Poza tym, to nie jest tak, ze traci sie 50%, zwlaszcza przy BMW, MB czy Lexie. Prosta kalkulacja:
MB 212 220cdi Avantgarde, nie calkiem golas:
z cennika - ok. 250.000 brutto cena po rabacie (zawodowy, flota, negocjacje) - 206.000 brutto w tym VAT - 38.520 odliczenie 50% VAT (bez limitu od tego roku) - 19.260 kwota do odliczenia od podstawy PIT (wartosc netto + nieodliczona polowa VAT) - 186.740 kwota odliczenia PIT, przy zalozeniu podatku liniowego 19% - 35.480 zatem suma odliczen - 19.260 + 35.480 = 54.740
bilans - 206.000 minus 54.740 = 151.260 zl i tyle realnie kosztowala bedzie ta 212-tka warta katalogowo 250.000. Oczywiscie nie przy gotowce, bo to najgorsza forma zakupu na firme/dzialalnosc. Leasing 3-letni wynosi 6%! Dobra lokata 3.5% rocznie. Nie trzeba byc matematykiem, aby sobie policzyc oplacalnosc. Poz tym leasing daje moziwosc odpisania auta nawet w dwa lata, podczas gdy przy zakupie gotowkowym amortyzujemy az przez 5 (nowe auto). Dodatkowo mamy bonus w postaci jednorazowego odpisu wplaty poczatkowej, nawet do 45% wartosci auta z faktury.
I tu mamy proste wyliczenie - auto warte nominalnie 250.000 kupujesz za 206.000 (zadna to sztuka), ktore realnie kosztuje ciut ponad 150.000. Sadze ze dwuletnia 212-tke w dieslu z przebiegiem 80.000 - 90.000km spokojnie sprzedam za 130.000, moze ciut mniej. Zatem strata niewielka, jak na nowe auto. Auto z leasingu mozna wykupic (przy dzialalnosci, nie przy spolkach) jako osoba fizyczne, wiec kwota odsprzedazy nie wejdzie w przychod firmy.
Kosztow serwisu, ubezpiezenia itp. nie licze, bo beda na porownywalnym poziomie co przy aucie 2-3 letnim. Kupujac nowe w leasingu ubezpieczenia sa najnizsze z mozliwych, a koszty serwisu sprowadzaja sie do przegladow okresowych. Komfort jazdy nowym, zarowno fizyczny jak I psychiczny jest w tym wypadku bezcenny.
_________________ pzdr - Maciek 41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM
|