MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 12:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 17, 2014 8:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Albo napisz, że bez silnika cena wyższa o tysiąc zł [hihi]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw wrz 18, 2014 9:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
fullsize pisze:
Bukol pisze:
fullsize pisze:
Tak więc póki nic się nie dzieje, faktycznie nie ma powodów do narzekań, ale jak już się wysypie, to tak jak napisał voytas, jest problem...


Z grubsza opisales wiekszosc nowoczesnych silnikow :)


To prawda, tylko że w tym przypadku Włosi wyprzedzili epokę, bo to konstrukcja z początku lat 90' [hihi]


Angole tez mieli swoje "koncepcje", a szczytem byl Range z VM pod maska, istna masakra. A wankle w Mazdach? Padaly jak muchy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob wrz 20, 2014 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Auto sprzedane niemal za cenę wywoławczą. Pobiłem jakiś rekord?
Panowie wybaczą moją naiwność. Myślę, że decydujący jest stan egzemplarza.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: pt paź 03, 2014 7:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W dodatku 97 to był rocznik na wiecznie pękającym łańcuchu rozrządu (wcześniej i później były kola zębate).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 05, 2014 8:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Zasadniczo - ręce opadają.
Miał ktoś z kolegów silnik VM od nowości ? Po jakim przebiegu i przy jakiej formie eksploatacji zdarzały się te wszystkie awarie?
Egzemplarz, który sprzedałem miał:
- wymieniony łańcuch rozrządu w roku 2010 tj po 13 latach eksploatacji
- zrobiony zrobiony remont głowic w roku 2012 tj po 15 latach eksploatacji

Życzę takich wyników całej grupie MB i VAG wyprodukowanym w roku 1997. Ze swoich doświadczeń dodam, że w ML 320 z 2002 roku też musiałem wymienić łańcuch rozrządu z powodu jego rozciągnięcia. Stało się to przy przebiegu ok 115 tys km.

I jeszcze jedna dygresja. Jakie auto w budżecie 6-7 tys spełni warunki:
- 7 osób do przewiezienia wraz ze sporym bagażem lub 3 osoby wraz z rowerami bez konieczności ich demontażu lub
- parkowanie w podziemnym garażu z zakazem LPG
- klimatyzacja
- akceptowalne średnie spalanie w 8-9 l
- brak dziur w podłodze

Memu kupcowi wyszło, że tylko Grand Voyager z silnikiem VM. Musiał tylko znaleźć najlepszy egzemplarz
A Wam co by wyszło ?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: ndz paź 05, 2014 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Jarek ja tam na przykład szczerze Ci gratuluję, że tak szybko udało Ci się sprzedać to auto wbrew wszystkim panującym stereotypom. Naprawdę się cieszę, że się myliłem :)
I masz racje, trudno o równorzędną konkurencję spełniającą wszystkie powyższe warunki. Ale jakbym szukał czegoś z podobnymi parametrami, to i tak bym się bał tego silnika.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn paź 06, 2014 11:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
fullsize pisze:
Jarek ja tam na przykład szczerze Ci gratuluję, że tak szybko udało Ci się sprzedać to auto wbrew wszystkim panującym stereotypom. Naprawdę się cieszę, że się myliłem
I masz racje, trudno o równorzędną konkurencję spełniającą wszystkie powyższe warunki. Ale jakbym szukał czegoś z podobnymi parametrami, to i tak bym się bał tego silnika.

Całkowicie zgadzam się z przedmówcą.

Jednak czasem warto stanąć po drugiej stronie i zastanowić się: "czy kupiłbym Voyagera z silnikiem 2.5 VM o którym wiem tylko to co powie mi sprzedawca?". Ja bym nie kupił, chyba że od razu miałbym jakiś plan awaryjny co zrobię gdy silnik jednak padnie (swap?).
Podobny dylemat miałem kupując Skodę z TSI, ale tam przynajmniej mam 4 lata gwarancji producenta...

Generalnie wszystko zależy od ceny - jeśli ktoś szukał takiego auta w relatywnie niskiej cenie to pewnie będzie zadowolony :)
Jak szukałem Jeepa to też momentami przymierzałem się do 2.5 VM, ale jednak wygrał rozsądek i wziąłem słabszy ale prostszy silnik 2.1 wzięty żywcem z Renault 21...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn paź 06, 2014 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
voytas pisze:

Jednak czasem warto stanąć po drugiej stronie i zastanowić się: "czy kupiłbym Voyagera z silnikiem 2.5 VM o którym wiem tylko to co powie mi sprzedawca?"


I na tym to właśnie polega. Kupiec zabrał nie tylko auto ale i gruby segregator dokumentacji serwisowej tego samochodu. Były w nim i faktury na zakup części (łańcuch rozrządu, szpilki, uszczelki itp), faktury na ich montaż a nawet etykiety kurierskie wycięte z opakowań. Auto miało zapisywaną każdą zmianę oleju, żarówki i piór wycieraczek. Dosłownie wszystko było dokumentowane na fakturach.
Właśnie to mnie przekonało, żeby w swoim czasie nabyć ten egzemplarz.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: pn paź 06, 2014 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
TReneR pisze:
W dodatku 97 to był rocznik na wiecznie pękającym łańcuchu rozrządu (wcześniej i później były kola zębate).


Rocznik, to jest mój skuterowy przyjacielu ważny przy wyborze wina, w samochodach jest od i do nr nadwozia.

Świetna historia, ale opieracie się w tej dyskusji na dobrze udokumentowanym, ale tylko jednostkowym przypadku. Na tej zasadzie telewizory Rubin nie wybuchały, bo MNIE nigdy nie wybuchł, świeczki na choince nie zapalają firanek, bo MNIE się nigdy nie zapaliły, a dobermany nie gryzą, bo doberman nigdy MNIE nie uwalił. Nie mam pojęcia, jaka jest ostateczna prawda o tym silniku i pewnie jak w każdym przypadku, okaże się, że jest ona jak dupa. Ale do stu tysięcy pękniętych głowic, nie piszcie we wnioskach, że zawsze jest tak, że jeśli idą grube nakłady na serwis, to z każdym silnikiem będzie się żyło lekko i przyjemnie, bo tak też nie jest. No chyba, że te nakłady to na leczenie jego głównej wady, ale przecież nie tędy droga.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 12:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
_me: how_ pisze:

Rocznik, to jest mój skuterowy przyjacielu ...


Ale mnie zaszczyt kopnął 8)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt paź 07, 2014 1:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Tak podsumuję tą dyskusję. Bardzo się cieszę, że samochody mają złą opinię. Jednemu padają głowice, innemu wałki rozrządu, zawory EGR, jakieś dwumasy, aluminiowe elementy zawieszenia a do tego jeszcze wszystko zżera korozja. Dzięki temu można kupić tani samochód i posiedzieć sobie w garażu. O wielkiej awaryjności foteli dotąd nie słyszałem.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Post: śr paź 08, 2014 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
to uważaj, bo w Voyagerach (niestety nie pamiętam ROCZNIKA) łamały się oparcia w kapitanach przy uderzeniu z tulu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl