MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 8:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1126 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 9:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ryszard pisze:
Jak już pisałem poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie przez 1,5 roku i to mogło być przyczyną zapieczenia się pierścieni.

Jezeli mial ustawiona mieszanke na uboga to podwyzszona temperatura spalania, w dodatku przy oleju mineralnym, jaknajbardziej mogla spowodowac zablokowanie pierscieni nagarem.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 17, 2007 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
erio pisze:
ja przejechalem juz 5000 km po zmianie na full syntetyk z mineralnego i po płukaniu silnika i nie widać sladu zwiekszonego silnika ...

Nalałem syntetyk (przeze mnie niezby ceniony ORLEN za to kupiony bardzo tanio) do W124 200D przy stanie licznika (a ile w rzeczywistości? :) ) 432tyś km. Już raz pisałem że mam problemy z silnikiem bo po mocnym rozgrzaniu klekoce i rytmicznie (na wzór sinusoidy) trzęsie. W tej sprawie szukałem pomocy na Forum. Zastanawiające było że nierozgrzany silnik chodził równo jak zegarek (m.in dlatego go kupiłem). Logika i inne posty na Forum doprowadziła mnie do wniosku że "nawalają" popychacze zaworów. Zamiast je wymieniać - wymieniłem olej na syntetyk. Zgodnie z moimi przewidywaniami dało to natychmiastowy pozytywny efekt - silnik chodzi dosyć równo na zimno i gorąco. Ale nie obyło się bez "strat". Ciśnienie oleju spadło średnio o 0,5 i po mocnym rozgrzaniu ma lekko ponad 1 zamiast jak przedtem 1,6-1,7 oraz leniwiej pnie sie do góry. Jestem ogólnie bardzo zadowolony. Zawsze TYLKO syntetyk. [zlosnik] [zlosnik]

P.S. Nic nie płukałem - uważam to za zbędne a nawet za szkodliwe. Twierdzę także że dobry olej syntetyczny potrafi odblokować przypieczone pierścienie.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 17, 2007 9:27 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 17, 2007 5:43 am
Posty: 3
jesli chodzi o motula... stosuje 10w40 i jestem zadowolony. wczesniej byl castrol rs, nie ubylo go ani grama, jednak po kilku tysiacach szklanki sobie cykaly :) pozatym silnik chodzil bardzo ladnie.
wiec sprobowalem motula, przez 4 tys km ubylo minimalnie, nie wiem czy sie "spalil" czy przez uszczelke od klawiatury tyle ucieka, bo nie uszczelnia juz tak dobrze jak kiedys i nadaje sie do wymiany :)

w instrukcji mojego auta (nie mercedes) twierdza, ze powinno spalac olej :)
motul mozna kupowac bez obaw, chyba dlatego, ze jest to malo znany olej w polsce, wiec go nie podrabiaja. polecam kupowac oleje tylko w autoryzowanych sklepach. motula zamawiam przez internet z oficjalnego sklepu :)

nie leje go do mercedesa, jednak polecam, motul wyrobil sobie u mnie dobra marke :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 17, 2007 12:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
powoli zbliżam się do 10 tys. czyli będzie kolejna wymiana :)
Zostaje dalej przy pełnym syntetyku z tym że może wybiore teraz produkt jakiegoś innego producenta zamiast Lotosa z Orlenu :)
Nie mniej jednak jestem zadowolony, skutków ubocznych żadnych, za to silnik ciszej pracuje, na zewnątrz zrobiło się ostatnio baaardzo gorąco a silnik pozostaje dalej w dobrej formie. Co prawda musiałem dolać ostatnio pół litra oleju ale to tylko dlatego że ciekną mi dwa zimeringi i to spowodowało przez pół roku ubytek jakieś 0,5-0,8 l.

Reasumując polecam zmianę minerala na syntetyk, nawet dla staruszków co sprawdziło się w moim OM601 z 85' :)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 11:22 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 08, 2007 12:37 pm
Posty: 9
Witam. Mam pytanie. Sym kupił 190-tkę D 1992 r. Ladne autko, widać nie zmęczone, prosto z Niemiec. Na tablicy rozdzielczej obok włącznika grzania tylnej szyby jest jeszcze jeden, jakby odwrócony wykrzyknik. Przy włączeniu lub wyłączeniu nic się nie zmienia, nic nie reaguje. Do czego ten włącznik służy? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 10:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ryszard pisze:
Witam. Mam pytanie. Sym kupił 190-tkę D 1992 r. Ladne autko, widać nie zmęczone, prosto z Niemiec. Na tablicy rozdzielczej obok włącznika grzania tylnej szyby jest jeszcze jeden, jakby odwrócony wykrzyknik. Przy włączeniu lub wyłączeniu nic się nie zmienia, nic nie reaguje. Do czego ten włącznik służy? Pozdrawiam


Chyba troche nie ten temat - ten wylacznik nie ma nic wspolnego z olejem raczej!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 08, 2007 2:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Powoli zbliżam się do wymiany oleju w trzysetce. Obecnie jeżdżę na Mobilu 10w40 półsyntetyku , jednak według książki serwisowej zalewany od nowości był shell ( również półsyntetyk). Może warto byłoby powrócić do shella? Czy wszystkie nowe beczki w tamtych czasach zalewane były właśnie shellem? Ciekawe jakiego producenta olej jest obecnie polecany przez MB ?

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 12:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Waldi pisze:
Cos jest nie tak z cenami olejów bo jak wytlumaczyc fakt ze ten sam olej w kilku krajach europejskich ma różne ceny.

Prawo popytu i podarzy mówi, że jak popyt rośnie w stosunku do podarzy, to się podnosi cenę. Widocznie na produkt "XXXXX" jest różny stosunek popytu do podarzy w różnych krajach, a czasem nawet regionach jednego kraju, stąd różnice w cenie. Dzięki takiemu zjawisku może się okazać, że produkt x jest tańszy od produktu Y w jednym miejscu, a w innym jest odwrotnie, bo tu Y zdobył zaufanie, a tam - X

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 27, 2007 10:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
No jak pisza koledzy na forum zalałem połsyntetykiem LIQUI MOLY 10w40, przedtem płokanka srodkiem LIQUI MOLY, przedtem miałem 15w40 MOBIL ogolnie jestem zadowolony, no ale ogolnie-bo w sumie to ma lepszego kopa chociaz po dlugiej jezdzie 50km ciagłej jazdy 90km/h po zatrzymaniu do 0km/h obroty tak sadaja a co za tym idzie cisnienie ojelu ze potrafi zgasnac niestety, po miescie jest super, co radzicie z tymi obrotami ogolnie to mam z tymi obrotami kłopot od dawna sa za niskie i drga buda, ale odkad zrobiłem płokanke to na benzynie zdecydowanie lepiej trzyma obroty na gazie jest gorzej, moze czegos sie tu dowiem, a motorek to W124 230E 88r automat, LPG GOLAS


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 28, 2007 9:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tyle razu juz bylo o wolnych obrotach w tym silniku...ach. Ludziska nie raz pisali o sprawdzeniu szcelnosci dolotu, przelutowaniu srebrnego przekaznika, czy tez sprawdzeniu samego nastawnika biegu jalowego. Bylo tez wpominane sprawdzenie wylacznika biegu jalowego na przepustnicy i przelacznika dwupozycyjnego tez... Wystarczy poszukac :roll:
A na gazie, jezeli nie masz sekwencji, to wystarczy lekko srubka doregulowac.

ps. i napewno nie jest wina oleju to ze Ci gasnie na jlowym [oczko]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 30, 2007 3:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Od pół roku pełny syntetyk Mobil 1, nie chce zadnego innego oleju, i przestance sie bac wlewac dobry olej do silnika.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 1:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 10, 2007 3:32 pm
Posty: 38
Hmm a mi nie dziala artykul, w czym problem??

_________________
W124 2.5D '88

S124 2.5TD '90 Sport - ex

Gdyby Pan Bog byl za przednim napedem to by ludzie na rekach chodzili.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 09, 2007 9:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
poniżej link do pracy na temat uszlachetniania oleju dodatkiem "Motor Life"


http://www.motorlife.pl/pics/products/p ... e-book.pdf


wyniki badań są ciekawe i skłaniałbym się do tego iż "rzetelnie" przeprowadzone

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 11:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
E.S.M pisze:
Hmm a mi nie dziala artykul, w czym problem??

daj maila na erioatpocztaonetpl to ci wysle

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 10, 2007 2:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Ja ostatnio też w swojej 300 zmieniłem olej z mineralnego mobila na razie na półsyntetyczny. Wczesniej zrobilem plukanke specyfikiem/uszlachetniaczem firmy forte. Przejechalem juz 1500 km, nic zlego sie nie dzieje, moze jedynie cisnienie oleju na nagrzanym silniku, na wolnych obrotach troche spadlo do okolo 1,3, ale odczulem lepsze przyspieszenie oraz cichsza prace silnika.

_________________
124 300D 1993


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1126 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl