MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam.

Ponawiam temat viska i ciśnienia oleju. Zauważyłem ze na normalnie ciepłym silniku ( ok. 90st ) ciśnienie utrzymuje się przy 2 , a jak jest naprawdę rozgrzany silnik ( 105 –110 st ) to wtedy ciśnienie spada do 1.5 i już niżej nie zejdzie. Oczywiście na zimnym silniku wskazówka wskakuje na 3 i w miarę większej temperatury schodzi. Możliwe ze jak visko będzie dobre to i ciśnienie się unormuje?
Panowie – jak u was wygląda ciśnienie oleju? Słyszałem ze nie powinno schodzić poniżej 2. Nurtuje mnie ten temat, bo się boje ze silnik nie jest w dobrym stanie.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 7:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
u mnie nigdy nie spada poniżej 2 - nawet jak go pożadnie przegonie na autostradzie

jak silnik jest zimny to oczywiście jest 3.. po nagraniu do 85stopni spada na ok.2,3 a ja go przegonie to jest 2

ale wystarczy żę ja minimalnie nacisne pedał dagu i odrazu z 2 robi się 3 - także spokojnie

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 8:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Gratulacje z okazji zakupu.

Zmiana, jak widzę, w podpisie i na logo. A taki fajny zwierz był.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 8:50 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Witam.

Ponawiam temat viska i ciśnienia oleju. Zauważyłem ze na normalnie ciepłym silniku ( ok. 90st ) ciśnienie utrzymuje się przy 2 , a jak jest naprawdę rozgrzany silnik ( 105 –110 st ) to wtedy ciśnienie spada do 1.5 i już niżej nie zejdzie. Oczywiście na zimnym silniku wskazówka wskakuje na 3 i w miarę większej temperatury schodzi. Możliwe ze jak visko będzie dobre to i ciśnienie się unormuje?
Panowie – jak u was wygląda ciśnienie oleju? Słyszałem ze nie powinno schodzić poniżej 2. Nurtuje mnie ten temat, bo się boje ze silnik nie jest w dobrym stanie.


110oC to już trochę dużo. Najlepiej jak będziesz miał dobrze nagrzane auto i wysoką temperaturę, to zgaś silnik, otwórz maskę i sprawdź, czy możesz obrócić ręcznie wiatrakiem chłodnicy. Jeśli obracać się będzie lekko, to kupuj nowe visco - im szybciej, tym lepiej. Wcześniej na zimnym silniku sprawdź sobie, jak jest, kiedy wiatrak obraca się bez oporów. Innym sposobem jest podniesienie maski nagrzanego auta i poproszenie kolegi o zgaszenie silnika - w tym czasie obserwuj wiatrak. Jak silnik stanie, to wiatrak też natychmiast powinien się zatrzymać. Jeśli visco jest zwalone, to bezwładnie wykona jeszcze obrót czy dwa. Zwalone visco lubi też sobie grzechotać itd. Jak jest źle, to wymieniaj - szkoda, żebyś przegrzał motor. Polecam oryginał (Visco lub ew. Sachs) [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 3:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Visco ważna rzecz - silniczek od razu lepiej chodzi.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
gratuluje zakupu piękne autko [zlosnik] [zlosnikok]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
Post: sob sie 21, 2004 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Czesc

Pszczola pisze:
Witam

Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem W124 300D Automatic.


Noo gratulacjee !!! [pub]
A jak kolor - przyzwyczailes sie juz? Biala MB, to klasyka... jak czerwone Ferrari czy zielone Kawasaki. IMHO zarowno 124 jak i 201 bardzo ladnie w bieli...

Cytuj:
Może teraz parę słów o samym autku : autko przyjechało do nas jako składak w ’94 ( podobno na kołach). Wcześniej miała tylko jedną właścicielkę ( ur. 1929r !!! ) która najprawdopodobniej puknęła kogoś lekko w d... ( świadczą o tym wymienione reflektory i od podwozia spawy które kończą się jakieś 10/15 cm od zderzaka,


A jednak... niestety dobrze mi sie wydawalo [szalone]


Cytuj:
Stan licznika przy zakupie jest adekwatny do stanu ogólnego – 390.000km. blacha zdrowa ( oczywiście gdzieniegdzie pojawiają się małe purchle – ale przy tym wieku to norma ), środek jest naprawdę ładny, siedzenia nie poprzecierane, podsufitka w miarę czysta, plastiki całe.


Hmm... 390 czy 290? Na zdjeciach widac stosunkowo malo wytarta kierownice jak na 390 kkm :roll: Wazne, ze siedzenia cale.

Jeszcze raz gratuluje zakupu

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 22, 2004 8:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Sebian pisze:
Polecam oryginał (Visco lub ew. Sachs) [cool]


a BEHR bedzie zly ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 22, 2004 9:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Sebian pisze:
Polecam oryginał (Visco lub ew. Sachs) [cool]


a BEHR bedzie zly ???


Myślę, że jest [ok]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 23, 2004 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw maja 15, 2003 10:50 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Jelenia Góra
Troche spóźnione, ale gratulacje z zakupu ładny...

_________________
Pozdrawiam-Aro
123 240 83" - EX


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl