Wymiana kostki
2 soposoby – jeden rozbiórka kolumny ze ściągaczek
Drugi prosty – odkręcić śrubę nr 8 mocującą kolumnę i wymienić kostkę
Najpierw należy zdjąć plastiki - obudowę ,która składa się z dwóch części i maskuje stacyjkę , przewody itd.(za kierownicą), następnie odkręcić osłonę krzyżaka kolumny kierowniczej(dwie plastikowe nakrętki z półokrągłym łbem z nacięciem na śrubokręt - znajdziesz je pod zespołem pedałów sprzęgła i hamulca)gdy to już odkręcisz to śmiało pociągnij i ta osłona wyjdzie .Gdy to wykonasz zobaczysz taki widok jak na zdj.1
na zdjęciu widzisz krzyżak i śrubę na klucz 13- należy odkręcić, wyjąć śrubę .
Następnie odepnij kostki z przewodami od manetek i od stacyjki i odkręć śrubę mocującą stacyjkę klucz imbusowy 6mm zdj .2 (poniżej)
po wykręceniu śruby imbusowej pociągnij za kierownicę (do góry ) powinna wyjść lekko i zwróć uwagę na sprężynę która jest przed krzyżakiem(jak wieloklin się wysunie z krzyżaka to ta sprężynka wypadnie - należy ją później włożyć w to samo miejsce jak będziesz składał)zdj.3 i 4
Tak będzie wygladała kierownica po wyciągnięciu zdj .5
Następnie trzeba wykręcić małą śrubkę mocującą kostkę - potrzebny śrubokręt płaski na samym końcu wykrzywiony i cienki .(śrubka ma krótki gwint i wystarczy dwa może trzy obroty) następnie wyjmij kostkę i zamontuj nową.zdj.6 i 7
Montaż w odwrotnej kolejności ( jak rozbierzesz - to i złożysz ).
Zalecane przy tej robocie jest sączyć piwko -to ważne i potwierdzi to większość kolegów z forum.
Pozdrawiam i myślę że jednak zrobisz tę wymianę sam - satysfakcja GWARANTOWANA.
zdjęcia w kolejności:







Ps. mi to zajęło godzinę z rozebraniem i złożeniem spowrotem. Sama przyjemność z racji prostoty konstrukcji