MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 19, 2013 9:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Brunox... Nigdy więcej tego nie kupię, szczerze powiem, że u mnie przegrał z cortaninem :(

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 10:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
_me: how_ pisze:
Spójrz tutaj:

http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_2.pdf

Nawet bez tłumaczenia widać co ile jest warte.
Jest ewidentnie górna póła i tu nie ma dyskusji.
Jest też kompromis, czyli coś łatwiejszego w aplikacji, ale kosztem skuteczności.
Sporo produktów dla majsterkowiczów z obi.
I w końcu nic nie warte wydumki, jedna nawet ze słowem oldtimer w nazwie, czyli marketing pełną gębą.


Poliglota ze mnie żaden, więc proszę wyjaśnij mi, jakim cudem w tym teście, który byłeś uprzejmy nam przetłumaczyć, HV 400 zajął 3. miejsce i "wyraźnie zdystansował rywali", a w tym z Twojego postu jest dopiero (!) na 15. miejscu? :-?
HV 400 stosowałem wielokrotnie (m.in. z uwagi na wynik testu, który przetłumaczyłeś) i polecałem go wielu osobom. Nikt, poza moim zaprzyjaźnionym (i krytycznym :) ) lakiernikiem, nie narzekał, a profile po czasie wyglądały dobrze, stąd moje zdziwienie.


MacCoy pisze:
Mam nadzieje, że nie straciłeś wiary przez moje zbywanie i metody spychologiczne - trudny moment sobie wybrałeś... :) Teraz odzyskałem 101% sprawności.


Absolutnie nie, tak łatwo to się mnie nie pozbędziesz [hihi] , a jak już będę Twoim klientem na taką skalę, jaką chcę, to zrobię Ci tu na forum skromną reklamę, która swoją drogą pewnie nie jest Ci potrzebna, ale i tak zrobię, boś fachowiec [ok] jakich mało, a nie paprak i bajkopisarz jak wielu.
Teraz to ja mam trudny okres i to bardzo, więc najwcześniej spodziewaj się mojego ataku [zlosnikeh] dopiero na jesieni. :(

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 10:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
McCoy pisze:
Pytanie jak zachowa się owy kwas garbnikowy w przypadku niedokładnego wypułkania z profilu?


Tu akurat nie ma problemu bo jest inhibitorem korozji. Płukanie jest konieczne tylko ze względu na przyczepność wyschniętej powłoki do lakierowanych elementów - praktycznie brak jakiejkolwiek przyczepności (łuszczy się). Tanina na gołym metalu tworzy czarna powlokę odporna na utlenianie, coś jak oksyda na broni palnej. Dodatkowo pozostała powłoka (nieprzereagowana) jest doskonale rozpuszczalna w rozpuszczalnikach organicznych. Zaaplikowany wosk (a te maja sporo rozpuszczalników) rozpuszcza ta powlokę - widać jak ciemny kolor przechodzi do wosku.
Niestety wosk Sandersa nie ma w sobie rozpuszczalników (z tego co czytałem), wiec może się słabo trzymać. Najlepiej weź kawal zardzewiałego żelastwa i zaaplikuj jedno po drugim.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 11:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Trener, weź się zapisz do jakiegoś Pałacu Młodzieży, czy coś. Przecież gdyby się stosować do twoich rad i przepisów, to już dawno wylecielibyśmy wszyscy w powietrze.


Mitu, tekst, który masz na myśli dotyczył testu z końca lat 90-tych, a organizatorem był AutoBild, telewizja i jakas uczelnia techniczna.

Wyglada na to, że to jest to najnowszy projekt, w dodatku jeszcze niezakończony.

Tu są linki do 1. i 2. części testu dla Oldtimer Praxis:

http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_1.pdf
http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_2.pdf

Jesienią tego roku profile zostaną otwarte po raz ostatni, łącznie po 5 latach katowania.
Wnioski w skrócie z obu części podam jutro.

Teroson z tego co pamiętam jest woskiem. Na temat jego zalet wypowiadał się kol. Colos, który nazwał go jednym z najlepszych srodków w Europie, a tekst został przyklejony do mojego tłumaczenia. Na jakiej podstawie tak go zachwalał, nie wiem, ale z prezentacji wyników obiektywnego testu zrobił się kącik dyskusyjny z subiektywnymi opiniami jednego użytkownika, bo Colos pisze dalej, że "można zastosować środki ML". No można, tylko zupełnie nie o to chodziło. Nie wiem, kto i kiedy dokleił ten tekst, być może powstał on wcześniej i bałaganu narobił doklejacz.

Jeśli Terroson zajął wtedy 3. miejsce, tzn. że Colos mógł tak napisać, ale już ten wcześniejszy test pokazał, że najskuteczniejsza jest jednak mieszanina tłuszczu i wosku. Wnisokuję zatem, że popularność Terosonu wynikała z jego dostępności w Polsce, łatwości aplikacji i ceny, bo kiedy tłumaczyłem tamten tekst cena wiadra sandersa była na polskie warunki naprawdę abstarkcyjna i pamiętam, że pisanie o czymś, co trudno się nakładało i kosztowało ok. 600 zł zakrawało na ekstrawagancję.

Nie zapominajmy, że przekroje które widać na zdjęciach są gołym metalem długotrwale moczonym w solance. Nawet po naprawie blacharskiej nigdy nie będziesz miał ani tak dużych niezabezpieczonych powierzchni, ani takich warunków, nawet jeżdżąc po Warszawie zimą. Nie wiemy co działoby się z profilami Twoich znajomych, gdyby nie stosować Terosonu, więc nie ma innego wyjścia jak wyciągać wnioski z dostępnych opracowań i stosować je w miarę możliwości technicznych i finansowych.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony śr mar 20, 2013 9:22 am przez _me: how_, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: wt mar 19, 2013 11:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
_me: how_ pisze:
Trener, weź się zapisz do jakiegoś Pałacu Młodzieży, czy coś. Przecież gdyby się stosować do twoich rad, to już dawno wylecielibyśmy wszyscy w powietrze. [szalone]


Jak zwykle merytorycznie i na temat :lol:

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Na pierwszy etap prac, niesmialo zaproponowalbym srodek o nazwie Metalbrite firmy Unitor.
Jest to chemia okretowa i z wlasnego doswiadczenia wiem, ze lepszej nie ma. Samych blach nie ruszy, natomiast pozbedzie sie tlenku zelaza.

Problem moze byc z dostepnoscia, gdyz w sprzedazy sa tylko pojemniki 25L i to nie na rynku detalicznym.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
To porozlewamy po ludziach ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Zakładam, że masz na myśli preparat Metal Brite H.D. to udało mi się nawet dotrzeć do jakiejś , nieco uproszczonej, karty charaterystyki. Wynika z niej, że po użyciu nawet 50% roztworu, nie trzeba niczego spłukiwać wodą, co dziwi tym bardziej ,że preparat zawiera kwas fosforowy(V) ( i 2-(2-butoksyetoksy)etanol - pewnie jako rozpuszczalnik). Co o tym powiedzą chemicy?

P.S. Domniemywam, że na trójmiejskim "czarnym" rynku temat jest osiągalny?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 11:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
McCoy pisze:
Wynika z niej, że po użyciu nawet 50% roztworu, nie trzeba niczego spłukiwać wodą


Nie trzeba, poniewaz srodka uzywa sie min. do czyszczenia zbiornikow wody pitnej, tyle ze jeszcze mocniej rozcienczonego.


Aktualnie jestem ze sie tak wyraze "na burcie" fajnego statku jako mechanik i mamy tego skolko godno.
Z tym ze nie bede robil cyrku i przelewal do butelek, zwlaszcza ze mam tylko bagaz podreczny wiec na lotnisku moglby byc problem.
Za tydzien wracam do domu i bede dzialac jak sam to nazwales trojmiejskim czarnym rynku. Mam kumpli w Remontowa SA i cos sie zalatwi.

Bedziemy w kontakcie.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: śr mar 20, 2013 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Lux! Odezwe się zanim wybiore się do Gdyni, a pewnie zaraz po Świętach zawitam na dzień lub trzy... ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 2:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Metalbrite mozesz stosowac nawet na farbach dwukomponentowych, usuwaja naloty rdzy nie niszczac ich, dobra sprawa. Sam bym sobie przywiozl , ale niestety tez podrozuje tylko z podrecznym. Chetnie jednak sie zapisze w kolejke do zapasow stoczniowych.

Teraz odnosnie Terosona HV400 i Mike'a. Stosowalem oba i oba maja swoje zalety i wady. Cena aktualnie jest juz porownywalna (ca. 50zl za litr/kg) , wiec pozostaje kwestia aplikacji i wytrzymalosci zabezpieczenia w czasie. Jesli mamy odpowiedni sprzet, auto calkowicie rozebrane i specjalne pomieszczenie do tej operacji to proponuje Mike'a. Byle czym tego jednak nie zaaplikujemy i wymagane jest min. 120st. Przy nizszej temperaturze po prostu staje w rurce. Nie bez kozery do ich pistoletu dodaja suszarke do wlosow i tube do rozgrzewania elastycznych przewodow do konserwacji. Traktowanie tym waxem auta wyglada mniej wiecej jak pryskanie lakierem bezbarwnym, po krotkiej chwili cale pomieszczenie wypelnia sie mgla z tegoz preparatu. Tak wiec niezbedne jest maskowanie wszystkiego, gdzie aplikacja jest nie wskazana, o ile auto nie jest rozebrane.
Teroson latwiej sie naklada, wiec jest lepszym rozwiazaniem jesli mamy konserwacje do poprawki po kilku latach, bo nie fruwa tak mocno jak Mike. Nie jest jednak tak skuteczny jak Mike w walce z korozja. Ponizej watek z innego forum , gdzie gosc przez kilka lat testowal wszelkie preparaty, w tym Teroson i Mike Sanders. Jest to jednak roznica na plus na dlugim dystansie (kilka lat)

http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic ... sc&start=0

Innym srodkiem do profili , ktorego z czystym sumieniem moge polecic jest kanadyjski RustCheck. Wierzcie lub nie , ale zaaplikowany ze spraya na zardzewiala powierzchnie ustawiona w pionie , czesc jego splywa, a czesc pelznie do gory wbrew silom grawitacji.Co wazne jest dostepny na polskim ryku w zupelnie przyzwoitej cenie.
Mialem jedno auto zabezpieczone tym specyfikiem po calosciowym lakierowaniu 6 lat temu. Tej zimy zostalem ponownie wezwany do auta w celu wycenienia szkody powypadkowej, wiec obejrzalem sobie w miare dokladnie. Firmowe auto , nie szanowane, trzymane non stop pod chmurka nie mialo zadnych oznak puchniecia profili zamknietych, wiec chyba dobrze, co?? Niestety test Rust Check'a dalej nie bedzie kontynuowany, bo auto ze wzgledu na nieoplacalnosc naprawy po strzale trafilo na zlom.

Skoro wiec mamy auto w miare kompletne i zakladamy powtarzanie konserwacji profili co jakis czas (2-3 lata, jak zalecaja fachowcy) spokojnie mozna stosowac Terosona ze wzgledu na latwosc aplikacji . Jesli natomiast auto jest po skorupka po calkowitej renowacji, a chcemy miec lepsza konserwacje to wtedy Mike. Ja osobiscie nie rozebralbym jednak auta do rosolu tylko po to , aby popryskac go Mike'm .

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
McCoy pisze:
... Wynika z niej, że po użyciu nawet 50% roztworu, nie trzeba niczego spłukiwać wodą...


Kwas fosforowy 30-60% (Fosol ma 30%, Cortanin F 5%)



PS. najlepszym inhibitorem trawienia stali przez kwasy jest utropina i ... żelatyna (dodatek ~10%). Kwas fosforowy (ortofosforowy) prawie nie trawi stali reaguje tylko z tlenkami i wodorotlenkami.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 11:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
TReneR pisze:
najlepszym inhibitorem trawienia stali przez kwasy jest utropina i ... żelatyna


Ciezko zachować powage, gdy człowiek wyobraża sobie konieczność płukania profili preparatem na nadpoliwość stóp pomieszanym z żelatyną spożywczą, którą buchnął żonie z szafki z przyprawami ;)

Powoli klaruje mi się w głowie, co i dlaczego wlewać w auto. Wczoraj jednak pojawiłą się jeszcze jedna wątpliwość. Beczka była poddana zabiegowi konserwacji jeszcze za czasów poprzedniego właściciela. Konserwacja przypomina staropolską mieszankę oleju z towotem ( olej nie brudzi ,wiec może być nawet olejem nieprzepracowanym, bez dodatku związków siarki ;) )

Pytanie: czy wlewanie ww. wymienionych preparatów jest uzasadnioczne, przy założeniu, że nie wyczyszczę profili z tego gówna?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pt mar 22, 2013 1:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja staram sie zmywac nawet konserwacje fabryczna wszedzie gdzie jest to mozliwe, wiec na pewno bym probowal to usunac. Jedna z najbardziej zmudnych i niewdziecznych robot przy staruchach :roll:

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 12:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja bym czyścił profile ze starych wynalazków (łagodne rozpuszczalniki).


PS. dzisiaj zalałem próg ponad 2 litrami odrdzewiacza. Próg oczywiście wcześniej uszczelniony. Postoi tak tydzień - dwa w ciepłym garażu z codzienna przejażdżka po wybojach w celu zwilżenia górnych partii.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl