MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 6:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 28, 2004 5:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Bukol pisze:
Dobrze dobrze - fiaciki mają swój urok. W GT classic jest najwyraźniej grupa fascynatów, w poprzednim numerze mnóstwo o 125p, a w obecnym włoski 125 i przygotowania 125 do Monte Carlo. A to, że trzeba o nie dbać to inna sprawa. O wszystkie auta trzeba dbać, a ogolne mniemanie, że Mercedesy są "bezobsługowe" prowadzi do tego, że większość z nich nadaje się do remontu, czego doświadczył autor tych słów:

Cytuj:
"Stały wyścig z rdzą, osoby które zrobiły kiedyś błąd pt "montaż do MB elementu blacharskiego produkcji włoskiej" mogą Ci opowiedzieć więcej. Włoskie auta niestety potrzebują kogoś kto będzie je trzymał z prawdziwej miłości do nich, bo nikt inny nie wytrzyma ich potrzeb konserwacyjnych. Podejrzewam, że może pochłaniać nie mniejsze fundusze niż zabytkowy Mercedes. Ja bym wolał tę kasę ładować w MB..."


Stały wyścig z rdzą czeka większość posiadaczy MB sprzed '85 roku, chyba że stoją już tylko w garażu. Nawet Sebi mówi, że na jego pięknie odrestaurowanej QP już wyłazi to i owo. Tak więc MB potrzebują "kogoś kto będzie je trzymał z prawdziwej miłości do nich".

Co do funduszy: owszem, Fiaty mogą kosztować tyle samo co MB, ale czy to oznacza, że TYLKO Mercedesy są warte renowacji i pielęgnacji?


E, po prostu chyba nie do końca dobrze odczytałem jakie Becker ma podejście do tych autek, bo wydawało mi się, że takie wątpliwości mają ludzie którzy chcieliby youngtimera lub oldtimera, ale szukają "za i przeciw" rozwiązania pod tytułem "Fiat 127". Jeśli ktoś jest zakochany w jakimś aucie, to będzie je miał choćby miało go to zrujnować do cna - tak przynajmniej ja to widzę.
Materiały z których zbudowane są MB [nawet nieocynkowane] to jednak nieporównywalnie mocniejszy materiał niż blacha Fiatów, co jednak tylko czyni włoskie zabytki prawdziwymi rarytasami na drogach [gdzie te Fiaty 128, 131 Mirafiori, 132, Alfasud'y, Giulietty - tyle tego swego czasu było]. O ile trwałość MB pozwala tym autom nadal dzielnie służyć w codziennej eksploatacji, to włoskie auto powyżej 25 lat uważam za kąsek dla kogoś kto naprawdę jest zdeterminowany aby auto było traktowane w 100% jak emerytowany klasyk. Osobiście lubię włoskie samochody z lat 70, choć 127 nie koniecznie mi się podoba [zbyt nowoczesna linia? za mało chromu?]. Bardziej wolałbym pochodną włoskiej produkcji o nazwie Zastava 750 :) i to dopiero po wyczerpaniu się listy modeli MB, któe z pierwszej linii chciałbym zgromadzić ;)

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 29, 2004 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
Co do wspomnianej grupy fascynatow Fiatow z Warszawy z gazetki GT: mam o nich wlasne zdanie i nie jest ono najlepsze...

Prezentowane w gazetce Fiaty maja kilka mankamentow niezgodnych z epoka, ktore dla osob zaznanych z tematem mocna kola w oczy...

Co do artykulu w GT, jest w nim duzo bledow merytorycznych. A juz apogeum pomylek i niescislosci zawarto w opisach zmian w produkcji modeli razem z zamieszczonymi fotografiami...

Problem braku zabytkowych Fiacikow na polskich drogach wydaje sie prosty - auta byly kierowane do ludzi, ktorzy uzytkowali je na codzien - zima, sol, deszcze slota... Nie mieli warunkow, by o nie porzadnie dbac, by dokladnie je konserwowac, myc. Brakowalo czesci, zdobycie chocby akumulatora graniczylo z cudem...

W Szwecji wloskiej techniki sprzed wielu lat jest dosc sporo. Podobnie w Niemczech, choc tam tarktuja te wozy jako Feller In Alle Tiele (feler w kazdej czesci), w skrocie FIAT. Nie sa to auta drogie, bo ich reputacje zepsuly wyroby samochodopodobne z lat 80-tych i poczatku 90-ych (Uno, Tipo, Malaga), gdzie przyslowiowo auta te rdzewialy juz na plakatach reklamowych ;))

Fiat 2300, czy popularne 1300/1500, nie wspominajaxc o 500 czy 600-tce, produkowane na przelomie lat 50-60-tych byly powodem do dumy. A juz 2300S (wyglad rasewgo Ferrari,) czy nawet Fiat Dino (z wygladem i silnikiem od Ferrari) sa wzorem do nasladowania dla wielu innych wytworni.

Historia Fiata jest rownie ciekawa, jak i innych Fabryk. Miala swoje wzloty, lecz ostatnie modele to juz tylko upadek... Zbytnia koncentracja na malych modelach nie poprawi i tak slabego wizerunku FIATa....

p.s. Nawiazujac do trwalosci wloskich aut, jako ze moj egzemplarz byl zmontowany w calosci z wloskich czesci (pełna produkcja polskich ruszyla klika lat pozniej), trzyma sie calkiem niezle. Zima nie jezdzi od 5 lat. Ale to jest podejrzany egzemplarz, Fiaty nie jezdza tak dlugo i tak szybko ;)))

_________________
o-----------------------------------o
KajTan
www.fiacik.pl
Polski Fiat 125p 1968 1300cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL
o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 3:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2004 10:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź
ty, razem z kryspinem, lub kryspin razem z toba (wybiez jak wolisz ;) ), stajecie sie powoli legenda 125-tki jako youngtimera... za stan i osiagi autka, oraz twoja osobe. z kim bym nie rozmawial, kto troche sie fiatami interesowal, towja osobe, lub samochod kojarzy... :)

_________________
'80 mb w123 200d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
bolec pisze:
ty, razem z kryspinem, lub kryspin razem z toba (wybiez jak wolisz ;) ), stajecie sie powoli legenda 125-tki jako youngtimera... za stan i osiagi autka, oraz twoja osobe. z kim bym nie rozmawial, kto troche sie fiatami interesowal, towja osobe, lub samochod kojarzy... :)


Dlatego tez pora zmienic auto i upodobania...
Nie lubie, jak mnie palcem na ulicy wszyscy wytykaja, i gdzie nie pojade, to zawsze ktorys ze znajomych mnie widzial... ;)

Potrzebuje troche prywatnosci... ;))

p.s. O skoku na bank moge tylko pomarzyc, zanim wyciagne spluwe, juz mnie gliny po gablocie rozpoznaja ;((

_________________
o-----------------------------------o

KajTan

www.fiacik.pl

Polski Fiat 125p 1968 1300cc

Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL

o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 9:26 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
KajTan pisze:
Dlatego tez pora zmienic auto i upodobania...
Nie lubie, jak mnie palcem na ulicy wszyscy wytykaja, i gdzie nie pojade, to zawsze ktorys ze znajomych mnie widzial... ;)

Potrzebuje troche prywatnosci... ;))



Jak zmienisz na 108/109 jak pisałeś niedawno, to napewno nie bedziesz się rzucał w oczy [zlosnikok]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 10:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Idzik pisze:
Jak zmienisz na 108/109 jak pisałeś niedawno, to napewno nie bedziesz się rzucał w oczy [zlosnikok]


Wcale, a wcale, pewnie przez te chromy [zlosnik]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 2:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 17, 2004 12:15 pm
Posty: 184
Numer GG: 282401
Lokalizacja: 3ciTy
Sorki, moze kogos uraze, ale Starsze Mercedesy (W114-115, W108-109)nie sa tak krzykliwe, jak modele W113, W111Coupe, W114Coupe.

To sa modele dla fascynatow i znawcow. Dla wiekszosci jest to jeszcze jeden Mercedes, siakis takis starszawy. Dla Was to bedzie W108.

W kolorze delifinblau zginie w tlumie nowoczesnych popierdolek. Bo kurcze zachcialo mi sie we Fiacie bialego dachu....

_________________
o-----------------------------------o

KajTan

www.fiacik.pl

Polski Fiat 125p 1968 1300cc

Opel Olympia-Rekord B 1966 17ooL

o-----------------------------------o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 3:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
KajTan pisze:
Bo kurcze zachcialo mi sie we Fiacie bialego dachu....


[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Ale i tak jest piekny ;)

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl