4, Escort itp. Peugeot 306C jest bez!!!

laudan pisze:
Co do bezpieczenstwa, to nie zapominajmy, ze o nim sie mysli od dosc nie dawna. W123 mialo jako jedne z pierszych aut kontrolowane strefy zgniotu


Eeeee - 110 już miała.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2003 11:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Oj chłopaki - tak psioczycie na te obecne Jaguary, a w Niemczech "Motor Klassik" przeprowadził wśród ok. 10 000 entuzjastów klasycznej motoryzacji ankietę na klasyki przyszłości. W kategorii obecnych luksusowych limuzyn Jaguar XJ zajął II miejsce (14,9 procent głosów). Wygrał Maybach (26,5%) Obecna S-klasa była trzecia (10.4 %) [zlosnik]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl