MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 3:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr maja 26, 2010 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
TReneR pisze:
Mowia - slowo klucz "hamulec najazdowy / bezwladnosciowy".
To jest oczywiste, że musi być hamulec najazdowy, bo nie ma lawety bez hamulca najazdowego. Tylko przyczepy lekkie do 750kg nie mają hamulca najazdowego. Dlatego w DR pisze , że możesz ciągnąć z hamulcem przyczepę o masie 2100kg, a bez hamulca to tylko 750 kg. Ja nigdzie nie widzę w kodeksie drogowym nic o 1.33. Chyba, że przeoczyłem, to możesz zacytować ten fragment w ramach dowodu ;) Bo bez cytatu z Kodeksu Ruchu Drogowego te 1.33 jest troche wyssane z palca.

Kodeks jedynie mówi, że:
-masa rzeczywista przyczepy nie może być większa od masy rzeczywistej pojazdu oraz
-masa przyczepy nie może być większa, niż przewidział to producent pojazdu ciągnącego w homologacji (czyli w tym przypadku 2100kg)


A to żeby MR samochodu była większa od MR przyczepy też jest łatwe do spełnienia, bo wystarczy obciążyć auto tak, żeby ważyło 2200kg i możesz spokojnie ciągnąć lawetę o DMC 2000kg.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
Post: czw maja 27, 2010 6:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiście, ze mogę - było tu już parę razy wyjaśniane na forum... no ale cóż...


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

ps. cale zagadnienie najlepiej naświetla poniższa tabelka
http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/ ... 3500kg.jpg

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt maja 28, 2010 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
To ja już całkowicie zbaraniałem...

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 2:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
To ja już całkowicie zbaraniałem...


Lepiej teraz niz podczas kontroli na trasie ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 4:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Ja ciągam lawety do Belgii i Holandii, po tamtej stronie Odry nie miałem jeszcze żadnych problemów. Podczas kontroli nawet nikt o to nie pytał i nie sprawdzał, co i czym ciągnę (widywałem już A8 i 7 ciągane przez Galaxy/Sharany). W Polsce sprawa ma się inaczej, raz podczas kontroli gliniarz sprawdzał dopuszczalne masy na haku, wszystkie inne kontrole kończyły się sumowaniem mas rzeczywistych. Wygląda to tak: laweta (zazwyczaj koło 500kg) + masa pojazdu (ta z dowodu) <= masa własna pojazdu ciągnącego (też ta z dowodu). Oczywiście jest różnica między masą własną a rzeczywistą, ale nie wydaję mi się, żebyś chciał się o to kłócić z gliniarzem na drodze a jako argument użył "To pojedźmy na wagę, przekona się Pan..."
Całe zagadnienie zajebiście ilustruje tabela TReneR'a, tylko trzeba ją czytać od przodu jak i od tyłu, z góry na dół i z dołu do góry, od lewej i od prawej bo często wygląda to tak, że jedno wyklucza drugie, a Ty masz spełniać wszystkie te warunki!!!
Kup busa albo przygotuj się na wożenie co najwyżej Corsy lub Polo... ;)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl