MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 2:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1226 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Witam-dodam coś od siebie.
Niestey eksperyment sie nie powiodł :-( pisałem cos o swoim aucie wczesniej, z wolnymi obrotami na biegu jałowym sobie poradziłem , ale ze znikajacym olejem niestety nie. Jak pisałem wczesniej zrobiłem płokanke jezdzac wczesniej na 15W40 i wlałem mu 10W40 połsyntetyk, po tym kontrolka minimum oleju zapaliła mi sie po 1500tys przejechanym km, dodam ze wczesniej na 15W40 było to około 4000tys km, teraz wlałem mu 20W50 i tez po 4000tys km zapaliła sie kontrolka minimum oleju, wyciekow nie mam ale mysle ze to wina głowicy a szczegolnie uszczelniaczy zaworów to chyba tu musi uciekac ten olej innej rady nie ma, silnik chodzi super ma kopa, ogolnie jestem zadowolony z mojej gwiazdeczki, jesli to komus pomoze przed zmianie oleju na zadszy to mnie cieszy POZDRAWIAM
W124 200 BENZYNA/GAZ AUTOMAT NIVO GOLAS


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 9:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze czas pomyslec o malym remonciku silnika??

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 5:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Hehe remont mozna zrobic zawsze, lecz nie koniecznie on sie udaje wiec pytanie czy warto, jezdze tak juz 20 tys km i straciłem na dolewkach oleju 100zł wiec pytanie czy warto bo kazdy wie ile to kosztuje POZDRAWIAM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 9:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wszystko zalezy ktroedy ten olej znika!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 2:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
Agip Superdiesel Multigrade 15W/40
czy ktoś może wyrazić swoją opinię o tym oleju ???
myślę o zalaniu nim 124;

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 10:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Właśnie jestem dziś po drugiej zmianie oleju od czasu przejścia na pełny syntetyk. Tym razem zalełem silnik oryginalnym Midland Avanza 5W40 przywiezionym ze szwajcarii [zlosnikz] momentami zastanawiam się czy nadal mam silnik bo tak cicho pracuje [zlosnik]

Tym co nadal wachają się nad przejściem na syntetyk podam/przypomnę kilka faktów które już wcześniej opisywałem gdzieś w tym wątku - nie ma żadnych nadżerek w uszczelkach, silnik pracuje dużo ciszej, nie ma ubytków oleju między wymianami (dolałem 1 litr w ciągu 15 tys. ale to tylko dlatego że przepuszcza mi zimmering na lince od licznika i tamtędy ubywa), mój silnik to OM601, czyli 2.0 diesel z przebiegem 400 tys. ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 6:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Klubowicz- to tylko pozazdroscic motorku :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 1:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
bilo82r pisze:
Klubowicz- to tylko pozazdroscic motorku :-)

Eee tam. Ja mam tak samo. Już pisałem - na liczniku 430-ści ileśtam tyś a podejrzewam że przynajmniej z 600 bo było kilku właścicieli a auto 1986r. Efekt identyczny jak u ertee [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 1:03 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:18 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Pruszków
I rozumiem że do starego silnika 200d z 77 roku też polecacie pełny sytetyk? Powiem tak, do motocykla nigdy bym tego nie wlał, ale auta mniej obrotowe to może mozna...sam nie wiem :\

_________________
W123 '77 - "Dubai White" ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 12:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Witam Panowie. Nie rozumiem jak możecie w silnikach, które zawsze jeździły na oleju mineralnym wymieniać olej na syntetyk. W wyniku pracy silnika na oleju mineralnym po latach eksploatacji odkładają sie w silniku osady, które olej syntetyczny wypłucze i spowoduje to uszkodzenia począwszy od panewek. Ponadto olej syntetyczny należy stosować w silnikach nowszej generacji do przebiegu ok. 300.000- 400.000km pod warunkiem, że samochód jeździł na takim oleju od nowości. Po tym przebiegu należy przejść na półsyntetyk gdyż jest nieco gęstszy i poprawi to cisnienie smarowania. Samochody o duzych przebiegach należy zalewać mineralnym gdyż przy dużych luzach gwarantuje on najlepsze smarowanie. Zadajcie sobie pytanie dlaczego handlarze samochodów gdy silnik jest mocno wyeksploatowany zalewaja go olejem mineralnym czy wręcz zalewają silnik w całosci "doktorem". Odpowiedź jest prosta bo są gęste i wówczas znika np. dymienie- oczywiście na pewien czas bo taki olej dobrze uszczelnia luzy. Olej syntetyczny oczywiście jest najlepszy ele do silników, które na takim oleju jeździły i są w dobrej kondycji technicznej i powie wam to każdy mechanik.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zalej - zrozumiesz i przekonasz sie, ze to wszystko co napisales jest nieprawda... porownaj sobie "gestosc" oleju syntetycznego i mineralnego w temperaturach powyzej 100 stopni.
Poczytaj tez wczesniejsze posty o plukaniu silnika przed zmiana oleju (specjalnym srodkien albo ATFem)...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Zgadzam sie z powyzszym kolega, zmiana oleju potrafi niejednokrotnie poprawic prace silnika, oczywiscie wlewanie syntetyka do zlomu ktory cieknie kazda mozliwa szczelina i stawia za soba zaslone dymna typu "Fog of War" [zlosnik] jest pozbawione sensu, ale przebieg ma tu malo do rzeczy. Moj motor ma 307 tys. nakrecone i przy zmianie z minerala na polsyntetyk myslalem ze mam nowy motor pod maska - zupelnie inna praca, wiecej dynamiki i elastycznosci i wyzsze cisnienie nawet po przegonieniu 160 km/h.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 4:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2007 11:11 pm
Posty: 31
Trener- ja zalałem i co ???przekonałem sie ze za 1500km ubyło mi 2litry i to w dodatku połsyntetyku Liquy Moly, zgadzam sie z wami wszystkimi ze praca silnika jest o niebo lepsza, ze cichsza praca silnika lepsze osiagi, elastycznosc, przyspieszenie itp. itd... autko nie dymi,nie ma zadnych wyciekow!!! nie kopci, nie ubywa płynu chłodniczego, temperatura płynu jest odpowiednia obojetnie na jakim oleju, ostatnio nawet wymieniłem termostat i okazało sie jeszcze oryginalny mercedesa wiec autko na pewno było serwisowane, poprostu rece mi opadaja jak piszecie, ze zalewacie pełnym syntetykiem POZDRAWIAM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 5:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A sprawdziles gdzie ten olej Ci uciekal? Syntetyk nie jest lekarstwem na zurzyte uszczelniacze zaworowe, czy zapieczone nagarem pierscienie. Najpierw trzeba silnik doprowadzic do stanu uzywalnisci!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Dokladnie !!! [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1226 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl