MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 2:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 21, 2003 10:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:28 am
Posty: 6
Lokalizacja: Gryfino
Moze ktos jeździ na zarowkach H4 100/90W (100/80 itp.)? Jak znosza to reflektory? Kolega ma takie autko, swiatelka tak wątłe ze nieraz nie wiadomo czy sa wlaczone. Planuje pociagnac mu nowe kabelki i zalozyc mocniejsze zarowki. Zrobilem to juz w rekinie BMW e21 320 - uzyskalem 14,0 V na zarowkach. Mijania/drogowe H4 100/90W a drogowe H1 100W. Autko jeździ kilka latek i nie ma problemu ze swiatelkami. Policja ani diagnosci nie czepiaja sie. Trzeba tylko dbac o poprawne ustawienie swiatel aby innych nie oslepiac i wczesniej zmieniac na krotkie przy mijaniu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 12:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Na żarówkach H4 100/90W jeżdziłem i w Scorpio i teraz w W124, nie zmieniałem żadnych kabli i od lat nic się nie dzieje. Kiedyś ( a może i teraz) na opakowaniu takiej żarówki był napis: "Tylko dla sportu".Światła to trzeba mieć ustawione poprawnie zawsze a nie tylko przy mocniejszych żarówkach.Na pewno nieraz zauważyłeś że oślepia Cię maluch, który jeździ jeszcze na tzw. bańkach.
Poza tym wydaje mi się że załozenie większych żarówek moze mieć wpływ na długość życia luster, ale tak jak mówiłem u mnie nic się nie dzieje juz od 2 lat w 124 i nie działo przez kilka w scorpio.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 12:45 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:28 am
Posty: 6
Lokalizacja: Gryfino
Wiem ze zawsze trzaba miec ustawione swiatla. Przeciwnicy mocniejszych zarowek twierdza ze oslepiaja one innych. Prawda jest taka, ze oslepiaja przyslowiowe maluchy ze zwykłymi źle ustawionymi swieczkami a standardowe H4 60/55 tez raza w oczy jak ktos wpatruje sie w reflektor.
W Beemce odbłyśniki i klosze dobrze znosza te zarowki. Kable dalem nowe, bo na oryginalnych bylo ok. 12V a przyrost napiecia do 14,0 daje 60% przyrost strumienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Osobiście jeżdże na żarówkach OSRAM Silverstar +50% i wszystko ładnie świeci :) , powiem tylko, że lustra nie były już pierwszej jakości, a świeciło bardzo dobrze (Merc W123), zresztą w C klasie też miałem Osramy +50% i Xenarc'i

Co do żarówek typu 100/80 to nie są one dopuszczone do ruchu drogowego, są to tzw. rajdówki


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 3:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:28 am
Posty: 6
Lokalizacja: Gryfino
Wynalazki typu costamcoś +50% maja mniejsza trwalosc od standardowych a sa o wiele droższe. Jesli wierzyc producentowi to 60/55 +50% powinny dawać tyle swiatla co 90/80 - a takie juz nie sa dozwolone. Dziwne? Te o wiekszej mocy nie sa dopuszczone do uzytku w Europie i dlatego nie maja symbolu E1.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2003 5:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
w dobrych firmowych zarówach zmieniona jest barwa swiatła oraz lepsze ich ukierunkowanie... jak pisał arek także krótsza jest ich zywotnośc
a co do homologacji jeszcze 3 lata temu lampy ksenonowe nie mialy homologacji w zadnym kraju UE -nie wiem jak jest teraz,a tak było... i nikt sie ich nie czepiał

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2003 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
a co do homologacji jeszcze 3 lata temu lampy ksenonowe nie mialy homologacji w zadnym kraju UE -nie wiem jak jest teraz,a tak było... i nikt sie ich nie czepiał


i tu się mylisz :P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2003 7:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Sory ale temat mało zwiazany z MB więc laduje Hyde Parku powodzenia.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2003 9:35 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:28 am
Posty: 6
Lokalizacja: Gryfino
przypominam - Temat:

Mocniejsze zarowki w W124


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2003 9:26 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 21, 2003 10:28 am
Posty: 6
Lokalizacja: Gryfino
Rok temu napisałem do Philipsa. Bardzo szybko o3małem opowiedzi na moje pytania (solidna firma!) Ponizej wklejam pyania i odpowiedzi:

____________________________________________________________

Oto odpowiedzi na Pana pytania:

-dla jakich warunkow (napiecia) podaje sie moc zarówek
samochodowych?
Dla napięcia 13,2V. A przy napięciu max.13,8V żarówki halogenowe powinny pracować bowiem każde wyższe napięcie powoduje nieproporcjonalny spadek trwałości.

-jaki strumień świetlny emitują żarówki np. H1 55W,100W i
odpowiednio H4
PHILIPS nie oferuje wersji STANDARD, standardem jest PREMIUM (+30%), a zatem:
H1 55W Premium - 1690 lm +/- 15%; trwałość - 250h.
H1 100W - 2500 lm +/- 15%; trwałość - 50h; (niehomologowane - zakaz używania na drogach publicznych).
H4 60/55W Premium - 1815 + 4% - 15% oraz 1100 +4% - 15%; trwałość - 500h.
H4 100/90W - 2900 +/- 15% oraz 1700 +/- 15%; trwałość - 100h; (niehomologowane - zakaz używania na drogach publicznych).

-o ile wyższym (orientacyjnie) strumieniem dysponują droższe (o
podwyższonej wydajności) zarówki bez fltrów ograniczjących ich
widmo
Premium - 30% więcej w stosunku do żar. standard
VisionPlus - 50% więcej w stosunku do żar. standard

-o ile strumień jest ograniczany przez filtry niebieskie, żółte
itp.
O ok. 5-10% dla żar. PHILIPS, ale strumień światła wyjściowy jest taki jak w opisie żarówki (+30%, +50%). Jakiekolwiek nakładki inne powodują dużo większe redukcje strumienia wyjściowego światła.

_________________
e21 320
e34 525iA 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl