Samsung1 pisze:
WeebShut pisze:
Zgadza sie mowie o tym samym, ale nie zauwazyles podstawowej roznicy.
I dalej jej nie widzę pomimo twojego poniższego wywodu, który moim zdaniem ma się nijak do twojego podstawowego argumentu.
WeebShut pisze:
Podatki u nas wycelowane sa w ... najbiedniejszych. Myslisz, ze jakis posel co zyje za nasze pieniadze, i dostaje na samo utrzymanie biura poselskiego ( tel, fax, troche papieru do drukarki + komputer + sekretarka ) 20 000 MIESIECZNIE + normalna wyplata, bedzie sie uzeral ze sciaganiem samochodow uzywanych zza granicy ?? Nie on ma to za przeproszeniem gleboko w d****. Ale dlaczego jak tak bardzo chce pomoc temu krajowi nie opodatkuje swoich zarobkow, swojej diety poselskiej ? Dlaczego nie odprowadza co miesiac do ZUS'u 3 000 - 4000 zl. W koncu jak ustawnawiamy podatki to dla wszystkich takie same. Mniej zarabiasz mniej placisz, wiecej zarabiasz adekwatni do zarobionych pieniedzy wiecej placisz. Sorry ale wszystkie decyzje jakie zapadaja w tym kraju omijaja dziwnym lukiem elite na szczycie
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
A to jest dziwne
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
Podatki są progresywne, więc ……..?
Co nie zmienia faktu, że należy je uprościć – tu się zgadzamy.
I pomysł z liniowym oraz z podatkiem od pojemności do tego zmierzają.
Dieta poselska jest opodatkowana.
Pomysł z wyższym ZUS sam kwestionowałeś, więc widzę tu pewną niekonsekwencję.
Wreszcie: …. „Mniej zarabiasz mniej płacisz, więcej zarabiasz adekwatni do zarobionych pieniędzy więcej płacisz…” – sprowadzasz mniejsza pojemność – mniej płacisz, większa – płacisz więcej – myślę, że to także logiczne.
Tak, więc, o co chodzi?[zlosnikz]
S1
Nigdy sie nie zrozumiemy widocznie, wytlumacze Ci to na prosty chlopski rozum.
Pierwszy podatek liniowy zostal wprowadzony tylko po to, zeby pognebic znowu tych co chca jezdzic DOBRYM autem, ale na nowe go nie stac. Ze swojej ciezko wypoconej wyplaty odlozyl po 6 latach powiedzmy 30 000 zl. Na razie ma do wyboru:
- Fiat Panda, DU Matiz czy inne badziewie nie przekracajace 3.5 m ale spelniajace norme EURO 4
- Volkswagen Golf, Opel Astra itd itp, klasa srednia nizsza, wiek auta 4 - 6 lat
- Volkswagen Passat, Mercedes W124, Opel Vectra itp itd, klasa srednia wiek auta okolo 8 - 10 lat ( teoretyczny zlom zza granicy )
Po wejsciu podatku na te auta, ta sama osoba mniej zamozna, bedzie miala do wyboru:
-Fiat Panda, DU Matiz - Euro 4
-Volkswagen Golf itp Euro 4 , kredyt na min 5 lat, z tym ze nie wie w przeciwienstwie do tych klasowo wyzszych czy bedzie mial przez tyle lat prace
-Volkswagen Golf 4 letni na samym wejsciu placi 4000, czyli zostaje mu juz tylko 26 000, szanse na znalezienie maleja
-wedlug mnie najlepsza prpozycja dla przykladu, 8 letni Passat z silnikiem 2.0 , nowa buda, niby nie spelaniajcy normy Euro 2, czyli 6 000 na sam wjazd, w koncu kupuje zlom. za 26 000 nie znajdzie juz raczej nic w tej klasie i w tym przedziale wiekowym, schodzi kolejne lata nizej, tam sie okazuje ze podatek jest wyzszy czyli znowu lipa.
Wiec idzie ten biedny Pan Kowalski do salonu Fiata i kupuje "Rodzinne" auto Fiata Pande
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
Zenada