TrickyKid pisze:
...a teraz gdy FSO tonie w długach, i nikt rozsądny nie chce ładować się w ten pasztet. ratuje nas wielki brat ze wschodu. Miało być fajnie, a wyszło tak jak zawsze... Tavria wybawieniem polskiego przemysłu motoryzacyjnego...
No nie do końca jest tak.
Otóż najpoważniejszym inwestorem i jedynym, który złożył konkretną ofertę do Ministerstwa Skarbu jest w tej chwili AwtoZAZ. W październiku AwtoZAZ odkupił od kilku banków większość wierzytelności FSO.
Ważne jest to że teraz ukraińska spółka utrzymuje fabrykę przy życiu, ponieważ odbiera 88 proc. produkcji FSO.
Według informacji z listopada, w FSO ma być produkowany model samochodu Lanos 150T, który jest następcą obecnego lanosa oraz Chevroletów pochodzących z koreańskich zakładów GM Daewoo.
Prawa do produkcji lanosa i matiza na Żeraniu wygasną z końcem 2006 r.
Skarb Państwa ma obecnie prawie 20 proc. akcji FSO. Około 80 proc. akcji żerańskiej firmy należy do koreańskiego Daewoo.
FSO nie może niestety przebierać w inwestorach. Poza Ukraińcami chęć wejścia na Żerań podtrzymuje chińska firma Shanghai Automotive Industry Corporation oraz brytyjska MG Rover.
Przedstawiciele tych firm w Polsce przekonują , że SAIC i Rover wkrótce przedstawią konkretne propozycje wejścia kapitałowego do FSO. Warunkiem ma być utworzenie spółki joint venture między SAIC a MG Rover. List intencyjny w tej sprawie podpisano już kilka miesięcy temu. Podobno jest szansa na sfinalizowanie umowy w najbliższym czasie.
Podobno...
S1
p/s materiał za: FSO, AwtoZAZ, Rover i Ministerstwo Skarbu RP.